زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۴۰۲ بهمن ۲۴, سه‌شنبه

آزمایش موشک بالستیک ایران و اعتراض آژانس بین المللی اتمی

آزمایش موشک بالستیک ایران و اعتراض آژانس بین المللی اتمی


آزمایش موشک بالستیک سپاه پاسداران رژیم 

ایران بار دیگر موشک بالستیک دراز برد را آزمایش کرد و آژانس بین المللی اتمی بار دیگر اعتراض کرد.

 تلویزیون دولتی ایران گزارش داد که سپاه پاسداران ایران موشک‌های بالستیک را از روی عرشه یک کشتی جنگی به آسمان پرتاب کرد. دو موشک پرتاپ شده، ظاهراً از خانواده موشک‌های بالستیک فاتح است و ۱۷۰۰ کیلومتر برد دارد.

ایران مدعی است هر آنچه برای ساخت سلاح هسته ای نیاز دارد در اختیار دارد

علی اکبر صالحی، یکی از مقاماتی که زمانی برنامه هسته‌ای تهران را رهبری می‌کرد، می‌گوید جمهوری اسلامی همه چیزهایی را که برای دستیابی به سلاح هسته‌ای نیاز دارد، در اختیار دارد.

هر باری که در این أواخر مسئله مطرح میشود، به نظر میاید که جمهوری اسلامی آماده است به میل خود سلاح اتمی بسازد. با این حال، اظهارات صالحی نشان دهنده یک تشدید جدید است.

رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نسبت به تنش‌های جهانی محتاط است: «ما به‌طور مبهم درباره سلاح‌های هسته‌ای صحبت می‌کنیم». 

در این رابطه رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که ایران حق دارد برنامه هسته‌ای داشته باشد، اما باید در مورد فعالیت‌های خود شفاف باشد. گروسی در یک میزگرد در اجلاس جهانی دولت در دبی سخنرانی می کرد.

این آزمایش ایران در حالی انجام می شود که جنگ اسرائیل علیه حماس در غزه و تنش ها در سراسر خاورمیانه ادامه دارند، از جمله شورشیان حوثی مورد حمایت ایران که به کشتی های بین المللی در دریای سرخ حمله میکنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر