۱۴۰۳ خرداد ۱۶, چهارشنبه

مقام‌‌های اردنی: بزرگترین عملیات قاچاق مواد مخدر شبکه مرتبط با ایران در سوریه خنثی شد

 مقام‌‌های اردنی: بزرگترین عملیات قاچاق مواد مخدر شبکه مرتبط با ایران در سوریه خنثی شد


بزرگترین شبکه مواد مخدر رژیم در سوریه واردن کشف شد 

این عملیات به خنثی‌سازی قاچاق 9 میلیون و 500 هزار قرص روانگردان که در مسیر ارسال به یکی از کشورهای همسایه بود، منجر گردید.

مقام‌های اردنی چهارشنبه 16 خرداد اعلام کردند، بزرگترین عملیات کشف و ضبط مواد مخدر طی سال‌های اخیر كه توسط شبکه‌های مرتبط با ایران در جنوب سوریه انجام مى‌گیرد را خنثی کردند.

در این عملیات، قاچاق میلیون‌ها قرص روانگردان «کاپتاگون» که از طریق یک گذرگاه مرزی روانه یکی از کشورهای همسایه می‌شد، خنثی شد.

اداره مبارزه با مواد مخدر اردن اعلام کرد، در یک عملیات کیفی، قاچاق 9.5 میلیون قرص مخدر و 143 کیلوگرم حشیش در حال ارسال به یکی از کشورهای همسایه را خنثی و اعضای دو باند مرتبط با شبکه‌های منطقه‌ای قاچاق مواد مخدر را دستگیر کرد.

در بیانیه اداره مبارزه با مواد مخدر اردن آمده است که این عملیات، در پی دو ماه پیگیری اطلاعات اولیه پیرامون اقدامات دو باند قاچاق و اجرای هماهنگی‌های اطلاعاتی و عملیاتی در خصوص ارتباط آنها با شبکه‌های قاچاق منطقه‌ای و شاخه‌های وابسته به آنها انجام گرفت.

بر اساس این بیانیه، این اقدامات به شناسایی و کشف سازو کارهای اقدامات باندهای قاچاق مواد مخدر در جاسازی این مواد با استفاده از خودروی سنگین «جک همر» در گذرگاه مرزی العمری انجامید که 3 میلیون و 100 هزار قرص روانگردان در بدنه آن جاسازی شده بود.

قاچاق با استفاده از خودروی سنگین

در بخش دیگری از بیانیه اداره مبارزه با مواد مخدر اردن آمده است که تیم‌های تحقیقات در پیگیری پرونده‌ دوم، با تعقیب باند دیگری متشکل از 5 نفر مرتبط با شبکه‌های قاچاق مواد مخدر، موفق شدند مکان خوروی سنگین «غلتک» مورد استفاده برای قاچاق را مشخص کنند و با یورش امنیتی، 5 میلیون قرص روانگردان جاسازی شده در آن را کشف و 3 نفر از عاملان قاچاق را دستگیر کنند.

در جریان تحقیقات مرتبط به این پرونده، مکان اختفای دو عامل دیگر این باند 5 نفره، شناسایی شد و مقادیر بزرگی از مواد مخدر که درون یک چاه آب در منطقه رمتا برای قاچاق در عملیات دیگر مخفی شده بود، مصادره شد.

مواد مخدر کشف شده در این عملیات، 2 میلیون و 550 هزار قرص روانگردان و 143 کیلو حشیش است.

در پایان این بیانیه تاکید شده که اداره مبازه با مواد مخدر اردن به همکاری و هماهنگی با نیروهای مسلح این کشور و دستگاه‌های امنیتی برای مقابله با تمامی تهدیدها و ضربه به لانه‌ باندهای قاچاق مواد مخدر و شبکه‌های جنایتکار که در تلاش برای لطمه زدن به امنیت اردن و منطقه هستند، ادامه خواهد داد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر