۱۴۰۳ خرداد ۲۵, جمعه

پوتین: سرقت کشورهای غربی از دارایی‌های مسدود شدۀ روسیه بدون مجازات نخواهد ماند

 پوتین: سرقت کشورهای غربی از دارایی‌های مسدود شدۀ روسیه بدون مجازات نخواهد ماند



پوتین گفت اروپا که پولهای مسدود شده را خرج میکنند بدون مجازات نخواهد بود

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، روز جمعه ١۴ ژوئن (۲۵ خرداد)، در واکنش به توافق اخیر رهبران گروه ۷ مبنی بر اعطای وام ۵۰ میلیارد دلاری به کی‌یف با استفاده از سود ناشی از دارایی‌های مسدود شدۀ مسکو، کشورهای غربی را به‌خاطر «سرقت» از دارایی‌های روسیه تهدید کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه، روز جمعه ۱۴ ژوئن (۲۵ خرداد)، اعلام کرد که «تصمیم کشورهای غربی برای ارائه وام به اوکراین با استفاده از سود حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه در خارج از این کشور، به مثابۀ دزدی است و این اقدام بدون مجازات نخواهد ماند».

ولادیمیر پوتین در جریان نشست با مقامات وزارت امور خارجه روسیه تصریح کرد: «رویکرد غرب در برابر مسکو نشان می‌دهد که هر کشوری ممکن است قربانی مسدود کردن دارایی‌های خود از سوی کشورهای غربی شود.»

رئیس جمهوری روسیه تأکید کرد: «به رغم تمام تلاش‌های فریبکارانۀ غرب برای توجیه این اقدام، مصادرۀ دارایی‌های روسیه قطعاً سرقت محسوب می‌شود و بی‌پاسخ نخواهد ماند.» 

ولادیمیر پوتین در ادامه افزود: «اکنون برای همه کشورها، شرکت‌ها و صندوق‌های دولتی آشکار شده است که دارایی‌ها و ذخایر آنها، هم به معنای حقوقی و هم به معنای اقتصادی کلمه در امنیت نیست بنابراین هرکسی ممکن است در نوبت بعدی سلب مالکیت از سوی ایالات متحده و کشورهای غربی قرار بگیرد.»

اظهارات اخیر ولادیمیر پوتین یک روز پس از آن صورت گرفته است که رهبران هفت کشور صنعتی جهان در جریان اجلاس اخیر خود در ایتالیا بر سر اعطای یک وام ۵۰ میلیارد دلاری به کی‌یف با استفاده از سود ناشی از دارایی‌های مسدود شده روسیه به دلیل تهاجم نظامی این کشور به اوکراین، به توافق رسیدند.

از سوی دیگر، جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا و ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین، در نخستین روز از نشست سران گروه ۷ در ایتالیا، یک توافقنامۀ امنیتی ۱۰ ساله امضا کردند که هدف آن تقویت دفاعی اوکراین در برابر تهاجم روسیه و هموارتر کردن مسیر اوکراین برای عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است.

بر اساس این توافقنامه، ایالات متحده آمریکا بر حمایت از اوکراین در دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی خود در بحبوحۀ حملات مجدد روسیه به جبهۀ شرقی این کشور، تأکید می‌کند.

ولودیمیر زلنسکی از مدت‌ها پیش به دنبال عضویت اوکراین در ناتو بوده است. بر اساس مادۀ پنجم پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، حملۀ نظامی علیه هر کشور عضو، به مثابۀ حمله به تمامی ۳۲ کشور عضو ناتو تلقی می‌شود و این کشورها به مقابله با آن برمی‌خیزند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر