زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۴۰۳ فروردین ۱۴, سه‌شنبه

پاسدارسردار محمدرضا زاهدی که در حمله اسرائیل به سفارت ایران در دمشق کشته شد، کیست؟

 پاسدارسردار محمدرضا زاهدی که در حمله اسرائیل به سفارت ایران در دمشق کشته شد، کیست؟



سپاه پاسداران ایران در بیانیه‌ای کشته شدن 7 تن از فرماندهان خود در حمله هوایی اسرائیل به ساختمان وابسته به سفارت ایران در دمشق را تایید کرد

رسانه‌های ایران روز دوشنبه گزارش دادند که محمدرضا زاهدی یکی از فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران در حمله اسرائیل به منطقه المزه در دمشق کشته شد.

سپاه پاسداران ایران نیز در بیانیه‌ای تایید کرد که 7 نفر از فرماندهان ارشد آن با نام‌های «سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی»، «سرتیپ پاسدار محمد‌هادی حاجی رحیمی»،«حسین امان اللهی»، « مهدی جلالتی»، «محسن صداقت»، «علی آقا بابایی» و علی صالحی روزبهانی» در حمله هوایی روز دوشنبه اسرائیل به المزه دمشق کشته شدند.

خبرگزاری «تسنیم» وابسته به سپاه پاسداران ایران نیز تاکید کرد که سرتیپ «محمدهادی حاجی رحیمی» معاون سردار محمدرضا زاهدی نیز در حمله هوایی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق کشته شده است.

سردار محمدرضا زاهدی از فرماندهان ارشد سپاه محسوب می‌شد که برای 8 سال فرماندهی عملیات نیروی قدس سپاه در سوریه و لبنان را بر عهده داشت.

در گزارش خبرگزاری «مهر» آمده است که محمدرضا زاهدی (64 ساله)، در سال 1359 به سپاه پاسداران پیوست و در طول جنگ 8 ساله ایران و عراق از فرماندهان میانی سپاه بود و فرماندهی «تیپ 44 قمر بنی‌هاشم» را از 1362 تا 1365 برعهده داشت.

زاهدی از سال‌های 1365 تا 1370 فرمانده «لشکر 14 امام حسین» بود.

این فرمانده سپاه قدس همچنین از سال 1384 تا 1387 فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران بود و از 1384 تا 1385 با حفظ سمت فرمانده «قرارگاه ثارالله» نیز شد.

به گفته «مهر»، زاهدی از سال 1395 تا 1398 معاونت عملیات سپاه پاسداران را هم برعهده داشت و از سال 1387 تا 1395 در نیروی قدس فعالیت می‌کرد و فرمانده سپاه پاسداران در سوریه و لبنان بود.

پیش‌تر دیدبان حقوق بشر سوریه از کشته‌شدن 8 نفر در حمله به ساختمان مجاور سفارت ایران در دمشق خبر داد.

حسین اكبری، سفیر ایران در سوریه در واکنش به این حادثه گفت: «نسبت به هر گونه اقدام اسرائیل بی‌باک هستیم. احتمال می‌دهیم ما بین 5 الی 7 نفر در حمله اسرائیل دمشق کشته شدند.»

به گزارش رسانه‌های ایرانی اکبری گفته «ساختمان کنسولگری ایران در دمشق توسط جنگنده‌های اف-35 و با شلیک 6 موشک مورد حمله قرار گرفته است».

واکنش امیرعبداللهیان

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در واکنش به این بمباران، حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق را نقض همه منشورهای بین‌المللی دانست و تاکید کرد که تهران اسرائیل را در ارتباط با عواقب حمله به کنسولگری ایران در سوریه مسئول می‌داند.

وزارت خارجه ایران نیز در واکنش به این حمله، تاکید کرد که ایران حق پاسخ به این حمله را برای خود محفوظ می‌داند و در زمان و مکان مناسب پاسخ سخت خواهد داد.

در همین راستا فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه دوشنبه با حضور در مقر سفارت ایران در المزه دمشق پس از بمباران مقر فرماندهان سپاه در ساختمان مجاور آن، با حسن امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود تلفنی گفت‌وگو کرده و اعلام کرد کشورش این حمله را به شدت محکوم می‌کند.العربیه فارسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر