زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۴۰۲ آبان ۴, پنجشنبه

نفوذ ونفوذی شماره ۷ جزئیاتی از روابط در هم تنیده نفوذی ها از آمریکا تا تهران - خاندانی مشکوک پشت سر لابی ایران از دیلی‌بیست شماره ۷

 نفوذ ونفوذی شماره ۷ جزئیاتی از روابط در هم تنیده نفوذی ها از آمریکا تا تهران - خاندانی مشکوک پشت سر لابی ایران از دیلی‌بیست  شماره ۷


 شبکه مافیائی نایاک وخانواده نمازی برای  نفوذ ونفوذی رژیم جهت استمالت و حفط نظام


The_Daily_Beast نیوزویک دیلی بیست کمپانی


بنا بر گزارش دیلی بیست، نایاک، مخالف تامین گروه‌های مدافع حقوق بشر و مستند ساز حقوق بشری بود که آنها را «برانداز» می‌دانست. در همین رابطه از هادی قائمی که زمانی از طرف نایاک به ایران رفته بود نام برده شده است. هادی قائمی چند سال به دیده‌بان حقوق بشر رفت و بعدها کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران را تاسیس کرد!

آتیه بهار به عنوان یک موسسه مشورتی، رابط بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی با ایران بوده است.
کمپانی آتیه بهار در تهران خانواده نمازی وخانواده رفسنجانی  
مشتریان آتیه بهار غولهای بین المللی نفت وگاز بودند
مشتریان دیگر شرکت آتیه بهار که علاوه بر معاملات تجاری در امر سیاست هم لابی گری میکرد


از سوی دیگر، محمد باقر نمازی در دوران ریاست جمهوری سید محمد خاتمی، با کمک یکی از معاونین وزرا یعنی دکتر حسین ملک افضلی اردکانی که به خاندان خاتمی نزدیک بود، اقدام به تاسیس موسسه غیردولتی همیاران غدا کرد که از سوی خیلی‌ها، به عنوان موسسه‌ای به ظاهر غیر دولتی ولی در باطن مرتبط با دولت شناخته می‌شد.
اما مساله راه‌اندازی نایاک و ارتباط سیامک نمازی با تریتا پارسی که شهروند سوئد بود، بخش ویژه‌ای از این گزارش را به خود اختصاص می‌دهد، جایی که این دو در سال ۱۳۷۸ و در کنفرانسی در قبرس، طرح و بنای یک نهاد که کارش ایجاد ارتباط میان مردمان ایران و آمریکا باشد را شروع می‌کنند که نهایتا دو سال به تاسیس نایاک منتهی می‌شود. پارسی هم که دانشجوی دکترا در دانشگاه جانز هاپکینز بود، بعدها دستیار باب نی، یکی از نمایندگان جناح راست کنگره شد که به واسطه ارتباط با پرونده فساد مالی، دیگر نامی از نماینده کنگره برده نمی‌شود.
نویسنده گزارش ادعا می‌کند که تریتا پارسی گزارش‌هایی را برای آتیه‌بهار تهیه می‌کرد و بابتش مزد هم می گرفت، اما هیچگاه در این باره سخنی نگفت، به‌ویژه وقتی که بیژن خواجه‌پور در سال ۸۸ دستگیر شد و پارسی بدون اشاره به رابطه کاری و مالی از او دفاع کرد.
این گزارش می‌افزاید که نایاک با وجود داشتن تنها ۵۰۰۰ عضو، خود را سخنگوی ایرانیان ساکن آمریکا می‌خواند، در حالی که این رقم تنها ۱٪ آمریکایی‌های ایرانی‌تبار را در بر می‌گیرد.
مساله مهم دیگر مورد اشاره، نفوذ افراد نزدیک به آتیه بهار و نایاک در مجموعه‌های مربوط به دولت آمریکا است، تا جایی که رضا مرعشی که زمانی کارمند آتیه بهار بوده، به وزارت خارجه آمریکا رفت و سحر نوروززاده، گزارش نویس نایاک، عضو شورای امنیت ملی کاخ سفید شد.
بنا بر گزارش دیلی بیست، نایاک، مخالف تامین گروه‌های مدافع حقوق بشر و مستند ساز حقوق بشری بود که آنها را «برانداز» می‌دانست. در همین رابطه از هادی قائمی که زمانی از طرف نایاک به ایران رفته بود نام برده شده است. هادی قائمی چند سال به دیده‌بان حقوق بشر رفت و بعدها کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران را تاسیس کرد.
همچنین این مجموعه هم‌زمان با نمازی‌ها برای حذف افرادی از لیست مهمانان صدای آمریکا تلاش کرد. بعدها یکی از افراد نزدیک به این مجموعه که در تهران کارمند آتیه‌بهار بود، به سردبیری صدای آمریکا رسید.


گزارش کامل در لینک زیر:

http://radiosarbaz.net/.../2-unca.../274-2015-09-16-11-57-25

گزارش دیلی بیست در لینک زیر:

http://www.thedailybeast.com/.../the-shady-family-behind... 
See less

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر