زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۴۰۲ اسفند ۵, شنبه

واکنش فتح به حماس: هيچ دولتی بدون سازمان آزادیبخش فلسطین تشکیل نخواهد شد

 واکنش فتح به حماس: هيچ دولتی بدون سازمان آزادیبخش فلسطین تشکیل نخواهد شد


دولت آینده فلسطین از سازمان آزادیبخش فلسطین خواهد بود 

پاسخ فتح در واکنش به بیانیه روز جمعه جنبش حماس که در آن از تواق با گروه‌های فلسطینی برای تشکیل دولت برای بازسازی غزه و آمادگی برای انتخابات خبر داده است.

عبدالفتاح دوله، سخنگوی جنبش فتح، روز جمعه 4 اسفند در گفت‌وگو با العربیه تأکید کرد که «هیچ دولتی خارج از چتر سازمان آزادی‌بخش فلسطین تشکیل نخواهد شد»، زیرا این سازمان «تنها مرجع مشروع و قانونی» فلسطینی‌ها است.

این اظهارات سخنگوی فتح در واکنش به بیانیه روز جمعه حماس بیان شد که طی آن حماس از توافق با گروه‌های فلسطینی برای تشکیل دولتی برای بازسازی غزه و آمادگی برای انتخابات، خبر داد.

سخنگوی با بیان اینکه «ما به دنبال تشکیل یک دولت تکنوکرات برای کمک رسانی به فلسطینی‌ها و بازسازی غزه هستیم»، افزود:« اولویت در حال حاضر بازگرداندن احترام به روند سیاسی و بازسازی غزه است».

اسامه حمدان، یکی از رهبران حماس، روز جمعه اعلام کرد، این جنبش با دیگر جناح‌های فلسطینی برای تشکیل دولتی که ماموریت آن کمک‌رسانی به مردم فلسطین، آغاز روند بازسازی غزه و آماده‌سازی برای انتخابات فلسطینی باشد، به توافق رسیده است.

به گزارس خبرگزاری «العالم العربی (جهان عرب)» حمدان در یک نشست خبری در بیروت تاکید کرد که «حماس همچنان به خواسته‌های خود پایبند است و موقعیت این جنبش در میدان جنگ برای تحقق خواسته‌ها به آن کمک می‌کند.»

او گفت که «ارتش اسرائیل در هیچ یک از مراحل جنگ نمی‌تواند به اهداف خود دست یابد.»

حمدان از برنامه جهانی غذا و آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) خواست تا از اقدامات اسرائیل پیروی نکنند و فوراً به فعالیت خود در شمال غزه بازگردند.

عضو رهبری حماس ادامه داد: «ما از برنامه جهانی غذا و همه نهادهای سازمان ملل متحد از جمله آنروا می‌خواهیم تا با رعایت مسئولیت‌های قانونی و بشردوستانه خود گام‌های مؤثر و جدی برای امداد رسانی به مردم ما و مقابله با تهدید رو به گسترش قحطی بردارند».

اسامه حمدان گفت که اسرائیل همچنان بر خواسته‌های خود به ویژه عدم توقف جنگ، بازگشت آوارگان و رفع محاصره اصرار می‌ورزد.

او خواسته‌های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را در تضاد با همه ابتکارات برای صلح دانست و درباره طرح نتانیاهو برای پساجنگ غزه گفت که این طرح محکوم به شکست است.

نتانیاهو طرحی برای «دوره پساجنگ» پیشنهاد کرده که طی آن اسرائیل «کنترل امنیتی» نوار غزه را حفظ خواهد کرد و پس از فروپاشی حماس، امور داخلی غزه توسط «مقامات محلی» اداره می‌شود.

العربیه فارسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر