زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۴۰۲ مهر ۳۰, یکشنبه

لابی گری ونفوذی سازی رژیم ایران در آمریکا علیه مردم ومقاومت ایران حلقه چهارم کمپانیها وکارتل ها ودلالهای نفتی برای حفظ نظام

لابی گری ونفوذی سازی رژیم ایران در آمریکا علیه مردم ومقاومت ایران حلقه چهارم کمپانیها وکارتل ها ودلالهای نفتی برای حفظ نظام 



در شماره اول مختصرا ظهورسه حلقه پایه ای این لابی گری ودلالی ونفوذی سازی را برای حفظ نظام ولایت فقیه ، فاسد ترین حکومت تاریخ ایران پرداختیم .


حلقه های لابی ها ونفوذی سازی رژیم در آمریکااز ابراموف تا نمازی ها وتریتا پارسی

حلقه های مختلف لابی رژیم ونفوذی از نایاک تا الهه هیکس تا سوزان مالونی  وهومن مجد

در این شماره میخواهیم به حلقه چهارم بپردازیم که سه عنصر مهم وتاثیر گذار مالی فکری وسیاسی حکومت ها را شامل میشود وآنقدر قوی وتاثیرگذارهستند که بعضا در برخی کشورها باعث تغییر حکومت ویا کودتا میشونداین سه عنصر مهم شامل :

کمپانی های های نفتی 

 بنیادهای فکری وخیریه های وابسته به همین کمپانیها 

سیاستمدانی که بانی سیاست مماشات ویا امتداد آن میباشند.

وقتی به لابی ولابی گری وامداد رسانی به ملاهای حاکم بر ایران میرسیم نام راکفلر وخانواده راکفلر وبرادران راکفلر واتاق فکر های وابسته به آن وسیاستمدارانی برجسته میشود که میخواهیم در اولین مرحله این قسمت به آنها بپردازیم که خود ممکن است در چند شماره گنجانده شود .

 خانواده راکفلر 



خانواده راکفلر (انگلیسی: 
Rockefeller family) (‎/ˈrɒkəfɛlər/‎) از خانواده‌های بانکدار، صنعتی و سیاسی آمریکایی است که در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم به وسیلهٔ جان دیویس راکفلر و برادرش ویلیام راکفلر در استاندارد اویل یکی از بزرگترین ثروت‌های تاریخ را به وجود آوردند.[۱] این خانواده همچنین به خاطر ارتباط بلندمدت و کنترل خود بر چیس شناخته می‌شود.[۲] این خانواده یکی از قدرتمندترین و چه بسا قدرتمندترین خانواده[۳] در تاریخ ایالات متحده آمریکا قلمداد می‌شوند.

از این خانواده نلسون راکفلر به معاونت رئیس جمهور


Nelson_Rockefeller نلسون راکفلر معاون رئیس جمهور آمریکا جرالد فورد

 و جی راکفلر به نمایندگی سنای ایالات متحده برگزیده شده‌اند.

جان جی راکفلر سناتور آمریکا 


جان دی راکفلر بزرگ خانواده راکفلر 


جان دی راکفلر بزرگترین سرمایه دار جهان 

دیوید راکفلرنوه جان دی راکفلر


دیوید راکفلر از بزرگترین بانکداران ومیلیاردر های جهان واز اعضای برجسته بیلدربرگ

بانک راکفلر در ایران زمان شاه ودر منهتن 

One_Chase_Manhattan_Plaza_ساختمان وان چیس منهتن پلازا

راکفلر در سال ۱۹۴۶ به کارکنان بانک ملی چیس، که به مدتی طولانی با خانواده اش پیوند داشت، پیوست. دایی او در آن زمان رئیس هیئت مدیرهٔ آن بانک بود.

در دوره مدیریت عامل ارشد اجرایی راکفلر در چیس، این بانک در سطح بین‌المللی گسترش یافت و به خاطر شبکه جهانی بانک‌های همکارش که در سطح جهان از همه بزرگتر بود، از اجزای مرکزی نظام مالی جهان شد. در سال ۱۹۷۳، چیس نخستین شعبهٔ یک بانک آمریکایی را در مسکو، اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی آن زمان افتتاح کرد. در آن سال راکفلر به چین سفر کرد و منجر به این شد که بانک او نخستین همکار بانک ملی چین در آمریکا بشود.

در نوامبر ۱۹۷۹، راکفلر که رئیس هیئت مدیرهٔ بانک چیس بود، به همراه هنری کیسینجر، و جان جی مک‌کلوی و دستیاران راکفلر، جیمی کارتر رئیس‌جمهور آمریکا را از طریق وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا متقاعد کردند به، محمدرضا پهلوی شاه ایران، برای درمان بیمارستانی لنفوم اش اجازه ورود به آمریکا بدهد. این واقعه مستقیماً پیش زمینهٔ گروگان‌گیری در سفارت ایالات متحده آمریکا شد و راکفلر را برای نخستین بار در زندگیش هدف بررسی دقیق رسانه‌ای (مخصوصاً از سوی نیویورک تایمز) قرار داد.

 بزرگترین مرکز تجاری راکفلر 


راکفلر سنتر در شب، دسامبر ۱۹۳۴


راکفلر سنتر مرغوب ترین وگرانترین بخش منهتن

بنیاد راکفلر 


بنیاد راکفلرتاسیس توسط جان دی راکفلر ۱۹۱۳ 

«بنیاد راکفلر» یکی از منشأهای اصلی تولید تراریخته در دنیا  است و این بنیاد بزرگترین و ذی نفوذترین کمپانی امریکایی به شمار می‌رود و عوامل اجرایی ساختار قدرت آمریکا و مراکز حساس این کشور را در اختیار گرفته است.

تقریباً همگی شخصیتهای آمریکایی که از سال 1945 تاکنون به پستهای کلیدی دست پیدا کرده‌اند، به‌نوعی در این بنیاد یا سازمانهای تابعه آن فعالیت داشته یا از کمک‌های آن استفاده کرده‌اند؛ مشهور است که بنیاد راکفلر به‌نوعی رختکن مسئولین کاخ سفید برای ورود به عرصه قدرت به شمار می‌رود؛ بنیاد راکفلر دارای بخشهای مطالعاتی پیشرفته‌ای در زمینه مطالعات استراتژیک، روانشناسی، جامعه‌شناسی و رسانه است. این بخشها در زمینه شناخت چالشهای آمریکا، و تدوین راهبردها و سیاستهای جهانی این کشور فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ ابداع فناوری دستکاری ژنتیک با سرمایه‌گذاری گسترده در دهه 70 میلادی به نتیجه رسید و هم‌اکنون هیچ‌کس در دنیا کتمان نمی‌کند که تجارت جهانی محصولات پرخطر دستکاری ژنتیک (تراریخته) در اختیار کمپانیهای  «مونسانتو» و «راکفلر» است.

سایت رژیم در گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛هم اعتراف میکند که بخشی از حاکمیت ودولت به این بنیاد رابطه دارند وحتی تبلیغ حقوق بشری بودن آن توسط دکترسعید  آصف زاده وعزیز رضا پوردر یک کتاب بنام مدیریت ودرمان تبلیغ شده است 

اما نکته قابل تامل در کنار تلاش برخی مسئولان دولتی برای قانونی کردن کشت و تجاری‌سازی محصولات تراریخته در داخل کشورمان، تحرکات برخی برای تطهیر چهره  بنیاد  راکفلر است.

در این راستا کتابی با عنوان "مدیریت بهداشت و درمان" توسط یکی از دانشگاه‌های کشورمان به چاپ رسیده که در این کتاب در بخش معرفی کمپانی راکفلر آمده است: این بنیاد، یک بنیاد بشر دوستانه است!

 این کتاب توسط 

شبکه جامع کتاب گیسوم هم منتشر شده است 


برادران راکفلر

برادران راکفلر صاحبان بنیاد یا صندوق برادران راکفلر
بنیاد برادران راکفلر 

صندوق برادران راکفلر (مخفف: آر. بی.اف. RBF) یک بنیاد خیریه است که توسط اعضای خانواده راکفلر تأسیس شده و اداره می‌شود. این صندوق در سال ۱۹۴۰ در شهر نیویورک تأسیس شد و به عنوان اصلی‌ترین روش انجام امور خیریه توسط پنج برادر از نسل سوم خاندان راکفلر: جان دی. راکفلر سوم، نلسون، لاورنس، وینثراپ و دیوید محسوب می‌شود. این صندوق با بنیاد راکفلر متفاوت است. راکفلرها یک خانوادهٔ کارخانه‌دار، سیاست‌مدار و بانکدار هستند که یکی از عظیم‌ترین ثروت‌های تاریخ جهان را از راه تجارت نفت در اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ به دست آوردند.

این صندوق مأموریت خود را «پیشبرد تغییرات اجتماعی‌ای که منجر به یک جهان عادلانه‌تر، پایدارتر و صلح آمیزتر شود» اعلام کرده‌است.

ریاست فعلی آر. بی.اف. برعهدهٔ استفان هاینتز است که در سال ۲۰۰۰ به این سمت منصوب شده‌است. والری راکفلر وین رئیس هیئت مدیرهٔ آر. بی.اف. است. او جایگزین ریچارد راکفلر، پنجمین فرزند دیوید راکفلر که تا زمان مرگش در سال ۲۰۱۴ عهده‌دار این سمت بود، محسوب می‌شود.

برخی از شرکتهای نفتی وچارت شرکت مادر 



استاندارد اویل یا هولدینگ غولهای نفتی :



  




چارت شبکه های استاندارد اویل 
قابل توجه است که این غولهای نفتی واین سرمایه دارهای سیاستمدار در ایران زمان شاه بسیار بسیار فعال تر بود 

نفت شمال ایران

در سال ۱۹۲۱ مذاکراتی با استاندارد اویل برای واگذاری امتیاز نفت شمال ایران شد. این مذاکرات را حسین علاء وزیرمختار ایران در واشینگتن پیش می برد. در پی ابراز تمایل اولیه استاندارد اویل، مجلس شورای ملی در سی‌ام آبان ۱۳۰۰ قانونی در پنج ماده تصویب کرد که به دولت ایران اجازه می داد جهت اعطای امتیاز کشف و استخراج نفت از منابع آذربایجان، گیلان، مازندران، استرآباد و خراسان به مدت پنجاه سال در برابر دریافت ده درصد از درآمد نفت با استاندارد اویل وارد مذاکره شود. اما این مذاکرات پیش نرفت چون استاندارد اویل خواهان این بود که شرکت انگلیسی نفت جنوب ایران هم در این امتیاز شریک شود و دولت ایران (در زمان مشیرالدوله) این شرط را نپذیرفت. در این میان شرکت امریکایی نفت سینکلر هم برای بررسی در مورد نفت شمال ایران دو کارشناس به ایران فرستاد و مجلس قانونی را که برای استاندارد اویل تصویب کرده بود اصلاح کرد و به دولت اجازه داد با هر شرکت امریکایی دیگری وارد مذاکره شود. اما در نهایت واگذاری امتیاز نفت شمال به شرکتهای امریکایی به جایی نرسید. 
همچنین بانک چیس راکفلر در ایران سرمایه گذاری کلان کرده بود بهمین دلیل راکفلر با لابی گری مالی وسیاسی به دولت کارتر قبولاند که شاه را در مرحله اول در خاک آمریکا بپذیرند 
کلیک کنید وبیشتر بدانید 

افشای پروژه "عقاب" راکفلر و چیس بانک در آوردن شاه به آمریکا


تا بودجه ای که هوشنگ امیر احمدی ونایاک تریتا پارسی از بنیاد راکفلر میگرفتند وچفت رفسنجانی روحانی  واسفندیار مشاعی واحمدی نژاد و روحانی وظریف کار میکردند هم ادامه همین موضوع است که در شماره های  بعد بیشتر خواهیم پرداخت 

بنیاد راکفلر ، حامی مالی نایاک ، اندیشکده کویینسی و همچنین بنیاد #پلاشرز است . در طول یک دهه ، میلیون ها دلار از طرف بنیاد راکفلر به سیستم لابی جمهوری اسلامی تزریق شده و این نیز یکی از دلایل استمرار تیم لابیست های رژیم است .






هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر