۱۴۰۳ تیر ۱۰, یکشنبه

حنانه امانپور معنی فدا را در اشرف ۳فهمیدم کودک سرباز شیطانسازی وزارت اطلاعات وسپاه پاسداران است بجای من نه

نرگس نهان از افغانستان حمایت از طرح ۱۰ ماده ای خانم مریم رجوی کهکشان ۲۰۲۴

مریم صدیقی نماینده جامعه زنان از تاریخچه سراسر فدای مجاهدین گفت کهکشان ۲۰۲۴پاریس

جنرال وسلی کلارک فرمانده ناتو ۲۰۰۰ از شرارت رژیم وحمایت از طرح ۱۰ ماده ای خانم مریم رجوی سخن میگوید

خورشید پیروزی میاید - تیتراژخلاصه ای از برنامه وپایانی روز دو م کهکشان بزرگ۲۰۲۴

ماسیمیایانوفرارونماینده آرژانتین درباره تروریزم رژیم ایران وانفجار آمیاسخن میکویداز قاضی نیسمن و...

ماسیمیایانوفرارو نماینده  پارلمان آرژانتینرئیس ائتلاف مدنی


انعکاس رویتر مصاحبه با شاهین قبادی کهکشان ۲۰۲۴

تظاهرات برلین انعکاس رویتر مصاحبه با شاهین قبادی کهکشان ۲۰۲۴


 

کهکشان بزرگ ۲۰۲۴اجلاس جهانی برای ایران آزاد ودمکراتیک - دومینیک آتیاس رئیس کانون وکلا بس کنید از حمایت کننده های تروریزیم آخوندها نباشید


 

کهکشان بزرگ ۲۰۲۴اجلاس جهانی برای ایران آزاد ودمکراتیک - دومینیک آتیاس رئیس کانون وکلا تروریزیم آخوندی باید متوقف شود


 

کهکشان بزرگ ۲۰۲۴اجلاس جهانی برای ایران آزاد ودمکراتیک - ایران مریم آزادی


 

کهکشان بزرگ ۲۰۲۴اجلاس جهانی برای ایران آزاد ودمکراتیک - دومینیک آتیاس رئیس کانون وکلا - درود بر کانونهای شورشی ایران


 

کهکشان بزرگ ۲۰۲۴اجلاس جهانی برای ایران آزاد ودمکراتیک - مایک پنس وتشویق حضار


 

کهکشان بزرگ ۲۰۲۴اجلاس جهانی برای ایران آزاد ودمکراتیک - مایک پنس صدور تروریزیم ووضعیت خراب اقتصاد مردم ناشی از حاکمیت رژیم ایران است


 

کهکشان بزرگ ۲۰۲۴اجلاس جهانی برای ایران آزاد ودمکراتیک - مایک پنس ما در کنار مردم ایرانیم


 

کهکشان بزرگ ۲۰۲۴ اجلاس جانی ایران آزاد ودمکراتیک - مایک پنس مماشات بایدن همه چیز را خراب کرد ومیکند


 

مریم رجوی خطاب به آخوندهای زن ستیزحاکم بر ایران این زیبا ترین وطن


 

کهکشان بزرگ ۲۰۲۴ گردهمائی جهانی برای ایران آزاد ودمکراتیک - میشل الیو مری ما پشت مردم ایرانیم تا صلح وآزادی فرا برسد


 

کهکشان بزرگ ۲۰۲۴برای ایرانی آزاد ودمکراتیک - ناتالی گاویلیتسا باید روی رژیم فشار بگذاریم -با حمایت از طرح عالی ۱۰ ماده ای خانم رجوی


 

کهکشان بزرگ ۲۰۲۴برای ایران آزاد ودموکراتیک -ناتالی گاویلیتسا نخست وزیر مولداوی تا ۲۰۲۳ رژیم خیلی بی ثبات است وزمان تغییر


 

۱۴۰۳ تیر ۹, شنبه

کهکشان ۲۰۲۴اجلاس جهانی ایران آزاد ودمکراتیک - ناتالی گاویلیتسا هر کس میتوانددر تغییر نقش داشته باشند


 

کهکشان بزرگ ایران اجلاس جهانی ایران آزاد- نخست وزیر ایرلند ما از مقاومت ایران حمایت میکنیم


 

کهکشان بزرگ ۲۰۲۴ اجلاس جهانی ایران آزاد- نمایند کنگره آمریکا دکتر رائوا روییز مردم برای ایران آزاد قیام کردند من حامی مردم ایران واشرف هستم


 

کهکشان بزرگ ایران اجلاس جهانی ایران آزاد - نمایند کنگره آمریکا دکتر رائوا روییز مردم برای ایران آزاد قیام کردند من حامی مردم ایران واشرف هستم


 

کهکشان بزرگ ۲۰۲۴ اجلاس جهانی ایران آزاد - نماینده نانسی میس حمایت از مردم ایران وزنان ومردان اشرف ۳




 

کهکشان بزرک ۲۰۲۴ اجلاس جهانی ایران آزاد - هیئت آمریکائی وبحث حساب رسی از رژیم


 

نامه ۷۹تن از برندگان نوبل در حمایت از برنامه ده ماده‌ای خانم مریم رجوی

 

نامه ۷۹تن از برندگان نوبل در حمایت از برنامه ده ماده‌ای خانم مریم رجوی

نامهٔ مشترک ۷۹تن از برندگان جایزه نوبل به رهبران جهان
نامهٔ مشترک ۷۹تن از برندگان جایزه نوبل به رهبران جهان

نامهٔ مشترک ۷۹تن از برندگان جایزه نوبل به رهبران جهان

در حمایت از برنامهٔ ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی

به‌رسمیت شناختن حق مقاومت مشروع مردم ایران

و فراخوان به لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران خامنه‌ای

 

۷۹تن از برندگان نوبل در نامهٔ مشترک به رئیس‌جمهور آمریکا، دبیرکل ملل متحد

رئیس شورای اروپا و سران ۲۷کشور عضو و نخست‌وزیران انگلستان و کانادا اعلام کردند

ما قویاً اعتقاد داریم که مردم ایران به‌ویژه جوانان دارای حق بنیادین مبارزه با رژیم حاکم

برای برقراری اصول دموکراسی و آزادی هستند

بدون شک این حق بنیادین شایسته به‌رسمیت شناختن است

 

ما قویاً سرکوب بی‌رحمانه و نقض حقوق‌بشر توسط رژیم ایران علیه مردم

نقش مخربش در خاورمیانه و سیاست‌های جنگ‌طلبانه آن‌را محکوم می‌کنیم

 

ما نگرانی عمیق خود را از وضعیت وحشتناک

و رو به‌وخامت حقوق‌بشر در ایران اعلام می‌کنیم

 

در جریان قیام ۱۴۰۱ مردم ایران هر گونه دیکتاتوری چه سلطنتی و چه مذهبی را رد کردند

و خواستار تغییر رژیم برای برپایی یک جمهوری دموکراتیک شدند

 

رژیم ایران نیروی محرک جنگ در خاورمیانه است

و با بی‌ثبات‌کردن منطقه و صدور تروریسم از طریق نیابتی‌هایش صلح جهانی را تهدید می‌کند

 

ما به حمایت بین‌المللی از مطالبات دموکراتیک مردم ایران می‌پیوندیم

از جمله به بیش از ۴۰۰۰ پارلمانتر از ۴۱ کشور در سراسر جهان

و ۱۲۵ رهبر پیشین جهان در سال ۲۰۲۳ که حمایت خود را

از برنامهٔ ‍۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی برای آینده ایران اعلام کرده‌اند

 

نامهٔ مشترک برندگان جایزهٔ نوبل

ما، برندگان جایزه نوبل امضاکننده این نامه، نگرانی عمیق خود را از وضعیت وحشتناک و رو به وخامت حقوق‌بشر در ایران اعلام می‌کنیم. ما از سرکوب بی‌رحمانه رژیم ایران علیه مردم این کشور، از جمله اقلیت‌های قومی و مذهبی، عمیقاً نگران هستیم. رژیم ایران هم‌چنان بالاترین میزان اعدام به نسبت جمعیت در جهان را دارد و در سال ۲۰۲۳ حداقل ۸۶۴نفر را اعدام کرده است.

در جریان قیام ۱۴۰۱، مردم ایران هر گونه دیکتاتوری، اعم از سلطنتی و مذهبی را رد کرده و خواستار تغییر رژیم برای برپایی یک جمهوری دموکراتیک شدند.

ناتوان از سرکوب جنبش اعتراضی برای تغییر، رژیم ایران نیروی محرک جنگ در خاورمیانه است. این رژیم اکنون با بی‌ثبات‌کردن منطقه و صدور تروریسم از طریق نیروهای نیابتی شناخته‌شده‌اش، صلح جهانی را تهدید می‌کند. این تلاشی است برای منحرف‌کردن توجهات از سرکوب سیستماتیک مخالفان و مبارزان برای دموکراسی و فرار از پاسخگویی.

در ۱۶ آوریل، تلاشی دو حزبی مهمی با ارائه قطعنامه ۱۱۴۸، در مجلس نمایندگان ایالات متحده به‌وقوع پیوست. این قطعنامه که توسط ۱۴۵ نماینده حمایت شده است، محکومیت قوی علیه جنایات چند جانبه رژیم ایران، از جمله اعمال تروریسم، دامن‌زدن به درگیریهای منطقه‌یی از طریق جنگ نیابتی، سرکوب داخلی و حمایت از مقاومت ایران، از جمله طرح ده ماده‌ای خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران را نشان می‌دهد.

علاوه بر این، صدها استاد برجسته از سراسر ایالات متحده با نگرانی‌های بین‌المللی هم‌صدا شده‌اند. نامه آنان به رئیس‌جمهور بایدن تأکید دارد که «جهان باید حق مردم ایران برای دفاع از خود در برابر تروریست‌های سپاه پاسداران و آرمان مشروع آنان برای ایجاد جمهوری دموکراتیک، مبتنی بر جدایی دین از دولت و پاسخگو به مردم خود را به‌رسمیت بشناسد. این یک ضرورت استراتژیک برای منطقه و جهان است». امضاکنندگان، که شامل برندگان جایزه نوبل از آمریکا، برندگان جایزه تمپلتون، اعضای آکادمی‌های ملی علوم، مهندسی و پزشکی و دریافت کنندگان جوایز معتبر فراوان می‌شوند، از ایالات متحده می‌خواهند که به‌طور قاطعانه با مردم ایران اعلام همبستگی کند.

ما، برندگان جایزه نوبل، به حمایت بین‌المللی از مطالبات دموکراتیک مردم ایران می‌پیوندیم، از جمله به بیش از ۴۰۰۰پارلمانتر از ۴۱کشور در سراسر جهان و ۱۲۵رهبر پیشین جهان که در سال ۲۰۲۳ حمایت خود را از برنامهٔ ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی برای آینده ایران اعلام کرده‌اند که خواستار حق یک جمهوری مبتنی بر رأی همگانی، انتخابات آزاد، اقتصاد بازار و جدایی دین از دولت است و برابری زن و مرد، برابری مذهبی و قومی، سیاست خارجی مبتنی بر همزیستی مسالمت‌آمیز، صلح در خاورمیانه و یک ایران غیراتمی را ترویج می‌کند.

ما قویاً سرکوب بی‌رحمانه و نقض حقوق‌بشر توسط رژیم ایران علیه مردم، نقش مخربش در خاورمیانه و سیاست‌های جنگ‌طلبانه آن‌را محکوم می‌کنیم. هم‌چنین، ما به درخواست جهانی برای قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمانهای تروریستی توسط کشورهای آزاد جهان می‌پیوندیم. سپاه پاسداران منبع اصلی خشونت و سرکوب مردم ایران و صدور خشونت به دیگر نقاط جهان است. ما قویاً اعتقاد داریم که مردم ایران، به‌ویژه جوانان، دارای حق بنیادین مبارزه با رژیم حاکم برای برقراری اصول دموکراسی و آزادی مبارزه هستند. بدون شک این حق بنیادین شایسته به‌رسمیت شناختن است.


پتک کوبندهٔ تحریم بر بساط شعبدهٔ انتخابات خامنه‌ای

 

پتک کوبندهٔ تحریم بر بساط شعبدهٔ انتخابات خامنه‌ای

سخن روز
سخن روز

در حالی که خلیفهٔ ارتجاع در آخرین پیام التماسی‌اش، شرکت در نمایش انتخابات را به دوام و بقا و آبروی نظام گره زد و از تمام امکانات، ترفندها و قوایش استفاده کرد تا فضاحت انتخابات مجلس تکرار نشود، پتک کوبندهٔ تحریم، بنای لرزان نمایش و شعبده‌اش را در هم کوبید و ۸۸درصد مردم ایران انتخابات قلابی ریاست‌جمهوری را که در رژیم ولایت فقیه از اساس معنا و مفهومی ندارد، تحریم کرده‌اند.

ستاد اجتماعی مجاهدین با مانیتور ۱۴هزار و ۳۸۳شعبه ثابت رأی‌گیری رژیم از ۵۸هزار و ۶۴۰شعبه ثابت و سیار که وزارت کشور رژیم اعلام کرده است، حداکثر تلاش خود را در ۳۱۵شهر در ۳۱ استان برای سنجش میزان واقعی مشارکت و آرا، در انتخابات ریاست‌جمهوری حکومت آخوندی به‌عمل آورد.

این کار با مشاهدات مستقیم و فیلمبرداری توسط خبرنگاران سیمای آزادی و اعضای کانون‌های شورشی صورت گرفت و ستاد اجتماعی هم‌اکنون ۱۸۵۴ کلیپ در اختیار دارد که قابل ارائه به هر مرجع بین‌المللی است. اما این کلیپ‌ها و مشاهدات از شعبه‌های ثابت رأی‌گیری است و ۱۵هزار و ۲۱۵شعبه سیار را که وزارت کشور رژیم اعلام کرده در بر نمی‌گیرد.

سیلی بزرگ «نه» سراسری مردم، همزمان با ۲۰هزار پراتیک انقلابی و سلسله‌یی از عملیات اختناق‌شکن کانون‌های شورشی، بساط دجالبازی برای مشارکت بالا را در هم پیچید.

خامنه‌ای صبح جمعه در آخرین درخواست خود به نیروهای وارفته نظام به‌طور مضحکی شرکت در این مسخره‌بازی مفتضح را «یک کار» آسان توصیف کرد و گفت: «دوام جمهوری اسلامی و قوام جمهوری اسلامی و عزت جمهوری اسلامی و آبروی جمهوری اسلامی در دنیا متوقف به حضور مردم است... این‌که شما می‌گویید بعضی‌ها مرددند من وجهی برای تردید پیدا نمی‌کنم. یک کار آسانی است که نتایج مهمی دارد...». اما میلیونها ایرانی با فریاد بلند «نه» به استبداد دینی، پیام پرشکوه و پایدار پیروزی را به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرنگاران سیمای آزادی و کانون‌های شورشی، فضای تهران و دیگر شهرهای میهن، هیچ شباهتی به صحنهٔ نمایش انتخابات نداشت. خیابان‌ها به‌کلی سوت و کور بودند و گزارشهای متعدد شاهدان عینی حاکی از خلوتی حوزه‌های رأی‌گیری و نیمی از گزارشهای رسیده از حوزه‌های اخذ آرا در شهرهای مختلف و در ساعات مختلف، حاکی از آن بود که حتی یک نفر رأی دهنده هم در حوزه‌ها حضور نداشت یا تعداد رأی دهندگان به ندرت از شمار انگشتان یک دست تجاوز می‌کرد.

در اصفهان خانواده‌های بسیجیان و پاسداران را با ماشینهای شخصی به حوزه‌های مختلف می‌برند تا رأی بدهند. در شهرکرد از شب قبل خودروهای سیار تلویزیون رژیم در امامزاده معصوم مستقر شدند تا مردمی را که روز جمعه برای زیارت می‌آیند به‌عنوان صف رأی نشان بدهند و در کرمان اغلب شعبه‌ها خالی بود. طوری که تا حوالی ظهر فقط چند نفر بسیجی در مقابل هر حوزه حضور داشتند.

شدت کسادی و شکست ترفندهای خامنه‌ای به‌حدی بود که ناگزیر کاسهٔ گدایی را به زندانها بردند و زندانیان را تهدید کردند که اگر رأی ندهند آنان را به سالنهای شلوغ با بهداشت پایین‌تر و غذای ناکافی خواهند فرستاد که کف‌خواب شوند. در پادگانها هم به سربازان وعده می‌دادند که اگر رأی بدهند، مرخصی می‌گیرند.

حتی خبرنگارانی که با برنامه‌ریزی و طراحی از قبل به حوزه‌های مشخص دعوت شده بودند تا رونق نمایش را منعکس کنند، گزارش کسادی و رکود انتخابات را دادند.

ورشکستگی نمایش انتخاباتی رژیم توجه ناظران خارجی و رسانه‌های خبری را نیز جلب کرد. واشنگتن پست (۸تیر) نوشت: «انتخابات روز جمعه در حالی برگزار می‌شود که مردم ایران بیشتر سرخورده شده‌اند. حاکمان با بحرانهای متعدد از جمله اقتصاد بیمار دست و پنجه نرم می‌کنند. یک خانم ۳۸ ساله در تهران می‌گوید: به شما صادقانه بگویم، من به هیچ‌یک از کاندیداها اعتماد ندارم... من فکر می‌کنم احمقانه است به آنها امیدوار باشیم. دیگر ایرانیان نیز نظر مشابهی داشتند، از جمله آرش، کارگر ساختمانی در تهران گفت به‌دلیل شرکت در تظاهرات دستگیر شده است. و حال و هوای دوستانش در این هفته حالتی از "خشم شدید" بوده است».

رویترز در چند گزارش از حوزه‌های رأی‌گیری، کسادی نمایش انتخابات را منعکس کرد و روزنامه اکونومیست نوشت: «چه بیچاره و بدبختند رؤسای جمهور رژیم ایران. برای بیش از سه دهه سرنوشت آنها به حذف، خفت یا مرگ ناگهانی و غیرمترقبه منجر شده است».

آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه سه شرکت کشتیرانی و ۱۱ کشتی مرتبط با آنها اعمال کرد

 

آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه سه شرکت کشتیرانی و ۱۱ کشتی مرتبط با آنها اعمال کرد

خزانه‌داری آمریکا
خزانه‌داری آمریکا

رویترز به‌نقل از وب سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا نوشت: آمریکا روز پنجشنبه ۷تیرماه تحریم‌های جدیدی را علیه سه شرکت کشتیرانی و ۱۱کشتی مرتبط با آنها اعمال کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه در بیانیه‌یی گفت که واشنگتن تحریم‌های جدیدی را علیه رژیم ایران در پاسخ به "تداوم تشدید تنشهای هسته ای" اعمال کرده است.

بلینکن گفت: «در طول یک ماه گذشته، رژیم ایران گام‌هایی را برای گسترش بیشتر برنامه هسته‌یی خود به روش‌هایی که هدف صلح‌آمیز معتبری ندارد، اعلام کرده است».

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: اقدامات رژیم ایران برای افزایش ظرفیت غنی‌سازی با توجه به عدم همکاری مداوم ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و اظهارات مقامات ایرانی مبنی بر احتمال تغییر دکترین هسته‌یی ایران، بیش‌از‌پیش نگران‌کننده است.

او تصریح کرد: «ما متعهد هستیم که هرگز اجازه ندهیم رژیم ایران به سلاح هسته‌یی دست یابد و آماده استفاده از تمام عناصر قدرت ملی برای اطمینان از این امر هستیم».

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: تحریم‌های روز پنجشنبه سه شرکت مستقر در امارات متحده عربی را که آمریکا آنها را متهم به دست داشتن در حمل و نقل فرآورده‌های نفتی یا پتروشیمی رژیم ایران کرده و هم‌چنین ۱۱کشتی مرتبط به این شرکتها هدف قرار می‌دهد.

در کنفرانس ضرورت تغییر سیاست آمریکا در قبال ایران چه گذشت؟

 

در کنفرانس ضرورت تغییر سیاست آمریکا در قبال ایران چه گذشت؟

کنفرانس سیاست آمریکا در قبال رژیم ایران
کنفرانس سیاست آمریکا در قبال رژیم ایران

بیست‌وچهار ساعت مانده به برگزاری گردهمایی سالانه‌ی مقاومت ایران با عنوان «کهکشان ۱۴۰۳»، کنفرانسی با مدیریت تیم کنستانتین ستون‌نویس واشینگتن تایمز برگزار شد. هدف این کنفرانس بررسی سیاست آمریکا درباره‌ی رژیم ملایان و نیز درباره‌ی مقاومت ایران بود.

 مهمانان این کنفرانس مایکل موکیزی وزیر دادگستری آمریکا(۲۰۰۹)، لیندا چاوز مدیر پیشین روابط عمومی کاخ سفید و سفیر کنت بلک‌ول نماینده پیشین آمریکا در کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل بودند.  

سیاست آمریکا درباره‌ی حکومت‌های ایران طی ۷۰ سال گذشته همواره چالش‌برانگیز بوده است. این چالش که آثار آن متأسفانه علیه منافع ملی و مطالبات آزادی‌خواهانه‌ی مردم ایران بوده، طی چند دهه‌ی گذشته مشمول بیشترین نقد و تفسیر در داخل و خارج ایران واقع شده است؛ سیاستی که هماره در استمالت با حاکمان غاصب ایران و تقویت آن‌ها در سرکوب قیام‌های مردمی بوده است.

در کنفرانس روز جمعه ۸ تیر، بار دیگر این سیاست، معطوف به جدیدترین تحولات ایران مورد نقد و بررسی واقع شد. در این کنفرانس موضوعاتی چون مفهوم انتخابات در حاکمیت ملایان، موانع پیش روی زنان، سیاست آمریکا و اروپا در قبال ایران، نقش شورای ملی مقاومت و مجاهدین خلق ایران در ایران و شیطان‌سازی علیه آن‌ها، چگونگی تغییر در ایران و ماهیت سرکوب‌گری‌های حکومت تشریح شدند. 

در این کنفرانس آن‌چه که بسیار بر آن تأکید شد و در اساس، مبنای سخنان و استدلال شرکت‌کنندگان قرار گرفت، بی‌وقفه بودن مقاومت برای آزادی و تسلیم نشدن به دیکتاتوری آخوندی طی ۴۵ سال گذشته بوده است. در هر محوری از پرسش‌ها و پاسخ‌ها، ضرورت تغییر در ایران و به‌رسمیت شناختن مقاومت و مبارزه برای آزادی از جانب آمریکا و اروپا، اصلی‌ترین پیونددهنده‌ی مضامین و محتوای این کنفرانس بود.

گزیده‌یی از پرسش‌ها و پاسخ‌ها به‌صورت موضوعی در چند محور تنظیم شده و پیوست است.

 

در مفهوم ضد انتخابات در ایران

تیم کنستانتین: همین امروز در ایران انتخابات است. شما چه‌طور می‌بینید؟

مایکل موکیزی: مردم ایران هیچ‌گونه صدایی در این انتخابات ندارند. معنی کاندید شدن مصطفی پورمحمدی این است که چیزی در ایران عوض نشده است.

کنت بلک‌ول: این پروسه‌ی انتخابات طوری طراحی شده که همه‌چیز از قبل تعیین شده است. در این انتخابات شما هیچ‌وقت صدای مردم ایران را نمی‌شنوید. پزشکیان وقتی می‌گوید من سیاست‌های خامنه‌ای را تأیید می‌کنم نشان می‌دهد که هیچ تفاوتی میان کاندیداها وجود ندارد.  تنها امید برای تغییر، تغییر رژیم است.

لیندا چاوز: کاندیدا شدن نفراتی مثل این فرد نشان می‌دهد رژیم می‌خواهد وضع موجود را ادامه دهد. برای رژیم ایران زنان در انتخاب زندگی‌شان، به‌عنوان شهروندان درجه ۲ هم شناخته نمی‌شوند.

 

مفهوم سرکوب در ایران

تیم کنستانتین: شما شدت سرکوب در ایران را چطور می‌بینید؟ آیا این سرکوب به‌خاطر تفاوت‌های فرهنگی نیست؟

کنت بلک‌ول: روحیه انسانی هیچ‌وقت قابل سرکوب نیست.

مایکل موکیزی: ما باید تفکیک کنیم که تفاوت‌های فرهنگی از چه ساختاری برخوردارند که موقعیت مردم را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند. شریعت آخوندها شامل یک تفاوت فرهنگی نیست، آن‌ها از مذهب برای سرکوب استفاده‌ی ابزاری می‌کنند. ماهیت این سرکوب ناشی از یک اختلاف فرهنگی نیست، بلکه در رابطه با آزادی‌هاست.

 

ضرورت به‌رسمیت شناختن آلترناتیو

تیم کنسانتین: نظر شما در مورد مقاومت ایران چیست؟

 لیندا چاوز: رژیم ایران تلاش زیادی کرده است که از مجاهدین و شورای ملی مقاومت شیطان سازی کند. حضور و حمایت‌های شخصیت‌های برجسته که در این پنل هستند، شیطان‌سازی از مجاهدین را سخت کرده است. وقتی در سازمان ملل متحد بودم می‌دیدم که مقاومت ایران از حقوق بشر حمایت کرده است. برنامه ۱۰ماده یی خانم رجوی با اعلامیه حقوق مدنی آمریکا انطباق دارد.

مایکل موکیزی: این میزان شیطان‌سازی نشانه‌ی تأثیر‌گذاری آن‌ها در داخل ایران است. زمان انتخاب فرا رسیده است. شما ایا انتخاب می‌کنید در سمت رژیم سرکوب‌گر بایستید یا از آزادی حمایت می‌کنید؟ ما باید کمک کنیم برای حفظ شرافت انسانی و با کمپین شیطان‌سازی مقابله کنیم.

تیم کنستانتین: چرا ما باید شورای ملی مقاومت را به‌عنوان آلترناتیو بشناسیم؟

مایکل موکیزی: سال‌هاست برنامه ۱۰ماده‌یی خانم رجوی وجود داشته است. این برنامه با بیانیه مدنی آمریکا هم‌خوانی دارد. شما اگر خواهان تغییر رژیم هستید باید از همان اصولی حمایت کنید که این را محقق کند.

کنت بلک‌ول: چند روز دیگر در پاریس مسابقات المپیک است. مقاومت ایران دوندگان صد متر نیستند. آن‌ها دوندگان استقامت هستند. آن‌ها سال‌هاست مبارزه می‌کنند.

مایکل موکیزی: رژیم به جامعه جهانی می‌گوید که اپوزیسیونی وجود ندارد. این دروغ است. باید جامعه جهانی این شجاعت را داشته باشد که صدای اعتراض و مقاومت در برابر رژیم آخوندی را بشنود. این رژیم تروریست را که ۱۲۰هزار نفر را در ایران اعدام کرده است باید محکوم کرد.

 

ضرورت تغییر سیاست آمریکا در قبال ایران

تیم کنستانتین: در چهل سال گدشته چه حلقه‌ی مفقوده‌یی در دولت آمریکا وجود داشته است؟

مایکل موکیزی:‌ شما می‌توانید از زوایای مختلف به این موضوع نگاه کنید. این در واقع نشان داده است که تنها راه برخورد با این رژیم فشار بی‌شکاف  است. دولت‌های غربی این را در نظر نمی‌گیرند. خواسته من از دولت آمریکا این است که اگر به اپوزیسیون ایران کمک نمی‌کنید به رژیم ایران کمک نکنید.

لیندا چاوز: ایالات متحده تلاش می‌کند به سرنگونی این رژیم کمکی نکند ولی خیلی مواقع علیه منافع خودش عمل می‌کند؛ به کسانی کمک می‌کند که برعکس منافع خودش است. 

 

ضرورت تغییر رژیم در ایران

تیم کنستانتین: اگر رژیم تغییر کند مردم چطور می‌توانند کشورشان را در جایگاه خودش تثبیت کنند؟

لیندا چاوز: عطشی برای دانش در ایران وجود دارد. ایران یکی از بزرگ‌ترین فرهنگ‌های جهان است. اگر رژیم تغییر کند یک رنسانس و یک تغییر جدی در ایران خواهد بود. ایران به گلی در خاورمیانه تبدیل خواهد شد.

کنت بلک ول: سازمان ملل یک مکانیزم حسابرسی از کسانی دارد که اعلامیه جهانی حقوق بشر را نقض می‌کنند. مردم ایران باید از این حق برخوردار باشند.  یک راه آزاد شدن مردم ایران این است که ما هم نباید چشم خود را بر سرکوب ببندیم. من به تغییر رژیم خیلی امیدوارم. تغییر وقتی می‌آید که شما به جلو حرکت کنید و به فشار آوردن ادامه بدهید. من فکر می‌کنم مقاومت ایران چنین می‌کند.  

پتک کوبندهٔ تحریم بر فرق خلیفهٔ ارتجاع

 

پتک کوبندهٔ تحریم بر فرق خلیفهٔ ارتجاع

تحریم سراسری انتخابات
تحریم سراسری انتخابات

به‌رغم ۵۰روز زمینه‌سازی و الم‌شنگه راه‌انداختن برای یافتن یک گماشتهٔ دیگر در قد و قامت ابراهیم رئیسی؛

به‌رغم قدیس‌سازی از جلاد ۶۷ و به نمایش‌گذاشتن شال و عمامهٔ او؛

به‌رغم انداختن تکه‌استخوانی از خوان قدرت در پیش پای اصلاح‌طلبان قلابی برای جذب عقبهٔ ریزشی آنها و پر رونق کردن نمایش انتخابات؛

به‌رغم امدادرسانی تمام‌قامت اصلاحاتی‌ها به خلیفهٔ ارتجاع؛

به‌رغم شوی بی‌رمق و منجمد به‌اصطلاح مناظره‌های کاندیداهای دست‌چین شده و عبور کرده از فیلتر شورای نگهبان؛

به‌رغم نظرسنجی‌های فیک حکومتی برای «پرشور» نشان دادن انتخابات؛

به‌رغم انواع و اقسام شگردهای کثیف مانند تهدید به قطع یارانهٔ اقشار کم‌درآمد و وادار کردن زندانیان به رأی دادن و نیز جابه‌جا کردن بسیجی‌ها و لباس‌شخصی‌ها از یک شعبه به شعبه دیگر؛

و به‌رغم همهٔ ترفندها و تقلبات خامنه‌ای و وزارت کشور رژیم آخوندی، ۸۸درصد مردم ایران انتخابات قلابی ریاست‌جمهوری را که در رژیم ولایت فقیه از اساس معنا و مفهومی ندارد، تحریم کرده‌اند.

ستاد اجتماعی مجاهدین با مانیتور ۱۴هزار و ۳۸۳شعبه ثابت رأی‌گیری رژیم از ۵۸هزار و ۶۴۰شعبه ثابت و سیار که وزارت کشور رژیم اعلام کرده است، حداکثر تلاش خود را در ۳۱۵شهر در ۳۱ استان برای سنجش میزان واقعی مشارکت و آرا، در انتخابات ریاست‌جمهوری حکومت آخوندی به‌عمل آورد.

این کار با مشاهدات مستقیم و فیلمبرداری توسط خبرنگاران سیمای آزادی و اعضای کانون‌های شورشی صورت گرفت و ستاد اجتماعی هم‌اکنون ۱۸۵۴ کلیپ در اختیار دارد که قابل ارائه به هر مرجع بین‌المللی است. اما این کلیپ‌ها و مشاهدات از شعبه‌های ثابت رأی‌گیری است و ۱۵هزار و ۲۱۵شعبه سیار را که وزارت کشور رژیم اعلام کرده در بر نمی‌گیرد.

آنالیز وضع و حال خامنه‌ای و صحبت‌های او هنگام رأی‌دادن، از همان اول صبح، نمودار وضعیت نظام ولایت فقیه در نمایش انتخابات ریاست‌جمهوری بود. این نمایش کلیشه‌ای و کساد، تماشاچیانی اندک از نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و نیز ابواب جمعی بیت او را فقط به همراه داشت. حرف‌های خلیفهٔ فرتوت این‌بار بیش از پیش فلاکت و پیسی او و نظامش را برملا کرد.

«این برای جمهوری اسلامی یک نیاز قطعی است؛ جمهوری اسلامی اسمش، یعنی کلمه جمهوری حاکی از این است که در ذات این نظام حضور مردم لحاظ شده»!

آخوند-شاه تکیه زده بر سلطنت مطلقهٔ فقیه که نه به جمهوری اعتقاد دارد و نه به مردم در منتهای فلاکت و پیسی به التماس از مردم برای مشروعیت سلطنتش روی آورد:

«دوام و قوام جمهوری اسلامی و عزت و آبروی جمهوری اسلامی در دنیا متوقف بر حضور مردم است؛ برای همین است که ما توصیه می‌کنیم مردم عزیز مان مسأله رأی دادن و حضور در این آزمون مهم سیاسی را جدی بگیرند و شرکت کنند؛ بنده وجهی برای تردید پیدا نمی‌کنم این یک کار آسانی است که نتایج مهمی دارد.

چرا انسان باید برای انجام یک کاری که خرج ندارد، زحمتی ندارد، مایه‌ای ندارد و وقت‌گیری ندارد ولی فواید زیادی دارد تردید کند»! (مشرق‌نیوز. ۸ تیر ۱۴۰۳)

مردم در قاموس خلیفهٔ ارتجاع تا وقتی خوب هستند که انگشتان جوهری آنها در نمایش‌های این‌چنینی برای حکومت مشروعیت بخرد؛ اگر نه تا آنجا که به او برمی‌گردد نه به جمهوری معتقد است و نه به رأی مردم. یادمان نرفته است که در صحبت با دانشجویان بسیجی چه گفت:

«مسائل گوناگون کشور مگر قابل رفراندوم است؟ کجای دنیا این کار را می‌کنند؟ مگر همه مردم که باید در رفراندوم شرکت کنند امکان تحلیل آن مسأله را دارند؟ این چه حرفی است؟» (خبرآنلاین. ۲۹ فروردین ۱۴۰۳)

بدیهی است که اگر حضور سرزنده و مداوم کانون‌های شورشی در صحنهٔ سیاسی - اجتماعی ایران نبود، خامنه‌ای می‌توانست در اتاق تجمیع آرا، دست به رقم‌سازی بزند و مدعی شرکت گستردهٔ مردم در نمایش انتخابات شود. خوشبختانه آنها با حضور در نقاط مختلف و تهیهٔ گزارشهای میدانی و لحظه به لحظه از شعبه‌های انتخاباتی کساد بودن این نمایش را به ایران و جهان نشان دادند. فیلم‌ها و عکس‌هایی که آنها مخابره کردند، این واقعیت را برجسته نمود که این بار نیز انتخابات قلابی و نمایشی ولی‌فقیه برای جانشین‌سازی رئیسی با تحریم قاطع مردم ایران مواجه شد.

کانون‌های شورشی و شورشگران آزادی در حالی به تهیهٔ گزارشهای دقیق و مستقیم از شعبه‌های رأی‌گیری پرداختند که بنا بر گزارش ستاد اجتماعی مجاهدین در داخل کشور، ۴۳هزار سپاهی، بسیجی و انتظامی برای کنترل و سرکوب به‌کار گرفته شده و فرماندهی انتظامی رژیم در آماده‌باش صددرصد بود. یگانهای ویژه در تهران در مناطق حساس مستقر بودند. گشتهای مخفی سازمان اطلاعات فراجا فعال بودند و قرارگاههای امنیتی سپاه پاسداران در تهران و شهرستانها در حالت آماده‌باش قرار داشتند و مانع از عکس و فیلم‌گرفتن می‌شدند.

آثار این تحریم قاطع و سراسری بی‌گمان در آینده نزدیک گریبانگیر خلیفهٔ ارتجاع خواهد شد و او و رژیمش را با قیامهای آتشین غافلگیر خواهد کرد. ظهور چنین دورانی را از هم‌اکنون می‌توان در کنش‌های آتشین کانون‌های شورشی به چشم دید.

پیآمد پروژه‌های شیطان‌سازی و آلترناتیوتراشی lمیز گردی به‌ریاست پروفسور ایوان ساشا شیهان استاد دانشگاه بالتیمور

 

پیآمد پروژه‌های شیطان‌سازی و آلترناتیوتراشی

میزگرد «بحران رژیم ایران و چشم‌انداز تغییر در ایران» - ۸تیر ۱۴۰۳
میزگرد «بحران رژیم ایران و چشم‌انداز تغییر در ایران» 
- ۸تیر ۱۴۰۳

در روز ۸ تیر و یک روز قبل از بزرگ‌ترین میعاد سالانه‌ٔ ایرانیان در برلین، میزگردی با عنوان «پیامدهای بسیج رژیم آخوندی برای شیطان‌سازی و آلترناتیوتراشی در برابر مقاومت ایران» به‌ریاست پروفسور ایوان ساشا شیهان استاد دانشگاه بالتیمور برگزار شد.

سفیر رابرت جوزف، معاون سابق وزیر امور خارجه آمریکا، سفیر لینکلن بلومفیلد معاون پیشین وزیر امور خارجه آمریکا و مارک شورت رئیس دفتر مایک پنس معاون رئیس‌جمهور قبلی آمریکا در این میزگرد شرکت داشتند و هر کدام به وجوهی از شکست پروژه‌های رژیم در شیطان‌سازی و آلترناتیوتراشی اشاره کردند.

به‌دلیل تقارن این میزگرد با انتخابات نمایشی رژیم، ابتدا سخنرانان کمی درباره فضاحت این نمایش صحبت کردند، به‌خصوص که از ابتدای صبح، اخبار صندوق‌های خالی و شعبه‌های خلوت در بسیاری از شهرهای دور و نزدیک در ایران از سوی بزرگ‌ترین خبرگزاریها مثل رویترز به همه جهان مخابره می‌شد. در یک جمع‌بندی کوتاه از انتخابات، سفیر رابرت جوزف گفت: «این یک دیکتاتوری است و هرکس انتخاب شود توسط ولی‌فقیه و شورای نگهبان گزینش شده است. مردم ایران این انتخابات را رد کردند؛ با تحریم بسیار بسیار گسترده. مردم ایران رد کردند که این یک انتخابات آزاد و عادلانه باشد. مردم ایران قیام کردند. انتخاباتی با مشارکت بسیار پایین. ما به سوی یک ایران آزاد در حرکتیم». دیگر مشارکت‌کنندگان نیز درباره‌ٔ شکست خامنه‌ای در پیشبرد نمایش خود سخنانی گفتند.

 

شیطان‌سازی برای سرکوب و تروریسم

اما بحث اصلی میزگرد، موضوع شیطان‌سازی بود. کلان‌پروژه‌ٔ رژیم آخوندی که هم‌گام با تاریخچه سیاهش در سرکوب و اختناق در داخل ایران و تروریسم در خارج ایران در جریان بوده و مهم‌ترین سوژه‌ٔ آن، سازمان پیشتاز در مقاومت ایران یعنی مجاهدین خلق بوده‌اند. رژیم ولایت همواره از شیطان‌سازی به‌عنوان آتش تهیه و زمینه‌سازی سیاسی برای سرکوب و تروریسم استفاده کرده است. سفیر بلومفیلد که در این باره مطالعات بسیاری داشته است، چند عملیات تروریستی رژیم را یادآوری می‌کند: «وقتی عمیق نگاه می‌کنید رژیم از ترس دست به اقداماتی علیه اپوزیسیون می‌زند مثل حمله سایبری در آلبانی و ترور در اسپانیا. سوءقصد برای بمب‌گذاری در ۲۰۱۸. می‌خواستند در قلب اروپا کشتار بزرگ انجام بدهند. دو بار دیگر می‌خواستند در آلبانی بمب‌گذاری بکنند... باید کسانی را که سلاح برای یمن و جاهای دیگر می‌فرستند، مورد حسابرسی قرار بدهیم. ما باید کمکهایی برای دسترسی مردم ایران به ماهواره بدهیم».

اما مجاهدین، بیدی نبودند که با تندترین بادها هم بلرزند. آنها نه‌تنها از پس طوفان شیطان‌سازی و تروریسم بر آمدند، بلکه دست‌آوردهایی داشتند که حتی از صحنه سیاسی اجتماعی میهنشان فراتر رفت. سفیر بلومفیلد می‌افزاید: «آنها چیزی را آوردند که جهان اسلام قبلاً ندیده بود. برابری جنسیتی. شورای ملی مقاومت نه تنها توسط خانم رجوی هدایت می‌شود بلکه همه جا توسط زنان به‌خوبی هدایت می‌شود. این بخشی از برنامه ۱۰ماده‌یی خانم رجوی است».

 

آلترناتیوتراشی با «شوخی‌» ِ سلطنت!

اتاق‌های فکر و اندیشکده‌های رژیم آخوندی از دیرباز برای کمرنگ کردن آلترناتیو شورای ملی مقاومت بارها شانش خود را در آلترناتیوتراشی و اپوزیسیون‌سازی آزموده‌اند. هنگامی که پروژه‌ٔ کذایی موسوم به اصلاحات حدود بیست سال برای رژیم عمر خرید و در سال ۹۶ با شعار مردم ایران یعنی «اصلاح‌طلب، اصول‌گرا، دیگه تمومه ماجرا» به گور رفت، آنها به‌دنبال شاخ‌تراشی از بقایای سلطنت رفتند. اوج بروبیای این پروژه در قیام ۱۴۰۱ بود که البته به‌سرعت با شکست وکالتها و فروپاشی منشورها، پوکی و پوچی خود را به همه جهان نشان داد.

سفیر بلومفیلد درباره شاه‌مهره‌ٔ این پروژه می‌گوید: «شما بچه شاه و چهره‌های دیگر را دیدید. بچه شاه می‌خواهد خودش رهبر باشد. ایران به یک حکومت مستقل نیاز دارد. به یک انتخابات آزاد. این چیزی است که خانم رجوی ارائه می‌دهد» و سفیر جوزف با یادآوری شمولیت و جامعیت برنامه ده‌ماده‌ای می‌افزاید: «برنامه ۱۰ماده‌ای همه چیز را بیان می‌کند؛ آزادی و دموکراسی و حقوق بشر. مدعیان دیگری هستند مثل بچه شاه که به‌نظرم این یک شوخی است. چطور مردم ایران بچه شاه را قبول کنند با توجه به دانشی که دارند. مهم است که شورای ملی مقاومت را به‌رسمیت بشناسیم که تعهد و عزم جزم و بالاترین فداکاری را دارد». مارک شورت هم بر اصالت آلترناتیوِ صاحب «ده‌ماده‌ای» تأکید می‌کند: «من خودم افتخار داشتم با خانم رجوی در کمپ اشرف دیدار کنم. سخت است آدم الهام نگیرد. این‌قدر برنامه ۱۰ماده‌ای برای ایران غیراتمی و جدایی دین از دولت الهام‌بخش است. کشورهای غربی باید در کنار کسانی باشند که برای ایران آزاد می‌جنگند».

 

کهکشان ایران آزاد، نیکوترین پیامد

آقای ساشا شیهان که به‌خوبی میزگرد را هدایت کرده است آخرین سؤال خود را به کهکشان ایران آزاد پیوند می‌زند. او با این سؤال می‌خواهد بداند پیآمد دهه‌ها شیطان‌سازی و آلترناتیوتراشی چه شده است و اگر این روزها ولایت فقیه در رسوایی و شکست و منفوریت مردم غوطه‌ور است، طرف دیگر این دعوا یعنی مردم و مقاومت ایران در چه نقطه‌ای هستند. پس می‌پرسد: «‌فردا شاهد گردهمایی بزرگ هستیم. اتتظار شما از این گردهمایی چیست؟» و از آقای بلومفیلد می‌شنود که: «هر سال که می‌گذرد این حمایتها شتاب می‌گیرد. حمایت ۱۳۷رهبر سابق جهان و رهبرانی که در کنار مقاومت قرار می‌گیرند. شخصیتهایی که حمایت می‌کنند، مثل معاون رئیس‌جمهور آمریکا. هم‌چنین زنان برجسته که در کنار مقاومت قرار می‌گیرند... شما حامیان زیادی دارید. در بیش از ۴۰ایالت. این ایرانیان در ارتباط مداوم هستند».

بنابراین از دید شرکت‌کنندگان در میزگرد پایان شب سیه آخوندی با سفیدی و درخشش یک کهکشان بزرگ همراه خواهد بود. کهکشانی که نوید می‌دهد: «با یک رژیم آسیب‌پذیر مواجه هستیم که روزهای پایانی را می‌گذراند. آزادی در ایران محقق خواهد شد» (سفیر جوزف).

۱۴۰۳ تیر ۸, جمعه

برنامه ۱۰ماده‌ای مریم رجوی؛ معرفی به‌اختصار- ماده ۵

 

برنامه ۱۰ماده‌ای مریم رجوی؛ معرفی به‌اختصار- ماده ۵

ماده پنجم طرح ۱۰ماده‌یی مریم رجوی
ماده پنجم طرح ۱۰ماده‌یی مریم رجوی

ماده ۵: برابری کامل زنان و مردان در حقوق سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی و مشارکت برابر زنان در رهبری سیاسی، لغو هر گونه تبعیض، حق انتخاب آزادانه پوشش، ازدواج، طلاق، تحصیل و اشتغال. منع بهره‌کشی از زنان تحت هر عنوان

 

کنوانسیون حذف کلیه اشکال تبعیض علیه زنان

ماده ۵ برنامه ۱۰ماده‌ای مریم رجوی، مؤید مواد کنوانسیون حذف کلیه اشکال تبعیض علیه زنان است. این کنوانسیون در یک مقدمه و ۳۰ماده در ۱۸ دسامبر ۱۹۷۹ به تصویب سازمان ملل رسید و دربرگیرنده حقوق و آزادی‌های بنیادین زنان می‌باشد.

 

برابری زن و مرد

برابری زن و مرد یا برابری جنسیتی (Gender equality) به این معناست که زن و مرد از حقوق و وظایف و فرصت‌های یکسان در جامعه برخوردار هستند. برابری زن و مرد، هم‌چنین مربوط به عدالت و تقسیم مسئولیت برابر در جامعه و خانواده است. صندوق جمعیت سازمان ملل متحد برابری جنسیتی را نخستین حق انسانی خوانده و آن را به‌عنوان یکی از اهداف برنامهٔ توسعه هزاره سازمان ملل انتخاب نموده است.

 

تلقی بنیادگرایان در مورد برابری زن و مرد

تلقی بنیادگرایانه از اساس برابری زن و مرد را انکار می‌کند. این دیدگاه قرون‌وسطایی و واپسگرا ـ که حکومت آخوندی، سلسله‌جنبان آن است ـ با زن، ضدیتی هیستریک دارد. بنیادگرایی برعکس دیدگاه توحیدی معتقد به مرزبندی جنسی و دوگانگی بین زن و مرد است. ملاک ارزش‌گذاری در اندیشه بنیادگرایی «گناه و ثواب جنسی» است. بر این اساس باید بین زن و مرد دیوار کشید و آن را هر چه بلند و قطورتر کرد تا تقوای مبتنی بر پرهیز از گناه جنسی خش برندارد.

 

زن بودن جرمی بزرگ در نظام آخوندی

طبق قوانین جزایی این حکومت، حتی در سنگسار و هنگام مرگ نیز زنان تا زیر گردن و مردان تا کمر در گودال کاشته می‌شوند. به این ترتیب مردان امکان فرار احتمالی از مجازات را دارند اما زنان نه.

مسئولیت دختران در برابر قانون دست‌پخت خبرگان این نظام اهریمنی، ۸سال و ۹ماه شمسی (۹سال قمری) است. یعنی دختر تقریباً ۹ساله در قبال جرم به اندازه یک بزرگ‌سال مسئولیت دارد و مجازات می‌شود در حالی‌که این سن برای پسران ۱۵سال است. ضدیت هیستریک با موجودیت زنان ـ در قوانین حقوقی این نظام ـ تا آنجا پیش رفته که دیهٔ او نصف دیهٔ مرد، و ارزش شهادت دادن او در دادگاه معادل یک‌چهارم مردان است. یعنی اگر ۴زن را در یک کفهٴ ترازو بگذاری تازه مساوی یک «مرد!» می‌شوند!

پوشش و حجاب اجباری برای زنان، از دیگر ستمهای رایج و نهادینه‌شدهٔ این نظام به زنان و دختران و میهن ماست. پوشش اجباری و سایر تبعات آن مانند محرومیت از استخدام در ادارات و نهادهای اجتماعی، راه‌اندازی گشتهای مختلف برای کنترل و استمرار ستم فاحش، همیشه شمشیر داموکلس سرکوب را در بالای سر نیمی از جمعیت ایران نگه می‌دارد.

در نظام آخوندسالار، زن در خانواده مانند برده به‌حساب می‌آید؛ برده‌ای که وظیفه همسرداری و بچه‌داری را در چارچوب زندانی به نام خانه به‌عهده می‌گیرد.

خشونت علیه زنان در ایران تحت انقیاد ولایت فقیه، مرز گسسته و قوانین ظالمانه به‌گونه‌یی تدوین شده که مرد می‌تواند به صرف یک اتهام واهی، دست به خون همسر خویش بگشاید و از مجازات مصون بماند.

زن‌بودن در این نظام جرم است؛ جرمی بزرگ و نابخشودنی که باید آن را تاوان داد.

 

دیدگاههای مریم رجوی نسبت به زنان در ایران آزاد فردا

دیدگاههای مریم رجوی در مقوله زنان، درست رودرروی نظرگاههای قرون‌وسطایی نظام آخوندی قرار دارد.

او در اسفند ۱۳۸۸، در اجلاس «زنان، پیشتاز تغییر دموکراتیک در ایران» در پارلمان اروپا نقطه‌نظرهای مقاومت ایران را در این‌باره طرح کرد.

الف- اصول

اول- لغو و رفع کلیه ستم‌ها و اجبارات و تبعیض‌های رژیم ارتجاعی خمینی (شریعت آخوندی) درباره زنان ایران و پایبندی به تمامی آزادی‌ها و حقوق زنان در اعلامیه جهانی حقوق‌بشر، کنوانسیون رفع کلیه اشکال تبعیض علیه زنان و اعلامیه رفع خشونت علیه زنان، مصوب مجمع عمومی ملل متحد در دسامبر ۱۹۹۳

دوم- تأکید بر تساوی کامل حقوق اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و اقتصادی زن و مرد

سوم- تأمین کامل حقوق تمامی زنان کشور فارغ از هر عدم‌تساوی و محدودیت بهره‌کشانه و رد هر نوع تلقی کالایی از زن

ب- مهم‌ترین مواد آزادی‌ها و حقوق زنان در ایران آزاد فردا:

حق انتخاب کردن و انتخاب شدن در تمامی گزینش‌ها و انتخابات

۲- حق اشتغال و انتخاب آزادانه شغل و حق تصدی هر مقام، منصب و شغل عمومی و دولتی، از جمله ریاست‌جمهوری (طبعا رهبری سیاسی) و قضاوت در تمام مراجع دادرسی.

۳- حق فعالیت سیاسی و اجتماعی آزادانه، رفت و آمد و مسافرت بدون نیاز به اجازه دیگری.

۴- حق انتخاب آزادانه لباس و پوشش.

۵- حق استفاده بدون تبعیض از کلیه امکانات آموزشی، تحصیلی، ورزشی و هنری و حق شرکت در تمام مسابقات ورزشی و فعالیت‌های هنری.

۶- به‌رسمیت شناختن تشکل‌های زنان و حمایت از سازمان‌یابی داوطلبانه آنان در سراسر کشور؛ در نظر گرفتن امتیازات ویژه در زمینه‌های گوناگون اجتماعی، اداری، فرهنگی، به‌خصوص در امور آموزشی، به‌منظور رفع نابرابری و ستم مضاعف از زنان.

۷- دریافت مزد مساوی با مردان در برابر کار مساوی؛ منع تبعیض در استخدام و به هنگام اشتغال؛ برخورداری یکسان از مزایای گوناگون از قبیل مرخصی، حقوق بازنشستگی و از کارافتادگی؛ دریافت حق اولاد و تأهل و بیمه بیکاری؛ برخورداری از حقوق و تسهیلات ویژه به‌هنگام بارداری و زایمان و نگهداری اطفال.

۸- آزادی کامل در گزینش همسر و ازدواج که تنها با رضایت طرفین صورت می‌گیرد و در نزد مقام قانونی به ثبت می‌رسد. ازدواج قبل از رسیدن به سن قانونی ممنوع است.

در زندگی خانوادگی هر گونه اجبار و تحمیل به زن ممنوع است.

۹- حق متساوی طلاق. طلاق در مراجع صلاحیت‌دار قضایی صورت می‌گیرد. زن و مرد در ارائه دلیل برای طلاق برابرند. نحوه سرپرستی اطفال و تأمین معیشت آنان و هم‌چنین نحوه تسویه مالی ضمن حکم طلاق تعیین می‌شود.

۱۰- حمایت از زنان بیوه و مطلقه و اطفال تحت حضانت و سرپرستی آنها از طریق نظام تأمین اجتماعی کشور.

۱۱- رفع نابرابریهای حقوقی در زمینه شهادت، ولایت، حضانت و ارث و ممنوعیت چندهمسری

۱۲- منع هر گونه بهره‌کشی جنسی از زن تحت هر عنوان و الغای کلیه رسوم و قوانین و مقرراتی که بر طبق آنها پدر و مادر، ولی، قیم یا دیگری دختر یا زنی را، به‌عنوان ازدواج یا هر عنوان دیگر، به دیگران واگذار می‌کنند.

 

چشم‌انداز پرشور

مریم رجوی، معتقد است که زنان فراتر از کسب برابری، رسالت تغییر جوامع کنونی به‌سوی آزادی را بر دوش دارند و زنان نیروی تغییر جوامع امروز به‌شمار می‌روند. وی این رسالت را نه آرمانی برای افق‌های دوردست زندگی بشری، بلکه نیاز و ضرورت مبرم امروز جهان می‌داند.

پایبندی مقاومت ایران به جنبش برابری زن و مرد و جایگاه زنان در رهبری جنبش، یک جهش در پیشبرد امر برابری در جامعه ایران ایجاد کرده است. در سازمان مجاهدین خلق ایران سمت‌های کلیدی و در شورای ملی مقاومت ـ پارلمان در تبعید مقاومت ـ ۵۲درصد کرسی‌ها از آن زنان است.

مقاومت ایران تحت رهبری مریم رجوی، با پایبندی عمیق به برابری زن و مرد موانع متعددی را پشت سر گذاشته و اکنون به یک گنجینهٔ پر از تجربه برای مردم ایران و به‌خصوص همه زنان آزاده دنیا تبدیل شده است.

خانم مریم رجوی معتقد است که زنان نیروی اول مبارزه با بنیادگرایی هستند و بدون مشارکت زنان، جهان نمی‌تواند بر این خطر مهیب که بشریت را تهدید می‌کند، فائق آید.

ایران با این دیدگاه مترقی و این چشم‌انداز پرشور، بی‌گمان کشوری خواهد بود که برابری بین زن و مرد را محقق خواهد کرد و به ستم مضاعف تاریخی در حق زنان خاتمه خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

برنامه ۱۰ماده‌ای مریم رجوی؛ معرفی به اختصار- ماده۱ 

برنامه ۱۰ماده‌ای مریم رجوی؛ معرفی به اختصار- ماده۲ 

برنامه ۱۰ماده‌ای مریم رجوی؛ معرفی به اختصار- ماده۳ 

برنامه ۱۰ماده‌ای مریم رجوی؛ معرفی به اختصار- ماده۴ 


۲۰هزار پراتیک، ۲۰هزار شعله‌ٔ قیام که توسط کانونهای قهرمان شورشی علیرغم آماده باش ویژه سرکوبگران رژیم انجام شد

 

۲۰هزار پراتیک، ۲۰هزار شعله‌ٔ قیام

انفجار مراکز فساد و غارت توسط کانون‌های شورشی
انفجار مراکز فساد و غارت توسط کانون‌های شورشی

می‌شود روی نقشه‌ٔ جغرافیای گرد و زیبای کره‌ٔ زمین یک مثلث بزرگ را ترسیم کرد. یک رأس این مثلث بر اشرف سه واقع است؛ شهری از انبوه انقلابیون فداکاری که دهه‌هاست همه‌چیز خود را برای آزادی فدا کرده‌اند و منبع الهام برای همه ایرانیان هستند.

رأس دیگر این مثلث را در برلین تصور کنید که چند روز دیگر میعادگاه پرشورترین هم‌وطنانی خواهد بود که از چهارگوشه جهان و از همه قاره‌های جهان در آنجا گردهم آمده و بزرگ‌ترین تجمع سالانه مقاومت را رقم خواهند زد. در مقابل همه‌ٔ پول‌پاشی‌های رژیم به پای مماشاتگران، آنها نماینده و صدای مردم ایران خواهند بود.

رأس سوم این مثلث در داخل خاک اشغال‌شده است. همان خاکی که ایرانیان مهاجر مجبور شده‌اند آن را ترک کنند و اگر زنده‌اند و نفس می‌کشند، در آرزوی بازگشت به آنجاست. همان خاکی که مهد «بزرگترین، طولانی‌ترین، بغرنج‌ترین و خونین‌ترین مقاومت سازمان‌یافته تاریخ ایران» بوده و این روزها شاهد ۲۰هزار پراتیک کانون‌های شورشی در جای جای آن است.

برای کسانی که عاشق وطن خود هستند و برای بازگشت لحظه‌شماری می‌کنند دیدن این پراتیک‌ها یادآور آزادی و وصال است. آنها، اهل هر شهری که هستند، می‌توانند فعالیت‌های نسل‌های بعدی را دنبال کنند. به هم‌شهریان خود ببالند و چشمان خود را با شکوفایی و بالندگی بذرهای اعتراض و عصیان در زادگاه خویش روشن کنند.

 

چند تصویر از سرزمینی پهناور

هر پراتیک انقلابی، گویی قسمتی از میهن اشغال‌شده را از لوث وجود مزدوران خامنه‌ای پاک کرده و آماده استقبال از آن کسی است که نامش را هر بام و شام در کوچه‌ها و خیابان‌ها می‌گویند و می‌نویسند:

مردی بلوچ در لباس سنتی خود، وی را «نماد مقاومت در برابر آخوندها» معرفی می‌کند.

1

یک گروه سفیدپوش از دختران شجاع کرجی پس از رژه به عکس‌های رهبران مقاومت احترام می‌گذارند.

2

اکیپ دختران مازنی در بیشه‌های پل سفید در حال شعار و رجزخوانی برای دژخیمان هستند.

3

چند بانوی کرمانشاهی با سربندهای محلی پیام‌های انقلابی و آرای خود را در دشت‌های آنجا روی دست بلند کرده‌اند.

4

یک جوان شورشی در وسط خیابانی در بروجرد عکس بزرگی از مریم رجوی را در دست گرفته که زیر آن نوشته شده است: «انتخاب ما مریم رجوی، ۱۴۰۳». در تصویری مشابه از شاهرود این‌بار شعاری بزرگ، تمام ِقد یک جوان را پوشانده است: «رای مردم ایران مریم رجوی، ۱۴۰۳».

5

برج میلاد تهران به حضور یک کانون شورشی در اطراف خود افتخار می‌کند. یادآور شعر سعدی که: به زیورها بیارایند مردم خوبرویان را، تو سیمین‌تن چنان خوبی که زیورها بیارایی.

6

در دیگر تصاویر هم کانون‌های شورشی از سمنان و مشهد تا خمین و مرودشت و پاکدشت و رودسر و آستارا و دیگر شهرهای ایران در تب و تاب رهایی وطنند.

اگر هم کسی از نقاط دورافتاده و محروم بپرسد، می‌تواند تصویری زنی با لباس محلی را در میرجاوه، نزدیکی مرز پاکستان ببیند که شعار محوری «زن، مقاومت و آزادی» را در دست دارد. مشخص است که پیام‌های مقاومت ایران به دورترین نقاط این خاک تبدار رسیده و مردم ایران برای سرنگونی آماده‌اند.

7

 

۲۰هزار پراتیک با ۶۲رأی آتشین

این ۲۰هزار اقدام انقلابی نشانگر ابعاد پایگاه اجتماعی و شناخته‌شدگی کانون‌های شورشی در سراسر ایران است. هر شعارنویسی، هر پلاکارد یا بنر و هر نوع از فعالیت‌های کوچک و بزرگ در شرایط اختناق و زیر دید دوربینهای جاسوسی رژیم را باید معادل یک عملیات بزرگ در شرایط قیام دانست.

آن شهروندی که حاضر است در اوضاع عادی جامعه و هنگام تسلط ارگانهای اطلاعاتی و امنیتی با شبکه‌ٔ سازمان‌یافته کانونها پیوند بخورد و متناسب با سرفصل‌های سیاسی، فعالیت‌های تبلیغی و افشاگرانه انجام دهد، قطعاً در روزهای قیام خودش یکی از لیدرها و هدایت‌گران جوانانی است که از حاکمیت آخوندی به تنگ آمده‌اند.

آن که بارها به تنهایی با گزمه‌های شب در افتاده است، در میان جمع بی‌شمار، صدچندان و مقتدا خواهد بود.

آن اندک شرری که در برابر سوزهای سخت زمستان طاقت آورده، با اولین پرتوی بهار شعله‌ها خواهد کشید.

آن که با زورقی کوچک دل به دریاها زده و طوفانها دیده، از سکانداری عظیم‌ترین کشتی‌ها باکی ندارد.

بارها عوامل رژیم به این حقیقت هشدار داده‌اند که حتی یک «تیم دو نفره‌» ی کانونها می‌تواند یک شهر را علیه مزدوران خامنه‌ای فرماندهی کند.

هم‌چنین، در سایه این گسترش کمی است که کیفیتها بالغ می‌شود. با وارد کردن صد ضربه به دشمن است که کاراترین ضربه پوزه‌اش را به خاک می‌مالد. باران تیرهای سهمگین و کشنده است که در نهایت یکی بر چشم هیولا می‌نشیند و او را از پای می‌اندازد. سیل دمان و خروشان انبوه رزمندگان است که ضعیف‌ترین حلقه زنجیر دشمن را شناسایی و پاره می‌کند.

از دل همین صف پیشقراول است که جنگاورترین آنها توانایی‌های رزمی خود را بالا می‌برند و در آستانه انتخابات نمایشی خامنه‌ای با «۶۲ رأی آتشین» خود، رأی تمام مردم ایران یعنی سرنگونی را به صندوق انتخابات اشغالگران ایران‌زمین می‌اندازند. کانون‌هایی که پیشاپیش به همه جهان یادآوری می‌کنند که این بار نیز ولایت فقیه چیزی جز پتک کوبنده‌ٔ تحریم از سوی مردم ایران دریافت نخواهد کرد.