۱۴۰۳ تیر ۵, سه‌شنبه

سناتورهای فرانسه خواستار آزادی فوری سه گروگان این کشور در ایران شدند

 سناتورهای فرانسه خواستار آزادی فوری سه گروگان این کشور در ایران شدند


نمایندگان سنای فرانسه © Stéphane de Sakutin / AFP


سناتورهای فرانسه با تسلیم نامه‌ای به سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس از این کشور خواستند فوراً سه گروگان فرانسوی را آزاد کند. ٧٩ سناتور فرانسوی در نامۀ خود خطاب به سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس، محمد امین نژاد، خواستار آزادی فوری سسیل کولر، ژاک پاری و اُلیویه شدند که به گفتۀ سناتورهای فرانسوی به طرز ناعادلانه‌ای در ایران زندانی شده‌اند.

سناتور سوسیالیست، رشید تمال، که این نامه را در صندوق پستی سفارت ایران در پاریس انداخته به خبرگزاری فرانسه گفته است که سفیر جمهوری اسلامی از دریافت مستقیم نامۀ سناتورهای فرانسوی خودداری کرد. سناتورهای فرانسوی در نامۀ خود با استناد به روز جهانی مبارزه با شکنجه از جمهوری اسلامی ایران خواسته‌اند که در خصوص شرایط اسارت سه شهروند فرانسوی در ایران مفاد متون بین‌المللی از جمله بیانیۀ جهانی حقوق بشر، پیمان بین المللی حقوق مدنی و سیاسی و کنوانسیون وین را رعایت کند.

رشید تمال، در گفتگو با خبرگزاری فرانسه افزوده است که سناتورهای فرانسوی به مبارزۀ مهم خود برای بهبود شرایط اسارت سه شهروند فرانسوی در ایران و به ویژه برای آزادی هر چه سریعتر آنان ادامه می دهند. او همچنین گفته است که سه شهروند فرانسوی زندانی در ایران "گروگان‌های دولتی" حکومت ایران هستند و کل فرانسه و فرانسویان باید برای آزادی آنان تلاش کنند.

سناتورهای فرانسوی در نامۀ خود فقدان محکمۀ عادلانه و عدم رعایت حقوق زندانی در دفاع از خود، فقدان ملاقات های کنسولی با زندانیان و همچنین شرایط غیرانسانی سه شهروند فرانسوی در زندان اوین را مورد سرزنش قرار داده‌اند.

نوئمی کولر، خواهر سسیل کولر، در گفتگو با خبرنگاران نگرانی خود را از سلامت جسمانی و روانی خواهرش در زندان اوین ابراز کرد و افزود که خانوادۀ خانم سسیل کولر اطلاعات چندانی دربارۀ سلامت و وضعیت جسمانی او ندارد. ار اف ای     

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر