زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۴۰۲ بهمن ۲۴, سه‌شنبه

انعکاس بی بی سی - هکرهای سازمان مجاهدین خلق می‌گویند سایت وزارت خارجه ایران را هک کرده‌اند

  انعکاس بی بی سی - هکرهای سازمان مجاهدین خلق می‌گویند سایت وزارت خارجه ایران را هک کرده‌اند

تصویری از سایت وزارت خارجه پس از هک شدن توسط گروه هکری «قیام تا سرنگونی»

منبع تصویر،GHYAMSARNEGOUNI

توضیح تصویر،

تصویری از سایت وزارت خارجه پس از هک شدن توسط


 گروه هکری «قیام تا سرنگونی»

گروه هکری «قیام تا سرنگونی» که به سازمان مجاهدین خلق وابسته است، اعلام کرد امروز سایت و سرورهای وزارت خارجه جمهوری اسلامی را هک کرده و تعدادی از اسناد به دست آمده را نیز منتشر کرده است.

این گروه اعلام کرده که «دهها هزار سند از این وزارتخانه» را در اختیار دارد و به «اصلی‌ترین سامانه‌ها و گردش کار داخلی» وزارت خارجه ایران دست یافته است.

گروه «قیام تا سرنگونی» در کانال تلگرام خود نوشته است که به «سرور اصلی آرشیو وزارت‌خانه با ظرفیت ۵۰ ترابایت حاوی بک‌آپ سامانه‌ها و بانک‌های اطلاعاتی و سرورها» دست یافته است.

این گروه اضافه کرده که در پی این هک «به مجموعه اسناد ۷۵ سرور و سامانه وزارت خارجه شامل سامانه اخبار و گزارشات، سامانه ای-ویزا، سامانه قرارها و مراجعات، سامانه پرسنلی، سامانه حقوق، سامانه سجلات و ...» دسترسی یافته است.

ساعاتی بعد سخنگوی وزارت خارجه ایران دسترسی هکرها به «اسناد و بانک‌های اطلاعاتی و همچنین هک سرورها و سامانه‌ها» را تکذیب کرد و گفت فقط سایت اطلاع رسانی این وزارت‌خانه هدف «حمله هکری قرار گرفته است.»

لیستی از اسنادی که گروه هکری «قیام تا سرنگونی» مدعی است در پی هک سرورهای وزارت خارجه به دست آورده است

منبع تصویر،GHYAMSARNEGOUNI

توضیح تصویر،

فهرستی از اسنادی که گروه هکری «قیام تا سرنگونی» مدعی است در پی هک سرورهای وزارت خارجه به دست آورده است

این گروه وابسته به سازمان مجاهدین خلق تاکنون اقدام به انتشار «چارت سازمانی و کدهای مکاتبات»، «لیست مدیران کل»، «فهرست پرسنل نمایندگی‌ها در تمام کشورها در ۱۵۸ صفحه»، «لیست اعضای شورای مرکزی و مشاورین و فرماندهان پایگاههای مرکز مقاومت بسیج وزارت امور خارجه با شماره تلفن و فکس و سمت نفرات»، «لیست سازمان بسیج کربلا در وزارت خارجه»، «لیست پلاکهای محرمانه خودروها»، «لیست ۱۰ هزار ۸۷۸ نفر از پرسنل وزارت خارجه با تمام مشخصات»، «لیست ۶ هزار ۴۳۲ نفر با کدهای ویژه پرسنلی»، «لیست خودروهای در اختیار مدیران کل، سایر نهادها و نمایندگی‌ها» و «لیست تلفن معاونین و مدیران کل» کرده است.

در این اسناد همچنین گزارش اقدامات صورت گرفته توسط وزارت امورخارجه در خصوص پرونده اسدالله اسدی نیز مشاهده می‌شود.

براساس این اسناد وزارت خارجه یک «کارگروه ویژه در اداره کل اروپا» برای اسدالله اسدی تشکیل داده و گزارش فعالیت‌های آن را برای دفتر رهبر جمهوری اسلامی ارسال کرده. همچنین «پیشنهاد انعقاد موافقتنامه انتقال محکومین بین ایران و بلژیک» و فراهم آوردن امکانات سفر خانواده آقای اسدی به بلژیک برای دیدار با وی در راستای فعالیت‌های این کار گروه بوده است.

اسدالله اسدی از دیپلمات های ارشد جمهوری اسلامی ایران در سفارت این کشور در اتریش، به اتهام برنامه‌ریزی و تلاش برای بمبگذاری در نشست سازمان مجاهدین خلق در فرانسه، در بلژیک بازداشت و به ۲۰ سال زندان محکوم شد.

در بخش دیگری از اسناد، این گروه اقدام به انتشار اسناد مربوط به سفر علی شمخانی، دبیر شورای امنیت ملی ایران و هیات همراهش به تاجیکستان از جمله کپی پاسپورت و مسیر پرواز هواپیما و غیره کرده است.

در ادامه اسناد، صورت‌جلسه «نشست کمیته سیاسی مقابله با مجاهدین» /خلق/ نیز توسط این گروه هکری منتشر شده که نمایندگانی از «وزارت اطلاعات، نیروی قدس سپاه، اطلاعات سپاه، نیروی انتظامی، پلیس اینترپل، دادستان کل کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادارات کل ذیربط وزارت امور خارجه» در آن حضور داشتند.

همچنین فهرستی از «برخی اقدامات اداره همکاری‌های امنیت ملی در مقابله با مجاهدین» نیز در کانال تلگرام گروه «قیام تا سرنگونی» منتشر شده است.

سایت وزارت خارجه ایران مدتی در دسترس نبود و پیام زیر در آن دیده می‌شد اما اکنون در دسترس است.

سایت وزارت خارجه ایران

منبع تصویر،MFA.GOV.IR

این نخستین بار نیست که سازمان مجاهدین خلق به حملات سایبری علیه نهادها و سازمان‌های جمهوری اسلامی دست می‌زند.

گروه هکری «قیام تا سرنگونی» پیش از این سایت‌ها و سرورهای شهرداری تهران و دوربین‌های مقبره آیت‌الله خمینی را در خرداد ۱۴۰۱هک کرده بود.

در یکی از مهم‌ترین حملات سایبری دیگر هم در بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ و در آستانه سالگرد انقلاب اسلامی، پخش برنامه‌های برخی شبکه‌های رادیو و تلویزیون دولتی ایران، از جمله شبکه یک برای لحظاتی قطع شد و تصاویر و صدای رهبران سازمان مجاهدین خلق ایران از آن پخش شد.

سازمان مجاهدین خلق یکی از گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی است که در انقلاب ۱۳۵۷ از آیت‌الله خمینی حمایت کرد اما از سال ۱۳۶۰ به مخالف جمهوری اسلامی تبدیل شد وبه مبارزه مسلحانه علیه آن دست زد. جمهوری اسلامی بسیاری از اعضا و طرفداران این سازمان را در سال‌های پس از آن اعدام، شکنجه و زندانی کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر