۱۴۰۳ تیر ۳, یکشنبه

مقام اسرائیلی السنوار را به وقت‌کشی به امید وقوع جنگی تمام‌عیار در لبنان متهم کرد

 مقام اسرائیلی السنوار را به وقت‌کشی به امید وقوع جنگی تمام‌عیار در لبنان متهم کرد

حسن نصرالله وسنوار 

حزب‌الله لبنان با نشر یک ویدئو مشتمل بر تصاویری هوایی از موقعیت جغرافیایی مواضع نظامی و حیاتی اسرائیل و مناطق حساس و مهم در حیفا و اطراف آن، تهدید کرد که راکتور اتمی دیمونا را در جنگی تمام‌عیار هدف قرار می‌دهد.

همزمان با ادامه تشدید تنش در مرزهای شمالی اسرائیل، یک مقام اسرائیلی شرکت کننده در مذاکرات آتش‌بس موقت، در اظهاراتی به روزنامه «هاآرتص»، یحیی السنوار، رهبر حماس در غزه را به وقت‌کشی در حصول توافق آتش‌بس، به امید شعله‌ور شدن جنگی تمام‌عیار در جبهه لبنان قبل از دستیابی به توافق نهایی متهم کرد.

از سویی حزب‌الله لبنان با نشر ویدئویی از طریق رسانه جنگی خود، تصاویری هوایی از موقعیت جغرافیایی مواضع نظامی و حیاتی اسرائیل و مناطق حساس و مهم در حیفا و اطراف آن، تهدید کرد که راکتور اتمی دیمونا را در جنگی تمام‌عیار هدف قرار می‌دهد.

حزب‌الله این ویدئو را همراه با ترجمه گزیده‌هایی از تهدیدات حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله علیه اسرائیل منتشر کرد که می‌گوید: «هرکس در فکر جنگ با ما باشد، پشیمان خواهد شد».

نکته جالب توجه در این ویدئو این است که بیشتر مواضع تصویربرداری شده، مواضع نظامی و همچنین مراکزی هستند که «شریان حیاتی» اسرائیل به شمار می‌آیند.

در این ویدئو مناطق حیاتی در 36 کیلومتری جنوب شهر حیفا از جمله نیروگاه برق «اوروت رابین» در شهر حضیره (حدیرا)، واقع در حدود 73 کیلومتری جنوب مرز لبنان را نشان داد.

از جمله تصاویر هوائی ارائه شده در ویدئوی حزب‌الله، دو نیروگاه برق در اشدود و دوراد در جنوب عسقلان است که با گاز طبیعی کار می‌کند و در نزدیکی نوار غزه است که بیش از 170 کیلومتر از مرز با لبنان فاصله دارد.

این ویدئو شماری از مواضع نظامی شامل فرودگاه‌ها و دیگر نقاط استراتژیک در داخل اسرائیل را نشان داد.

ناظران بر این باورند که هدف حزب‌الله از نمایش این ویدئو، ارسال پیامی با محتوا به اسرائیل است که از توانمندی‌های موشکی دوربرد برخوردار است که تمام مناطق در اسرائیل به‌ویژه نیروگاه‌ها، فرودگاه‌ها، بنادر و تاسیسات اساسی فراتر از حیفا و شمال اسرائیل را پوشش می‌دهد.العربیه فارسی 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر