زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۴ بهمن ۱۶, جمعه

پسابرجام و فرار مغزها



مجید ارشاد که از طرف دولت آخوند روحانی به‌ریاست دانشگاه شیراز گماشته شده، اعترافها تازه‌یی در رابطه با فرار مغز ها کرده است، وی گفته است: «سالیانه ۱۸۰ هزار نفر از نخبگان از کشور خارج می‌شوند، این آمار رسمی است که اعلام شده است. معادل ریالی و ارزی این آمار بر اساس معادلاتی که اعلام شده، گفته می‌شود حدود ۶۰ میلیارد دلار یعنی ۱۵ درصد تولید ناخالص ملی کشور است». (خبرگزاری تسنیم رژیم۹۴/۱۱/۹)
این آمار را می‌شود با پولهای آزاد شده در پسابرجام هم مقایسه کرد. این کارگزار رژیم در این رابطه گفته که در پسا برجام ۵۰ میلیارد دلار از سرمایه‌های ملت ایران آزاد می‌شود. بر اساس این آمار پولهای آزاد شده از میزان خسارت ناشی از جنایتها، سرکوبها و چپاولهای آخوندها که منجر به فرار مغز ها می‌شود کمتر است. حالا سؤال این است که آیا رفع ادعایی تحریمها و آزاد شدن این مبالغ باعث کاهش فرار مغزها خواهد شد؟ در واقع باید به این سؤال پاسخ بدهیم که آیا چیزی از این پولها صرف نیازهای علمی و پژوهشی کشور می‌شود که نخبگان در آن مشغول به‌کار شوند؟!
برای پاسخ به این سؤال خوب است نگاهی کلی به معاملات آخوند روحانی در سفرش به اروپا بندازیم تا ببینیم چگونه بر داراییهای ملت ایران چوب حراج زده است. این آخوند شیاد در سفر 4روزه‌اش به ایتالیا و فرانسه 40قرارداد به ارزش 17میلیارد یورو با ایتالیا و 30میلیارد یورو با فرانسه امضاء کرده است. قراردادهایی مثل خرید 118 ایرباس، فروش نفت به توتال، راه‌اندازی خط مونتاژ مدلهای 10سال پیش پژو در ایران و قراردادهای کوچک و بزرگ دیگری از این دست. قراردادهای وطن بر باد ده، که نه تنها در راستای پیشرفت علمی و فناوری کشور نیستند، بلکه حتی اشتغال زا هم نیستند.
آیا رژیم می‌تواند با چنین قراردادهایی شرایطی را فراهم کند که بر خشم لشکر جوانان بیکار و جویای کار یا کارگران محروم و ستمدیده فائق بیاید؟! پاسخ این سؤال را از غلامرضا عباسی، دبیرکل کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران بشنویم. «دیگر نمی‌توان به بهانه تحریم‌ها، کارها را به آینده موکول کرد و سوء مدیریتها و کم‌کاریها را در پشت حصار تحریم‌ها پنهان کرد». (خبرگزاری مهر رژیم ۹۴/۱۱/۹)
واقعیت این است که حالا دیگر بهانه تحریم هم برداشته شده و زمان پاسخگویی کارگزاران رژیم به خواسته‌های برحق جوانان و همه اقشار جامعه است. چیزی که باعث شده حتی اعضای مجلس ارتجاع هم نسبت به این موضوع هشدار بدهند.
لاهوتی عضو مجلس ارتجاع11بهمن: «این دغدغه‌هایی که ما امروز برای تحصیل کرده‌های این جامعه داریم و بیکار هستند، بابا طرف دکترا دارد واقعاً به بنده و جنابعالی مراجعه می‌کند بیکار است... دوستان حواستان باشد بابا این همه سه و نیم میلیون بیکار در جامعه ما داریم، 25 درصد جامعه تحصیلکرده‌های ما در جامعه ما بیکارند خب ما باید برای اینها چاره اندیشی بکنیم». (رادیوی رژیم 11بهمن94)
هشدار پشت هشدار! همه کارگزاران رژیم نسبت به وضعیت وخیم حاکمیت آخوندی هشدار می‌دهند و برای حفظ نظام ولایت به‌دنبال چاره هستند غافل از این‌که فتیلة بشکه باروت خشم جوانان، به‌ویژه بیکاران و فارغ‌التحصیلان جویای کار، مدتهاست که روشن شده و روز انفجار این خشم متراکم نزدیک و نزدیکتر می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر