۱۴۰۳ تیر ۹, شنبه

آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه سه شرکت کشتیرانی و ۱۱ کشتی مرتبط با آنها اعمال کرد

 

آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه سه شرکت کشتیرانی و ۱۱ کشتی مرتبط با آنها اعمال کرد

خزانه‌داری آمریکا
خزانه‌داری آمریکا

رویترز به‌نقل از وب سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا نوشت: آمریکا روز پنجشنبه ۷تیرماه تحریم‌های جدیدی را علیه سه شرکت کشتیرانی و ۱۱کشتی مرتبط با آنها اعمال کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه در بیانیه‌یی گفت که واشنگتن تحریم‌های جدیدی را علیه رژیم ایران در پاسخ به "تداوم تشدید تنشهای هسته ای" اعمال کرده است.

بلینکن گفت: «در طول یک ماه گذشته، رژیم ایران گام‌هایی را برای گسترش بیشتر برنامه هسته‌یی خود به روش‌هایی که هدف صلح‌آمیز معتبری ندارد، اعلام کرده است».

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: اقدامات رژیم ایران برای افزایش ظرفیت غنی‌سازی با توجه به عدم همکاری مداوم ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و اظهارات مقامات ایرانی مبنی بر احتمال تغییر دکترین هسته‌یی ایران، بیش‌از‌پیش نگران‌کننده است.

او تصریح کرد: «ما متعهد هستیم که هرگز اجازه ندهیم رژیم ایران به سلاح هسته‌یی دست یابد و آماده استفاده از تمام عناصر قدرت ملی برای اطمینان از این امر هستیم».

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: تحریم‌های روز پنجشنبه سه شرکت مستقر در امارات متحده عربی را که آمریکا آنها را متهم به دست داشتن در حمل و نقل فرآورده‌های نفتی یا پتروشیمی رژیم ایران کرده و هم‌چنین ۱۱کشتی مرتبط به این شرکتها هدف قرار می‌دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر