زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۳ اسفند ۲۸, پنجشنبه

اجلاس مياندوره‌يي شوراي ملي مقاومت ايران

اجلاس مياندوره‌يي شوراي ملي مقاومت ايران

28 اسفند, 1393
اطلاعية دبيرخانه شورا
سايت مريم رجوي
اجلاس مياندوره يي شوراي ملي مقاومت در روزهاي 23و 24اسفند با حضور رئيس جمهور برگزيدة شورا برگزار شد.

1-خانم رجوي درسخنان افتتاحية خود از مصدق بزرگ به مناسبت سالگرد ملي شدن نفت تجليل كرد و گفت: «ما اجلاس مياندورهيي شورا را در آستانة 29 اسفند يعني سالروز ملي شدن صنعت نفت ايران توسط مصدق فقيد برگزار مي كنيم. پيروزيي كه به همت دكتر مصدق تحقق يافت و در همة فراز و نشيبها چراغي فرا راه تاريخ ايران شد. به قول مسئول شورا، دكتر مصدق در پيروزي، صنعت نفت را همراه با افتخار و استقلال به مردم ايران برگرداند و در روزي كه هدف توطئة ارتجاع واستعمار قرار گرفت گنجينه‌يي از ارزشهاي مبارزاتي بجاي گذاشت كه به سرفصلي جديد رهنمون گرديد».


2-رئيس جمهور برگزيدة شورا هم چنين خاطرة زنده ياد آندرانيك آساطوريان هنرمند ارجمند عضو شوراي ملي مقاومت و دو عضو شهيد شورا در فاصله دو اجلاس ، مجاهد خلق فريده ونايي(بيست و دومين شهيد محاصرة پزشكي) و مجاهد خلق اصغر شريفي ( از شهيدان حمله موشكي به ليبرتي) را گرامي داشت.
خانم رجوي با اشاره به كارنامه هنري و مبارزاتي آندرانيك آساطوريان گفت:« او از مفاخر موسيقي و هنر ايران ، همسنگر ، برادري صميمي و فراموشي ناپذير براي همه اعضاي اين مقاومت، به ويژه براي مجاهدان اشرفي،  بود و چنانكه خودش و همسرگرامي اش،‌ آيدا ،گفتند: يك مجاهد ارمني اشرفي.
با درود بر آندرانيك و با تشكر از آيدا كه امروز در اين جلسه ما را همراهي مي‌كند».
روز قبل از برگزاري اجلاس شورا نيز مراسمي در بزرگداشت آندرانيك با حضور خانم آيدا آساطوريان و شماري از اعضاي شورا برگزارشد.

3-در آغاز دومين روز اجلاس شورا از تنديس مرضيه، بانوي هنرايران، ساخته رضا اوليا هنرمند مجسمه ساز عضو شورا، پرده برداري شد و خانم رجوي از رضا اوليا به خاطر خلق اين اثر ارشمند و ديگر تنديسهاي ماندگاري كه از سمبلهاي تاريخي هنر و مقاومت مردم ايران ساخته است، تشكر و قدرداني كرد.

4-در شروع بحثهاي اجلاس دو روزة شورا، خانم رجوي در سخنان خود ضمن خيرمقدم به اعضاي شورا كه از كشورهاي مختلف و از راههاي دور و نزديك حضور بهم رسانده بودند ؛ و با درود به اعضاي شورا درليبرتي، و همچنين با خوش‌آمدگويي به جمعي از ياران مقاومت كه به عنوان ناظر در اجلاس شركت داشتند، حساسيت تحولات جاري سياسي را ، با توجه به مجموعة بحرانهاي داخلي، منطقه يي وبين المللي رژيم و نقش اثر گذار شورا، خاطرنشان كرد و گفت: «حكومت آخوندها در زير ضرب روشنگريهاي مقاومت و مخالفت قاطع مردم ايران و تحت فشار بين المللي، در تلة اتمي ناگزير از انتخاب بين بد و بدتر شده و در تنگنايي گرفتار آمده كه واداشتن آن به عقب‌نشيني امكان پذير شده است. بنابراين، نبايد با آن مماشات كرد و نبايد به بهانه مذاكرات در قبال موج اعدامها و نقض حقوق بشر درايران و دخالتها و جنايات افسارگسيخته اش در كشورهاي منطقه و در رابطه با ليبرتي سكوت كرد».
خانم رجوي گفت: «از جانب شوراي ملي مقاومت دربارة دو مسأله مجدداً هشدار مي دهم:
اول، دربارة سكوت دولت‌هاي غرب وطرفهاي مذاكره با رژيم نسبت به موج اعدامها و نقض حقوق‌بشر در ايران، آن هم به بهانة مذاكرا‌ت اتمي. آنهم درشرايطي كه در 13اسفند، آخوندهاي جلاد 6زنداني سياسي كُرد، از هموطنان اهل‌سنت را اعدام كرده اند.
موضوع دوم، ادامة فشارها و محاصرة پزشكي در ليبرتي است. به خصوص كه فقدان امنيت و حفاظت ساكنان آن با وجود تهديدهاي شبه نظاميان وابسته به سپاه قدس، افزايش پيدا مي كند و بايد تاكيد كنم كه اين فشارها بايد متوقف شود...
وانگهي دولت آمريكا و ملل‌متحد بر اساس‌ قولهاي خود براي تضمين حفاظت مجاهدان آزادي بايد هرچه زودتر ترتيبات لازم را فراهم سازند تا سلاحهاي حفاظت فردي مجاهدين براي حفاظت از خودشان در برابر نيروي قدس و شبه نظاميان رژيم آخوندي به آ‌نها باز گردانده شود».
در اين باره خانم رجوي در ادامه اجلاس گفت: «اين درخواست مبرم را كه به امنيت و حفاظت از جان يكايك مجاهدان اشرفي مربوط مي شود در شرايطي به عمل مي آوريم كه طبق موافقتنامه و يادداشت تفاهم امضا شده بين سازمان ملل متحد و حكومت عراق درپايان سال 2011 ، كه دولت آمريكا آن را تضمين كرده است، قرار بود  ليبرتي يك مكان موقت چند هفته اي براي عبور باشد و به همين خاطر آن را TTL نامگذاري كردند. اما ليبرتي اكنون وارد چهارمين سال خود شده و همه مي بينند كه وعده هاي پيشين سراپا پوچ از آب در آمده است. از سال 1390 تا كنون مجموعه اقدامات مربوط به اعزام  كليه نفرات به اروپا تماما با تلاشهاي دائمي و بين المللي خود ما و تماما با هزينه مجاهدين صورت گرفته است. در اين وضعيت، حكومت عراق تا امروز مانع فروش اموال مجاهدين در اشرف شده و مأموران و شبه نظاميان، بسياري از داراييهاي منقول آنها را هم به سرقت برده اند».

5-اجلاس شورا در بررسي آخرين تحولات مذاكرات اتمي، كه از مقطع  انتخابات رياست جمهوري رژيم و روي كار آمدن روحاني موضوع عمده در همه كشاكشهاي دروني و هم چنين در روابط بين المللي رژيم بوده ، نتيجه گيري كرد كه همه شواهد نشان مي دهد ماراتون مذاكرات اتمي به نقطة عطف رسيده است. رئيس جمهور و وزيرخارجة آمريكا، در روزهاي اخير چند بارگفته اند كه بحثهاي فني به انتها رسيده و آنچه باقي مانده اتخاذ «تصميمهاي سخت سياسي» ازجانب رژيم ايران است. معناي سياسي اين «تصميم سخت سياسي»، عقب نشيني  و تن دادن به بازرسي هاي سرزده و گسترده از مراكز مشكوك و قطع كردن يا منجمد ساختن قابل تاييد هرگونه فعاليتي است كه بتواند رژيم را به توليد بمب اتمي نزديك كند. خامنه اي يا بايد اين «تصميم» را ، كه تاكنون از آن احتراز داشته است، بگيرد و ريسك عواقب آن ر ا بپذيرد يا از فرصت امتيازاتي كه دراين موقعيت استثنايي سياسي به او مي دهند بگذرد و با اصرار بر ادامة  پروژة بمب سازي، كه از آغاز براي تضمين بقاي رژيم ولايت فقيه طراحي شده بود، عواقب برهم خوردن مذاكرات را بپذيرد. احساس خطر و واهمه مرگبار «مقام ولايت» برسر اين دوراهي، براي ناظران آشنا به سابقه امر روشن است و تناقض گوييهاي اخير خامنه اي آن را روشنتر مي‌كند.
رفسنجاني، رئيس دستگاه تشخيص مصلحت نظام، از دوسال پيش با استناد به آمار و ارقام و شواهد دست  اول از درون حاكميت، اين وضعيت را مشابه روزهاي تن دادن خميني به زهر آتش بس تحليل كرده و با صراحت كامل بازهم مصلحت را «نوشيدن جام زهر» و دست بر داشتن از بمب سازي- كه خود او دو دهه پيش از مبدعان اصليش بوده است - مي داند.
جنگ قدرت دروني رژيم كه با روي كار آمدن روحاني و بالاگرفتن بحران اتمي هر چه عميق تر شده، خامنه اي را ناگزير كردكه درراستاي انقباض هر چه بيشتر، رياست خبرگان را به  شيخ محمد يزدي از مهره هاي هار دربار خلافت بسپارد و براي نخستين بار با شقه (دو بريك) مجلس خبرگان، حول محور رفسنجاني برسر ولايت خودش روبه رو شود.
اجلاس شورا برآن بود كه جنبش مقاومت، چنان كه بارها اعلام كرده، از زهر خوردن خامنه اي يعني  دست برداشتن واقعي از پروژه بمب اتمي كه مي تواند به روشن شدن موتور قيامها بينجامد، استقبال مي كند. به خصوص كه « زهر تحميلي اتمي» مانند تحميل زهر آتش بس به خميني، در تحليل نهايي، حاصل رزم و تلاش و سياست ميهني و انقلابي همين مقاومت و بيش از يكصد رشته افشاگري در مورد برنامه مخفي اتمي رژيم است، هرچند رفسنجاني و روحاني مي خواهند با عقب نشيني رژيم را از مهلكه بحرانها بيرون بكشند در عين حال مانع انفجار اجتماعي شده و قيامهاي  مردم را مهار كنند.

6-اجلاس شورا از افشاگري بزرگ مقاومت در بارة سايت مخفي لويزان-3 توسط نمايندگي شورا در باشگاه ملي مطبوعات آمريكا در واشنگتن در روز 5 اسفند كه با خطرپذيري فوق العاده ياران مقاومت در داخل كشور و با تلاشهاي بي وقفة كميسيون امنيت و ضدتروريسم و كميسيون تحقيقات دفاعي و استراتژيك شورا دريكي از حساس ترين مقاطع در بحبوحه زدوبندهاي بين المللي رژيم صورت گرفت و محاسبات مربوطه را در هم ريخت ، بغايت تقدير كرد. اطلاعات مربوط به لويزان-3 مانند ساير پنهانكاري ها و پروژه هاي اتمي و تسليحات كشتار جمعي رژيم آخوندها ، قبل از افشا و علني شدن، توسط مقاومت ايران با آژانس بين المللي انرژي اتمي و برخي اعضاي دائمي شوراي امنيت در ميان گذاشته شده بود

7-اجلاس شورا مداخله جويي و اقدامات اشغالگرانة رژيم  در عراق و سوريه و لبنان و يمن را نيز بررسي كرد و با ياد آوري هشدارهاي مقاومت ايران در بارة خطر اين مداخلات -كه از سال 1382 آن را صد بار خطرناكتر از برنامة اتمي اين رژيم اعلام كرده بود - بر ضرورت مقابلة متحد منطقه يي و بين المللي با تهديدهاي «بانكدار مركزي تروريسم»،  كه «كانون صدور بنيادگرايي» و «پدرخوانده داعش» است، تأكيد كرد.
شورا برجسته شدن اين فراخوان و تحليل مقاومت در مقطع كنوني را كه در گردهمايي باشكوه برلين به مناسبت روز جهاني زن نيز طنين چشمگيري يافت، دستاورد سياسي مهمي ارزيابي كرد كه هم در اعتراضات نيروهاي ملي عراق و سوريه وديگر كشورهاي منطقه و هم در هشدارهاي سياستمداران ارشد بين المللي  بازتاب پيدا مي كند. يك نمود برجستة آن، اعتراضات فزاينده يي است كه عليه حضور نيروي تروريستي قدس و سركردگان آن درعراق به بهانه مبارزه با داعش- حتي از جانب سفيران و ژنرالهاي ارشد آمريكا – صورت مي گيرد؛ با تصريح براين  حقيقت كه رژيم آخوندها تهديد اصلي و خطرناكتر از امثال داعش براي عراق و سوريه و منطقه وجهان است.

8-در بررسي اوضاع داخل كشور، اجلاس شورا حركتهاي اعتراضي اصناف مختلف به ويژه اقشار محروم و تحت ستم مردم ايران مانند اعتراضات مستمر كارگران، تظاهرات سراسري و بزرگ معلمان شريف ايران واعتراضات مردمي به خاطر فجايع زيست محيطي نظير خشك شدن زاينده رود در اصفهان و بحران آلودگي هوا در خوزستان را ستود و با تأكيد بر مطالبات برحق آنها، خاطرنشان كرد كه اين اعتراضات اجتماعي در خفقان مطلق  و در شرايطي صورت مي گيرد كه به دليل سياستهاي خانمان برانداز خامنه اي و صرف ميليادها دلار از ثروت ملي كشور در تنور پروژة اتمي و صدور تروريسم و در چاه ويل اختلاسهاي حكومتي، اكثريت قاطع مردم ايران در زير خط فقر با گراني و تورم كمرشكن روبه رو هستند و كارگزاران حكومتي به وضعيت  كارگران و زحمتكشان  در« زير خط مرگ» اذعان مي كنند.
خامنه اي در مواجهه با بحرانهاي لاعلاج اقتصادي و اجتماعي، جز موج اعدامها و سركوب وحشيانه يي كه دبيركل و گزارشگر ويژة ملل متحد نيز در همين روزها دراجلاس شوراي حقوق بشر در ژنو  بر سير قهقرايي آن در دورة زمامداري روحاني انگشت گذاشتند، نمي يابد و همزمان تلاش مي كند با تاخت وتازهاي جنون آسا و بادكنكي دركشورهاي منطقه، بر ضعف و پوسيدگي و ورشكستگي همه جانبة خود سرپوش بگذارد. اما  استمرار مقاومتهاي ستايش انگيز حتي در دل شكنجه گاهها و ازسوي زندانيان سياسي، شكست محتوم اين راهبرد جنايتكارانه و جنون آميز  استبداد ديني را آشكار مي كند.

9-اجلاس مياندوره يي شورا، به ترفندها و توطئه هاي گسترده و درعين حال پرفضيحت رژيم ولايت فقيه و اطلاعات منفور آن عليه جنبش مقاومت به عنوان دشمن اصلي و تهديد اصلي رژيم ، چه در داخل كشور، چه در عراق و عليه رزم آوران ليبرتي و چه در سطح بين المللي نيز پرداخت و شكست مفتضحانه آنها  را - از جمله در ماجراي رسواي فرجامخواهي به نام يك «مرده»در قضائيه فرانسه براي جلوگيري از حكم منع تعقيب در پرونده 17ژوئن-  نشانة ديگري از درماندگي دشمن و دست و پازدن آن درباتلاق بحرانهاي بي علاج با تشبثات بيهوده به «مرده» و «مردار» ومستخدمان گوناگون نظام دانست.
توطئه هاي بي وقفه رژيم وعواملش درحكومت عراق عليه رزمندگان آزادي درليبرتي نيز به تفصيل در اجلاس مياندوره‌يي مورد بررسي قرار گرفت. شورا بار ديگر لزوم لغو محاصرة پزشكي وهمه محدوديتهاي غير قانوني و تضمين تمامي حقوق شناخته شدة آنها طبق كنوانسيونها و تعهدات ملل متحد و دولت آمريكا و به ويژه لزوم بازگرداندن سلاحهاي دفاع شخصي اشرفيها براي دفاع ازخود دربرابر شبه نظاميان ونيروي تروريستي قدس را مورد تأكيد قرار داد و با درود به رزمندگان پايدار اشرفي در زندان ليبرتي، دستاوردهاي آنها و اشرف نشانها در عرصة سياسي و حقوقي، به ويژه درگزارش رسمي 3 گزارشگر ويژه ملل متحد به اجلاس جاري شوراي حقوق بشر را ستود. در اين گزارش تاكيد شده است كه طي 6 سال گذشته هيچ تحقيقي از سوي دولت عراق در مورد 6 قتل عام عليه ساكنان اشرف و ليبرتي به عمل نيامده و همة مكاتبات ومراجعات ملل متحد به دولت عراق در اين رابطه نيز بي پاسخ مانده است.

10-شوراي ملي مقاومت به مناسبت سالگرد ملي شدن صنعت نفت كشور در 29 اسفند1329 به رهبري دكتر محمد مصدق، طي مراسمي همزمان با تشكيل اجلاس مياندوره يي، خاطرة تابناك پيشواي بزرگ مبارزات استقلال طلبانه و آزاديخواهانة ملت ايران را گرامي داشت.
درود‌ همة ما به روان پرفتوح مصدق كه اين شورا تداوم و تكامل همان مسير به خصوص در نبرد با استبداد ديني است.
دبيرخانة شوراي ملي مقاومت ايران
25اسفند1393

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر