آغاز شصتمین سال تاسیس سازمان مجاهدین خلق ایران مبارک باد

آغاز شصتمین سال تاسیس سازمان مجاهدین خلق ایران  مبارک باد

۱۴۰۳ مرداد ۲۰, شنبه

خبرگزاری تسنیم فهرست غیررسمی وزیران دولت پزشکیان را منتشر کرد

 خبرگزاری تسنیم فهرست غیررسمی وزیران دولت پزشکیان را منتشر کرد

پزشکیان وخامنه ای

در حالی که اکثر رسانه‌های جمهوری اسلامی می‌نویسند مسعود پزشکیان فردا – یکشنبه ۲۱ مرداد – اسامی وزرای پیشنهادی خود را به مجلس ارائه خواهد کرد، خبرگزاری تسنیم در خبری «اختصاصی»، اسامی ۱۹ وزیر پیشنهادی برای کابینه چهاردهم را منتشر کرد. صحت این فهرست قابل تأیید نیست.

روز شنبه ۲٠ مرداد، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس به رسانه‌های جمهوری اسلامی گفت: «قرار است فردا (یکشنبه) فهرست وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم به هیأت رئیسه مجلس ارائه شود.» به گفتۀ او بررسی صلاحیت وزرا در جلسۀ علنی مجلس از هفتۀ آینده (شنبه ۲۷ مرداد) آغاز خواهد شد و تا روز چهارشنبه ۳۱ مرداد ادامه خواهد داشت.

با اینحال، بعدازظهر روز شنبه خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران، مدعی شد که از اسامی وزیران پیشنهادی مطلع است و فهرستی را منتشر کرد.

این فهرست در مورد نام وزیر کشور تردید دارد و قطعیت یافتن آن را به بعد موکول می‌کند. همچنین در مورد وزارت دفاع از دو نامزد احتمالی نام برده شده‌، اما سایر وزیران مهم کابینه چنین معرفی شده‌اند:

وزیر امور خارجه: عباس عراقچی

وزیر اقتصاد: عبدالناصر همتی

وزیر اطلاعات: همچنان اسماعیل خطیب

وزیر نفت: سید عماد حسینی

وزیر دفاع: عزیز نصیر‌‌زاده یا حبیب‌الله سیاری

وزیر ارشاد: سیدعباس صالحی

بر أساس این فهرست، تنها یک زن در میان وزیران پیشنهادی حضور دارد: فرزانه صادق مالواجرد، در مقام وزارت راه و شهرسازی. خانم صادق فعلاً دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری است.

این فهرست بعد از خبرگزاری تسنیم، توسط چند رسانۀ داخلی دیگر نیز انتشار یافت. با اینحال درست بودن همچنان معلوم نیست.ار اف ای

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر