۱۴۰۳ تیر ۹, شنبه

پیآمد پروژه‌های شیطان‌سازی و آلترناتیوتراشی lمیز گردی به‌ریاست پروفسور ایوان ساشا شیهان استاد دانشگاه بالتیمور

 

پیآمد پروژه‌های شیطان‌سازی و آلترناتیوتراشی

میزگرد «بحران رژیم ایران و چشم‌انداز تغییر در ایران» - ۸تیر ۱۴۰۳
میزگرد «بحران رژیم ایران و چشم‌انداز تغییر در ایران» 
- ۸تیر ۱۴۰۳

در روز ۸ تیر و یک روز قبل از بزرگ‌ترین میعاد سالانه‌ٔ ایرانیان در برلین، میزگردی با عنوان «پیامدهای بسیج رژیم آخوندی برای شیطان‌سازی و آلترناتیوتراشی در برابر مقاومت ایران» به‌ریاست پروفسور ایوان ساشا شیهان استاد دانشگاه بالتیمور برگزار شد.

سفیر رابرت جوزف، معاون سابق وزیر امور خارجه آمریکا، سفیر لینکلن بلومفیلد معاون پیشین وزیر امور خارجه آمریکا و مارک شورت رئیس دفتر مایک پنس معاون رئیس‌جمهور قبلی آمریکا در این میزگرد شرکت داشتند و هر کدام به وجوهی از شکست پروژه‌های رژیم در شیطان‌سازی و آلترناتیوتراشی اشاره کردند.

به‌دلیل تقارن این میزگرد با انتخابات نمایشی رژیم، ابتدا سخنرانان کمی درباره فضاحت این نمایش صحبت کردند، به‌خصوص که از ابتدای صبح، اخبار صندوق‌های خالی و شعبه‌های خلوت در بسیاری از شهرهای دور و نزدیک در ایران از سوی بزرگ‌ترین خبرگزاریها مثل رویترز به همه جهان مخابره می‌شد. در یک جمع‌بندی کوتاه از انتخابات، سفیر رابرت جوزف گفت: «این یک دیکتاتوری است و هرکس انتخاب شود توسط ولی‌فقیه و شورای نگهبان گزینش شده است. مردم ایران این انتخابات را رد کردند؛ با تحریم بسیار بسیار گسترده. مردم ایران رد کردند که این یک انتخابات آزاد و عادلانه باشد. مردم ایران قیام کردند. انتخاباتی با مشارکت بسیار پایین. ما به سوی یک ایران آزاد در حرکتیم». دیگر مشارکت‌کنندگان نیز درباره‌ٔ شکست خامنه‌ای در پیشبرد نمایش خود سخنانی گفتند.

 

شیطان‌سازی برای سرکوب و تروریسم

اما بحث اصلی میزگرد، موضوع شیطان‌سازی بود. کلان‌پروژه‌ٔ رژیم آخوندی که هم‌گام با تاریخچه سیاهش در سرکوب و اختناق در داخل ایران و تروریسم در خارج ایران در جریان بوده و مهم‌ترین سوژه‌ٔ آن، سازمان پیشتاز در مقاومت ایران یعنی مجاهدین خلق بوده‌اند. رژیم ولایت همواره از شیطان‌سازی به‌عنوان آتش تهیه و زمینه‌سازی سیاسی برای سرکوب و تروریسم استفاده کرده است. سفیر بلومفیلد که در این باره مطالعات بسیاری داشته است، چند عملیات تروریستی رژیم را یادآوری می‌کند: «وقتی عمیق نگاه می‌کنید رژیم از ترس دست به اقداماتی علیه اپوزیسیون می‌زند مثل حمله سایبری در آلبانی و ترور در اسپانیا. سوءقصد برای بمب‌گذاری در ۲۰۱۸. می‌خواستند در قلب اروپا کشتار بزرگ انجام بدهند. دو بار دیگر می‌خواستند در آلبانی بمب‌گذاری بکنند... باید کسانی را که سلاح برای یمن و جاهای دیگر می‌فرستند، مورد حسابرسی قرار بدهیم. ما باید کمکهایی برای دسترسی مردم ایران به ماهواره بدهیم».

اما مجاهدین، بیدی نبودند که با تندترین بادها هم بلرزند. آنها نه‌تنها از پس طوفان شیطان‌سازی و تروریسم بر آمدند، بلکه دست‌آوردهایی داشتند که حتی از صحنه سیاسی اجتماعی میهنشان فراتر رفت. سفیر بلومفیلد می‌افزاید: «آنها چیزی را آوردند که جهان اسلام قبلاً ندیده بود. برابری جنسیتی. شورای ملی مقاومت نه تنها توسط خانم رجوی هدایت می‌شود بلکه همه جا توسط زنان به‌خوبی هدایت می‌شود. این بخشی از برنامه ۱۰ماده‌یی خانم رجوی است».

 

آلترناتیوتراشی با «شوخی‌» ِ سلطنت!

اتاق‌های فکر و اندیشکده‌های رژیم آخوندی از دیرباز برای کمرنگ کردن آلترناتیو شورای ملی مقاومت بارها شانش خود را در آلترناتیوتراشی و اپوزیسیون‌سازی آزموده‌اند. هنگامی که پروژه‌ٔ کذایی موسوم به اصلاحات حدود بیست سال برای رژیم عمر خرید و در سال ۹۶ با شعار مردم ایران یعنی «اصلاح‌طلب، اصول‌گرا، دیگه تمومه ماجرا» به گور رفت، آنها به‌دنبال شاخ‌تراشی از بقایای سلطنت رفتند. اوج بروبیای این پروژه در قیام ۱۴۰۱ بود که البته به‌سرعت با شکست وکالتها و فروپاشی منشورها، پوکی و پوچی خود را به همه جهان نشان داد.

سفیر بلومفیلد درباره شاه‌مهره‌ٔ این پروژه می‌گوید: «شما بچه شاه و چهره‌های دیگر را دیدید. بچه شاه می‌خواهد خودش رهبر باشد. ایران به یک حکومت مستقل نیاز دارد. به یک انتخابات آزاد. این چیزی است که خانم رجوی ارائه می‌دهد» و سفیر جوزف با یادآوری شمولیت و جامعیت برنامه ده‌ماده‌ای می‌افزاید: «برنامه ۱۰ماده‌ای همه چیز را بیان می‌کند؛ آزادی و دموکراسی و حقوق بشر. مدعیان دیگری هستند مثل بچه شاه که به‌نظرم این یک شوخی است. چطور مردم ایران بچه شاه را قبول کنند با توجه به دانشی که دارند. مهم است که شورای ملی مقاومت را به‌رسمیت بشناسیم که تعهد و عزم جزم و بالاترین فداکاری را دارد». مارک شورت هم بر اصالت آلترناتیوِ صاحب «ده‌ماده‌ای» تأکید می‌کند: «من خودم افتخار داشتم با خانم رجوی در کمپ اشرف دیدار کنم. سخت است آدم الهام نگیرد. این‌قدر برنامه ۱۰ماده‌ای برای ایران غیراتمی و جدایی دین از دولت الهام‌بخش است. کشورهای غربی باید در کنار کسانی باشند که برای ایران آزاد می‌جنگند».

 

کهکشان ایران آزاد، نیکوترین پیامد

آقای ساشا شیهان که به‌خوبی میزگرد را هدایت کرده است آخرین سؤال خود را به کهکشان ایران آزاد پیوند می‌زند. او با این سؤال می‌خواهد بداند پیآمد دهه‌ها شیطان‌سازی و آلترناتیوتراشی چه شده است و اگر این روزها ولایت فقیه در رسوایی و شکست و منفوریت مردم غوطه‌ور است، طرف دیگر این دعوا یعنی مردم و مقاومت ایران در چه نقطه‌ای هستند. پس می‌پرسد: «‌فردا شاهد گردهمایی بزرگ هستیم. اتتظار شما از این گردهمایی چیست؟» و از آقای بلومفیلد می‌شنود که: «هر سال که می‌گذرد این حمایتها شتاب می‌گیرد. حمایت ۱۳۷رهبر سابق جهان و رهبرانی که در کنار مقاومت قرار می‌گیرند. شخصیتهایی که حمایت می‌کنند، مثل معاون رئیس‌جمهور آمریکا. هم‌چنین زنان برجسته که در کنار مقاومت قرار می‌گیرند... شما حامیان زیادی دارید. در بیش از ۴۰ایالت. این ایرانیان در ارتباط مداوم هستند».

بنابراین از دید شرکت‌کنندگان در میزگرد پایان شب سیه آخوندی با سفیدی و درخشش یک کهکشان بزرگ همراه خواهد بود. کهکشانی که نوید می‌دهد: «با یک رژیم آسیب‌پذیر مواجه هستیم که روزهای پایانی را می‌گذراند. آزادی در ایران محقق خواهد شد» (سفیر جوزف).

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر