زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۴ فروردین ۴, سه‌شنبه

بيانيه 106 نماينده پارلمان اروپا از 26 كشور بر ضرورت نظارت بر وضعيت حقوق بشر در ايران


بيانيه 106 نماينده پارلمان اروپا از 26 كشور شامل 3 نايب رئيس پارلمان، دو رئيس كميته و 7 رئيس هيئت هاي پارلمان اروپا
حمايت از برنامه 10 ماده اي مريم رجوي - همبستگي با مقاومت مردم ايران
گروه پارلماني دوستان ايران آزاد در پارلمان اروپا، طي اطلاعيه يي در باره بيانيه 106نماينده پارلمان اروپا، اعلام كرد: در حاليكه مذاكرات اتمي دولت امريكا با رژيم ايران در جريان است، 106 نماينده پارلمان اروپا، از تمامي گروه هاي سياسي و از 26 كشور عضو اتحاديه اروپا بيانيه مشتركي را درباره ايران صادر كردند. امضا كنندگان شامل سه نايب رئيس پارلمان اروپا، دو رئيس كميته و 7 رئيس هيئتها مي شوند.
رئيس گروه دوستان ايران آزاد در پارلمان اروپا، ژرارد دپره در اين باره گفت: ” نمايندگان اروپايي بسيار نگران اين هستند كه نقض حقوق بشر در ايران به خاطر مذاكرات فعلي به حاشيه رانده شده است.”
وي اضافه كرد: ”ما نگران هستيم كه رژيم تهران جامعه بين المللي را درباره برنامه مخفي اتمي خويش فريب مي دهد چون يك سايت اتمي جديد، لويزان 3 در 24 فوريه توسط شوراي ملي مقاومت ايران افشا گرديد. ما كاملا بر اين باور هستيم كه رژيم تهران هنوز تصميم نگرفته است كه جاه طلبي هاي اتمي اش را پايان بدهد.
بنيادگرايي در منطقه و به طور خاص در عراق، سوريه، يمن و لبنان و همچنين سركوب داخلي درايران قابل تفكيك نيستند و بايد با هم در نظر گرفته شوند. به طور مشخص، ما نگران اعمال شقاوت بار عليه پناهندگان ايراني در كمپ ليبرتي در عراق، سركوب زنان و به طور عام، نگران نقض سيستماتيك حقوق بشر در ايران هستيم.
متن بيانيه 106 نماينده پارلمان اروپا بدينفرار است:
بنا به اظهارات سازمان ملل و سازمان‌های حقوق بشری، تحت رياست جمهوري حسن  روحانی،  رژيم ایران به نسبت جمعیت ايران، بالاترین تعداد اعدام در جهان را داشته و وضعیت حقوق بشر وخیمتر شده است.
 بنا به گزارش خبرنگاران بدون مرز، رژيم ایران بالاترین تعداد روزنامه نگاران زن زندانی را دارد و « فریدوم هاوس» رژيم ایران را بعنوان بدترین حكومت از لحاظ دسترسی به اینترنت در سال ۲۰۱۴ نامیده است.
درسال 2014زندانیان سياسي اقلیت های قومی و مذهبی اعدام شدند و يك زندانی سياسي تنها به دلیل کمک مالی  به برنامه هاي سازمان مجاهدین خلق ایران، اپوزيسيون اصلي، اعدام گردید.
زنان و دختران قربانیان اصلی این رژیم محسوب میشوند و بسیاری از انها به بهانه بدحجابی هدف اسیدپاشی قرار گرفته اند.
تاثیر مخرب دخالتهای رژيم ایران در منطقه، باعث نگرانی روز افزون است. عفو بین‌الملل گزارشهاي متعددی در رابطه با جنایات جنگي شبه نظامیان شیعي مرتبط با رژيم ایران منتشر كرده است.
رژيم ایران قلب بحران در خاورمیانه است و به هیچوجه بخشي از راه حل آن نیست.
براي از بين بردن بنیادگرايی و افراطی گرايی در منطقه، بايد به  دخالتهاي مخرب رژيم ایران در منطقه  خاتمه داده شود.
سرکوب و محاصره مخالفان ایرانی در کمپ لیبرتی در بغداد بدون وقفه همچنان ادامه دارد.
حضور فعال و حمايت نیروی قدس، حزب الله و دیگر شبه نظامیان تحت حمایت رژيم ایران از ديكتاتوري اسد تاكنون به 300.000 کشته منجر شده و رژيم ایران براي گسترش سلطة خود بر یمن چنگ انداخته است.
رژيم  ايران كه هدفش اعمال هژموني به منطقه است، از پايان دادن به برنامه تسليحاتي اش طفره مي رود.
 تجربه ۱۲ سال گذشته نشان داده که تنها راه جلوگیری از درگیری نظامی اعمال تحریم هاي سخت عليه اين رژيم است.
ما همبستگي خود را با برنامه ۱۰ ماده ای مريم رجوي که خواهان یک ایران دمکراتیک و غیر اتمی، براساس جدايي دين از دولت، احترام به حقوق افراد و آزاديها، برابري جنسيتي و همزيستي متقابل است، اعلام ميكنيم
ما همچنين  بر اجراي اقدامات ضروري زير تاكيد ميكنيم
1.     وضعیت حقوق بشر در ایران باید زير نظر گرفته شود. رژیم ایران باید اعدامها را متوقف كند، زندانیان سیاسی را آزاد كند، سرکوب زنان را متوقف سازد و به حقوق و آزادی شهروندان احترام بگذارد.
2.    رژيم ایران باید ب تمام مصوبات شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با برنامه اتمي را به اجرا در آورد، به تمامی سوالات آژانس بین المللی انرژی اتمي  پاسخ دهد و اجازه بازرسیهای سرزده را به تمام اماكن  نظامی و غیر نظامی اعلام شده یا غیر اعلام شده بدهد.
3.    حفاظت ساکنان لیبرتی باید توسط عراق، آمريكا و سازمان ملل متحد تضمین شود، محاصره این کمپ بخصوص محاصره پزشکی باید درتماميت آن برداشته شود و ليبرتي باید بعنوان کمپ پناهندگی برسمیت شناخته شود.
پارلمان اروپا-بروكسل

18 مارس 2015

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر