۱۴۰۳ خرداد ۲۹, سه‌شنبه

سه قطبی شدن فرانسه

 


سه قطبی شدن فرانسه


فرانسه سه قطبی شده است و هر یک از این سه جناح آرزوی موفقیت دارد.

حکومت کردن بطور دوامدار در جناح مرکز، باعث میشود که سرانجام، جنگ بین مرکز و افراطیت در بگیرد. این همان حالتیست که به آن رسیده ایم.

بر أساس آخرین نظر سنجی در فرانسه، جبهه ملی لوپن ۳۲ درصد، جبهه مردمی چپ  ۲۵درصد و طرفداران مکرون  ۱۹ درصد رای دارند.

زمانیکه هیچ گروهی بیشتر از ۵۰ در صد نداشته باشد، تعین کننده نه تعداد آراء، بلکه اتحاد جناح ها است. هر دو جناحی که موفق به اتحاد شوند، موفق به پیروزی هم میشوند. در دو سه هفتۀ آینده شاهد اتحادهای پایدار یا متزلزل خواهیم بود.

«تجمع ملی» یا «اجتماع ملی» که همان «جبهۀ ملی» سابق است و از زمان ژان ماری لوپن تا امروز که دخترش، مارین لوپن در راس آن قرار دارد، به ضد خارجی و ضد مهاجرت بودن شهرت دارند. ولی با ۳۲ درصد احتمال رای، مارین لوپن و کاندیدای او، ژوردن باردلا همچنین به دنبال متحدانی هستند تا شانس خود را برای تبدیل شدن به اولین نیروی راست افراطی برای رهبری دولت فرانسه افزایش دهند.

نخست‌وزیر فرانسه، گابریل اتل، که خودش را در مرکز می بیند، بر همین مرکزی بودن خود اتکا میکند و میگوید : پیروزی افراط‌گرایان برای کشور «فاجعه» خواهد بود.

رهبران احزاب چپ فرانسه که موفق شدند به سرعت یک ائتلاف جدید بسازند، با افشای ماجراجویی سیاسی جناح راست افراطی خطر به قدرت رسیدن آنان را مطرح میکنند.ار اف ای

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر