زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۴۰۲ بهمن ۲۵, چهارشنبه

حملات مجدد آمریکا و بریتانیا به پایگاه‌های شبه‌نظامیان حوثی در استان الحدیده یمن

 حملات مجدد آمریکا و بریتانیا به پایگاه‌های شبه‌نظامیان حوثی در استان الحدیده یمن


حملات آمریکا و بریتانیا به پایگاه‌های شبه‌نظامیان حوثی

یک مقام امنیتی به خبرگزاری «رویترز»: حمله حوثی‌ها به کشتی در حال حرکت به مقصد ایران در دریای سرخ، «حادثه‌ای ساختگی با هدف تظاهر به عدم‌کنترل تهران بر حوثی‌ها بود»

رسانه‌های حوثی، سه‌شنبه 24 بهمن، بدون ارائه جزئیات بیشتری گزارش دادند که طی یک حمله آمریکایی-بریتانیایی، پایگاه‌های این گروه شبه‌نظامی در شهرستان التحیتا در استان الحدیده در غرب یمن هدف گرفته شده است.

این حمله مشترک آمریکا و بریتانیا پس از آن انجام می‌شود که پیش‌تر دوشنبه یحیی سریع، سخنگوی شبه‌نظامیان حوثی‌ گفته بود که این گروه یک کشتی آمریکایی را در دریای سرخ با تعدادی موشک هدف قرار داده است.

سریع در بیانیه‌ خود گفت که این حملات «در همبستگی با فلسطینیان در نوار غزه و در پاسخ به حملات آمریکایی-بریتانیایی در یمن» انجام می‌شود.

در همین راستا، ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده «سنتکام» تأیید کرد که حوثی‌ها به سوی یک کشتی باری که با پرچم جزایر مارشال در حال دریانوردی بود، دو موشک شلیک کردند.

فرماندهی «سنتکام» افزود که کشتی باری یونانی «Star Iris» که در دریای سرخ مورد حمله دو موشک قرار گرفت، به مقصد ایران حرکت می‌کرد.

پیش‌تر در گزارش‌ها آمده بود که این کشتی تجاری که از برزیل به مقصد بندر «خمینی» ماهشهر در جنوب ایران، در حال دریانوردی بود به‌طور اشتباهی توسط حوثی‌ها هدف حمله موشکی قرار گرفته است.

حمله موشکی ساختگی

در واکنش به این حادثه اما یک مقام امنیتی به خبرگزاری «رویترز» گفت که حمله حوثی‌ها به کشتی در حال حرکت به مقصد ایران در دریای سرخ، «حادثه‌ای ساختگی با هدف تظاهر به عدم‌کنترل تهران بر حوثی‌ها بود».

این منبع به «رویترز» گفت که حوثی‌ها پیش از حمله به کشتی مورد اشاره که به مقصد بندر «خمینی» در حال دریانوردی بود با ایران «هماهنگی قبلی» کرده بودند. 

العربیه فارسی


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر