۱۴۰۳ خرداد ۲۹, سه‌شنبه

درگذشت مجید خشنود، زندانی سیاسی و از اشرف‌نشانان آلمان

 

درگذشت مجید خشنود، زندانی سیاسی و از اشرف‌نشانان آلمان

مجید خشنود
مجید خشنود

مجید خشنود از زندانیان سیاسی هوادار مجاهدین، از اشرف‌نشانان ساکن غرب آلمان و یار با وفای مجاهدین و مقاومت ایران، روز ۱۷ژوئن (۲۸خرداد ۱۴۰۳) از میان ما پر کشید.

او طی سالیان گذشته دچار بیماری سرطان ریه و کبد شد،، ظرف ۸ماه گذشته بیماری‌اش پیشرفت کرده و طی این مدت با روحیه جنگنده‌اش با این بیماری در افتاد و تا آخرین نفس ایستاد.

مجید خشنود از زندانیان سیاسی زمان خمینی بود که بعد از آزادی از زندان به خارج از ایران آمد.

او از همان ابتدا در ارتباط با سازمان مجاهدین قرار گرفت و در همه صحنه‌ها و کارزارهای مقاومت شرکت فعال و تأثیرگذاری داشت.

مجید قهرمان در اعتصاب غذایی که برای آزادی ۳۶ گروگان اشرفی در میدان براندنبورگ برلین برگزار گردید شرکت داشت و سرانجام در ۷۲ امین روز در جشن آزادی گروگانها سر از پا نمی‌شناخت. در پروسه اعتصاب غذا، او به‌دلیل ضعف جسمانی ناشی از اعتصاب غذا، بارها توسط آمبولانس به بیمارستان منتقل گردید ولی هر بار با روحیه‌ای بالا و سرشار به جمع اعتصابیون برمی‌گشت.

مجید بمعنای واقعی عاشق مجاهدین و رهبری‌اش برادر مسعود و خواهر مریم بود، به یکایک اشرفیان عشق می‌ورزید. او در واپسین روزهای حیاتش به‌یکی از یاران گفت: من همواره افسوس می‌خورم که وقت از دست داده و دیر سراغ مجاهدین آمدم و همواره با خود می‌گویم مجید چرا در پروسه‌ای که از نزدیک با مجاهدین بودی از آنها بیشتر نیاموختی و بیشتر برایشان مایه‌گذاری نکردی؟

مجید بعد از چند سال نبرد سخت با بیماری، سرانجام صبح دوشنبه ۱۷ ژوئن در بیمارستانی در شهر اویس کیرشن پرکشید و به رفیق اعلا پیوست.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر