۱۴۰۳ تیر ۹, شنبه

پتک کوبندهٔ تحریم بر بساط شعبدهٔ انتخابات خامنه‌ای

 

پتک کوبندهٔ تحریم بر بساط شعبدهٔ انتخابات خامنه‌ای

سخن روز
سخن روز

در حالی که خلیفهٔ ارتجاع در آخرین پیام التماسی‌اش، شرکت در نمایش انتخابات را به دوام و بقا و آبروی نظام گره زد و از تمام امکانات، ترفندها و قوایش استفاده کرد تا فضاحت انتخابات مجلس تکرار نشود، پتک کوبندهٔ تحریم، بنای لرزان نمایش و شعبده‌اش را در هم کوبید و ۸۸درصد مردم ایران انتخابات قلابی ریاست‌جمهوری را که در رژیم ولایت فقیه از اساس معنا و مفهومی ندارد، تحریم کرده‌اند.

ستاد اجتماعی مجاهدین با مانیتور ۱۴هزار و ۳۸۳شعبه ثابت رأی‌گیری رژیم از ۵۸هزار و ۶۴۰شعبه ثابت و سیار که وزارت کشور رژیم اعلام کرده است، حداکثر تلاش خود را در ۳۱۵شهر در ۳۱ استان برای سنجش میزان واقعی مشارکت و آرا، در انتخابات ریاست‌جمهوری حکومت آخوندی به‌عمل آورد.

این کار با مشاهدات مستقیم و فیلمبرداری توسط خبرنگاران سیمای آزادی و اعضای کانون‌های شورشی صورت گرفت و ستاد اجتماعی هم‌اکنون ۱۸۵۴ کلیپ در اختیار دارد که قابل ارائه به هر مرجع بین‌المللی است. اما این کلیپ‌ها و مشاهدات از شعبه‌های ثابت رأی‌گیری است و ۱۵هزار و ۲۱۵شعبه سیار را که وزارت کشور رژیم اعلام کرده در بر نمی‌گیرد.

سیلی بزرگ «نه» سراسری مردم، همزمان با ۲۰هزار پراتیک انقلابی و سلسله‌یی از عملیات اختناق‌شکن کانون‌های شورشی، بساط دجالبازی برای مشارکت بالا را در هم پیچید.

خامنه‌ای صبح جمعه در آخرین درخواست خود به نیروهای وارفته نظام به‌طور مضحکی شرکت در این مسخره‌بازی مفتضح را «یک کار» آسان توصیف کرد و گفت: «دوام جمهوری اسلامی و قوام جمهوری اسلامی و عزت جمهوری اسلامی و آبروی جمهوری اسلامی در دنیا متوقف به حضور مردم است... این‌که شما می‌گویید بعضی‌ها مرددند من وجهی برای تردید پیدا نمی‌کنم. یک کار آسانی است که نتایج مهمی دارد...». اما میلیونها ایرانی با فریاد بلند «نه» به استبداد دینی، پیام پرشکوه و پایدار پیروزی را به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرنگاران سیمای آزادی و کانون‌های شورشی، فضای تهران و دیگر شهرهای میهن، هیچ شباهتی به صحنهٔ نمایش انتخابات نداشت. خیابان‌ها به‌کلی سوت و کور بودند و گزارشهای متعدد شاهدان عینی حاکی از خلوتی حوزه‌های رأی‌گیری و نیمی از گزارشهای رسیده از حوزه‌های اخذ آرا در شهرهای مختلف و در ساعات مختلف، حاکی از آن بود که حتی یک نفر رأی دهنده هم در حوزه‌ها حضور نداشت یا تعداد رأی دهندگان به ندرت از شمار انگشتان یک دست تجاوز می‌کرد.

در اصفهان خانواده‌های بسیجیان و پاسداران را با ماشینهای شخصی به حوزه‌های مختلف می‌برند تا رأی بدهند. در شهرکرد از شب قبل خودروهای سیار تلویزیون رژیم در امامزاده معصوم مستقر شدند تا مردمی را که روز جمعه برای زیارت می‌آیند به‌عنوان صف رأی نشان بدهند و در کرمان اغلب شعبه‌ها خالی بود. طوری که تا حوالی ظهر فقط چند نفر بسیجی در مقابل هر حوزه حضور داشتند.

شدت کسادی و شکست ترفندهای خامنه‌ای به‌حدی بود که ناگزیر کاسهٔ گدایی را به زندانها بردند و زندانیان را تهدید کردند که اگر رأی ندهند آنان را به سالنهای شلوغ با بهداشت پایین‌تر و غذای ناکافی خواهند فرستاد که کف‌خواب شوند. در پادگانها هم به سربازان وعده می‌دادند که اگر رأی بدهند، مرخصی می‌گیرند.

حتی خبرنگارانی که با برنامه‌ریزی و طراحی از قبل به حوزه‌های مشخص دعوت شده بودند تا رونق نمایش را منعکس کنند، گزارش کسادی و رکود انتخابات را دادند.

ورشکستگی نمایش انتخاباتی رژیم توجه ناظران خارجی و رسانه‌های خبری را نیز جلب کرد. واشنگتن پست (۸تیر) نوشت: «انتخابات روز جمعه در حالی برگزار می‌شود که مردم ایران بیشتر سرخورده شده‌اند. حاکمان با بحرانهای متعدد از جمله اقتصاد بیمار دست و پنجه نرم می‌کنند. یک خانم ۳۸ ساله در تهران می‌گوید: به شما صادقانه بگویم، من به هیچ‌یک از کاندیداها اعتماد ندارم... من فکر می‌کنم احمقانه است به آنها امیدوار باشیم. دیگر ایرانیان نیز نظر مشابهی داشتند، از جمله آرش، کارگر ساختمانی در تهران گفت به‌دلیل شرکت در تظاهرات دستگیر شده است. و حال و هوای دوستانش در این هفته حالتی از "خشم شدید" بوده است».

رویترز در چند گزارش از حوزه‌های رأی‌گیری، کسادی نمایش انتخابات را منعکس کرد و روزنامه اکونومیست نوشت: «چه بیچاره و بدبختند رؤسای جمهور رژیم ایران. برای بیش از سه دهه سرنوشت آنها به حذف، خفت یا مرگ ناگهانی و غیرمترقبه منجر شده است».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر