۱۴۰۳ خرداد ۲۹, سه‌شنبه

بیست و یکمین هفته اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» در زندانهای مختلف

 

بیست و یکمین هفته اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» در زندانهای مختلف

اعتصاب زندانیان سیاسی
اعتصاب زندانیان سیاسی

بیست و یکمین هفته اعتصاب غذای زندانیان سیاسی

در کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» در زندانهای مختلف

 

بیست و یکمین هفته اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام»

روز سه‌شنبه ۲۹خرداد۱۴۰۳ زندانیان سیاسی در زندانهای قزلحصار (واحد۳و۴)، اوین (بندهای زنان، ۴، ۶، ۸)، خرم‌آباد، مرکزی کرج، خوی، نقده، وکیل‌آباد مشهد و سقز در بیست و یکمین هفته کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام، اعتصاب غذا کردند.

در بیانیه زندانیان سیاسی اعتصاب غذا کننده آمده است:

این هفته را در حالی دست به اعتصاب غذا زدیم، که شاهد دستگیری شمار زیادی از زنان، فعالان سیاسی، معلمان و بازنشستگان شریف کشورمان هستیم، که تنها به‌دلیل تن ندادن به قوانین ظالمانه دست به اعتراض مسالمت‌آمیز زده‌اند.

هم‌زمان در راستای سیاست گروگانگیری مردم ایران (شهروندان دو تابعیتی) و اتباع خارجی توسط حکومت و نهادهای امنیتی آن و مماشات کشورهای غربی، شاهد معامله ننگین آزادی حمید نوری بودیم، که یکی از عوامل کشتارهای دهه ۶۰ بوده و در روندی عادلانه و دادرسی منصفانه به جنایت علیه بشریت محکوم شده بود.

این مماشات غربی‌ها را می‌توان در حکم خنجری بر پیکر حقوق‌بشر، مدافعان آن و عموم مردم ایران دانست که کمترین اثر آن جری‌تر شدن جمهوری اسلامی در نقض حقوق بنیادین مردم و به‌ویژه زندانیان زیر حکم اعدام خواهد بود.

اگر چه نباید دست‌آوردهای جنبش دادخواهی در این سالیان را نادیده گرفت، اما این معامله نشان داد مردم ایران در راستای استیفای حقوق‌شان فقط باید متکی به خود بوده و نسبت به سیاست‌های مماشاتگران غربی دچار توهم نشوند.

با وجود افزایش فشارها، از قبیل "قطع تلفن و ملاقات‌های زندانیان در واحد سه زندان قزلحصار"یا"انتقال شماری از زندانیان سیاسی به انفرادی در برخی زندانها"که با هدف ساکت کردن صدای"نه به اعدام"در زندانها انجام گرفته است؛ ما زندانیان کارزار"سه‌شنبه‌های نه به اعدام" ضمن محکوم کردن بازداشت‌های غیرقانونی اخیر و تدوام سیاست گروگان‌گیری جمهوری اسلامی و مماشات کشورهای غربی با آن، سه‌شنبه این هفته مورخ ۲۹خرداد ۱۴۰۳ را نیز برای بیست و یکمین هفته علیه صدور و اجرای احکام غیرانسانی اعدام، در زندانهای قزلحصار (واحد۳و۴)، اوین (بندهای زنان، ۴، ۶، ۸)، خرم‌آباد، مرکزی کرج، خوی، نقده، وکیل‌آباد مشهد و سقز در اعتصاب غذا به‌سر خواهیم برد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر