زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۴۰۲ آبان ۹, سه‌شنبه

بیانیه کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد: تأخیر در لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران قابل توجیه نیست

 بیانیه کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد: تأخیر در لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران قابل توجیه نیست

آلمان
آلمان

بیانیه کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد

جنگ در خاورنزدیک یکبار دیگر نشان داد که رژیم ایران نه تنها دشمن مردم ایران بلکه تهدید اصلی در خاورمیانه است. بازوی اصلی سرکوب، ترور و جنگ‌افروزی این رژیم سپاه پاسداران است که باید بی‌اثر و متوقف شود. این یک امر مبرم است که تأخیر در آن به‌هیچ‌وجه توجیه پذیر نیست.

احتمال طولانی شدن و گسترش جنگ جدی است. گروه‌های شبه‌نظامی تحت کنترل تهران وارد عمل شده‌اند و جبهه‌های جنگ جدیدی را تحریک می‌کنند. واقعیت این است که حماس، حزب‌الله لبنان و رژیم اسد در سوریه حمایت گسترده‌یی از رژیم ایران دریافت می‌کنند. سپاه پاسداران با آموزش شبه‌نظامیان با فناوری و موشک و گسترش رعب و وحشت به‌عنوان نیروی کلیدی عمل می‌کند تا از این‌طریق ترور را گسترش دهد. بدون این رژیم، جنگ کنونی رخ نمی‌داد.

رژیم تهران کماکان از واکنش‌های منفعلانه و تردید کشورهای غربی نسبت به سپاه پاسداران سود می‌برد. در این کشورها، دولتها به بهانه‌های مختلف، هنوز از قرار دادن سپاه پاسداران در تمامیت آن در لیست تروریستی خودداری می‌کنند. این رویکرد، رژیم ایران را به ادامه آتش‌افروزی در منطقه تشویق می‌کند.

رژیم ایران تنها طرفی است که از درگیری در غزه سود می‌برد. آخوندها از این درگیری برای بی‌ثبات نگه‌داشتن منطقه استفاده می‌کنند علاوه بر این، رژیم می‌تواند بدینوسیله توجهات را از مشکلات خود منحرف سازد. رژیم از این درگیری استفاده می‌کند تا جنبش اعتراضی در ایران را به‌عنوان «عوامل اسرائیل» و «هدایت شده از خارج» نشان دهد. این یک تاکتیک قدیمی و شناخته شده رژیم بوده و در کنار باج‌خواهی هسته‌یی، گروگان گرفتن شهروندان خارجی و سرکوب مردم ایران، بخشی از کارنامه اصلی رژیم آخوندی است. رژیمی که به‌رغم قیامهای فزاینده مردمی در ایران، پیوسته سخت‌تر به قدرت می‌چسبد.

جامعه بین‌المللی اکنون باید راهبرد جدیدی را در قبال ایران آغاز کند که در آن، عمل، جایگزین حرف شود.

کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد از دولت فدرال آلمان می‌خواهد تا با توجه به جنگ در خاورمیانه، در اتحادیه اروپا ابتکارعمل را برای قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمانهای تروریستی به‌دست بگیرد.

این کمیته هم‌چنین خود را به تلاش در این رابطه متعهد ساخته است تا بالاخره اپوزیسیون مشروع و سازمان‌یافته ایران شنیده شود. همه باید بدانیم که نه مماشات و نه جنگ نمی‌تواند رژیم ایران را سرعقل بیاورد. تنها راه رسیدن به صلح در منطقه سرنگونی رژیم ایران از طریق مقاومت مشروع آن است که با برنامه ۱۰ماده‌ای خانم مریم رجوی اهداف روشنی برای آینده دارد.

خیزش چند ماهه مردمی در سال ۱۴۰۱ و تداوم اعتراضات از جمله در زاهدان به جهانیان نشان می‌دهد که یک مقاومت سازمان‌یافته با کانون‌های شورشی به‌جد قادر است موجودیت این رژیم را در بنیانهای آن مورد تهدید قرار دهد.

چنان‌چه بخواهیم که سنی‌ها، شیعیان، یهودیان، مسیحیان و غیرمذهبیها در این منطقه در برابر هجوم وحشی‌گری، جنگ، زن‌ستیزی و بسیاری آسیب‌های دیگر برای همیشه محافظت شوند. فقط این راه می‌تواند و باید یگانه آلترناتیو عملی باشد.

کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد

  • دکتر فرانتس یوزف یونگ، وزیر دفاع پیشین آلمان
  • لئو داتسن برگ، رئیس کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد – نماینده پیشین مجلس فدرال
  • مارتین پاتسلت، نایب‌رئیس کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد – نماینده پیشین مجلس فدرال
  • کریستف دفریس، نماینده مجلس فدرال
  • ادوارد لینتنر، معاون سابق وزیر کشور آلمان
  • کریستیان سیمرمان، عضو هیأت‌رئیسه کمیته آلمانی همبستگی برای ایران آزاد
  • کاترین بورنمولر، رئیس افتخاری جامعه بین‌المللی برای حقوق بشر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر