زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۴۰۲ بهمن ۲۲, یکشنبه

اسرائیل می‌گوید حماس برق گذرگاه‌های زیر زمینی خود را از طریق تونل زیر مقر آژانس امدادی سازمان ملل تامین می‌کرد

اسرائیل می‌گوید حماس برق گذرگاه‌های زیر زمینی خود را از طریق تونل زیر مقر آژانس امدادی سازمان ملل تامین می‌کرد


تونل زیر زمینی حماس که برقش را از نهادهای سازمان ملل تامین میکرد

یکی از فرماندهان نیروی زمینی اسرائیل خبرنگاران را در بازدید از تونل حفر شده زیر محوطه اونروا راهنمایی میکند. غزه / 8 فوریه 2024 AP - Ariel Schalit

ارتش اسرائیل می‌گوید تونل‌هایی را در زیر مقر اصلی آژانس امدادرسانی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (اونروا) در شهر غزه کشف کرده است که نیروهای حماس از بخشی از آن به عنوان محل تامین برق گذرگاه‌های زیر زمینی خود استفاده می‌کردند. مقر فرماندهی حماس در حاشیه غربی شهر غزه اکنون به طور کامل تخریب شده است.

فعالیت حماس در تونل‌های زیر مقر اصلی اونروا در شهر غزه هنوز به طور قطع ثابت نشده اما مشاهدات نشان می‌دهد که حداقل بخشی از گذرگاه‌های زیر زمینی این گروه از زیر حیاط تأسیسات اونروا در غزه عبور کرده است. 

ارتش اسرائیل می‌گوید زیرساخت برقی یکی از اتاقهای این گذرگاه زیرزمینی که دیوارهای آن پوشیده از ده‌ها سیم و کابل و فیوز است، به ساختمان مقر اصلی اونروا متصل بوده و از این اتاق به عنوان مرکز تامین برق تونل‌های منطقه استفاده می‌شده است. 

ارتش اسرائیل، روز پنجشنبه خبرنگاران را برای بازدید از تونل‌های زیر تأسیسات اونروا دعوت کرده بود. یکی از خبرنگاران آسوشیتدپرس که در این بازدید حضور داشته طول گذرگاه زیرزمینی کشف شده را حداقل نیم کیلومتر تخمین زده است.

پرده برداری از این تونل‌ها آخرین فصل از کارزار اسرائیل علیه اونروا که پیشتر نیز از سوی تل‌آویو به همکاری با حماس متهم شده بود، است.

به گفته فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس امدادرسانی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی، اونروا از وجود این تونل‌ها هیچ اطلاعی نداشته و یافته‌ها مستلزم یک "تحقیق مستقل" است که آژانس به دلیل جنگ جاری قادر به انجام آن نیست.

ادعاهای اخیر اسرائیل مبنی بر مشارکت ده‌ها کارمند اونروا در حمله ٧ اکتبر حماس به اسرائیل، این آژانس سازمان ملل متحد را وارد یک بحران مالی کرده و باعث شد که کشورهای کمک کننده اصلی از جمله ایالات متحده، ‌آلمان، ایتالیا، کانادا و استرالیا کمکهای مالی خود به این آژانس را متوقف کنند. اسرائیل نیز با اعمال محدودیت های مالی، محموله‌های کمک به غزه را تحریم و مزایای مالیاتی خود را لغو کرده است.

ار اف ای 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر