زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۴ فروردین ۷, جمعه

مداخلات رژيم در عراق و منطقه و تهديدات امنيتي ليبرتي و راه كارهاي مقابله با آن در كنفرانس لندن

در يك كنفرانس پارلماني در مجلس انگلستان، نمايندگان از تمامي احزاب از هر دو مجلس اين كشور و شخصيت‌هاي سياسي، مداخلات رژيم آخوندي در عراق و منطقه و راه حل غلبه بر آن‌را مورد بحث و بررسي قرار دادند.
سخنران اصلي اين كنفرانس كه به‌دعوت كميتة پارلماني بريتانيا براي آزادي ايران برگزار شد، استرون استيونسون رئيس بنياد اروپايي آزادي عراق بود كه گزارش جامع خود را دربارة وضعيت عراق ارائه كرد.
ساير شركت‌كنندگان در اين كنفرانس عبارت بودند از:
ديويد جونز نمايندة پارلمان انگلستان از حزب محافظه‌كار و وزير ولز در كابينة ديويد كامرون تا ژوئية 2014
سر ديويد ايمس نمايندة پارلمان انگلستان و رئيس مشترك كميتة پارلماني بريتانيا براي آزادي ايران
استيو مك‌كيب، مارك ويليامز و سر راجر گيل نمايندگان پارلمان انگلستان
لرد دالاكيا و لرد مگينس اعضاي مجلس اعيان انگلستان
و دكتر طاهر بومدرا، رئيس پيشين حقوق بشر سازمان ملل در عراق
كارشناسان و متخصصان عراق و هيئت سخنرانان تمام حزبي از هر دو مجلس انگلستان،  بحران جاري در عراق و اجزاي مهم و اساسي يك سياست موفق براي غلبه بر گروههاي تروريستي مانند داعش و شبه نظاميان شيعه مورد حمايت ايران را مورد بحث و گفتگو قرار دادند.
سخنرانان كنفرانس پارلماني لندن ضمن هشدار نسبت به مداخلات تروريستي رژيم و شبه نظاميانش در عراق، بر لزوم مقابله با اين دخالت‌ها تأكيد كردند.
آنها هم‌چنين به تأمين امنيت مجاهدان اشرفي در ليبرتي و لغو محاصرة ظالمانة پزشكي آنها فراخوان دادند.

در ابتداي كنفرانس پارلماني در پارلمان انگلستان، ديويد جونز وزير پيشين ولز در كابينة كامرون نسبت به تهديد دخالت‌هاي فزايندة رژيم آخوندي در عراق براي منطقه و جهان هشدار داد و سپس، گفت:
شوراي ملي مقاومت ايران چندين سال پيش اسامي 32000 تن از حقوق بگيران عراقي رژيم ايران را منتشر کرد؛ حقوق آنها به‌طور مرتب به‌وسيلة سپاه قدس پرداخت مي‌شد و يکي از آنها هادي عامري بود.
پناهندگان کمپ اشرف و ليبرتي چندين‌بار مورد حمله قرار گرفته اند. اين حملات به‌وسيلة نيروي قدس و شبه نظاميان مورد حمايت (رژيم) ايران انجام گرفت
دولت عراق يک محاصرة پزشکي ضد انساني را (بر كمپ ليبرتي) حاکم کرده و هم‌چنين اقدامات سرکوبگرانة ديگري را تحميل کرده است. اين افراد بر اساس كنوانسيون چهارم ژنو حفاظت‌شده هستند و توسط (كميسارياي عالي پناهندگان) ملل متحد افراد مورد نگراني و پناهجو شناخته شده‌اند.
ديويد جونز، اضافه كرد:
چند ماه قبل در قطعنامة پارلماني ۳۴۳ که توسط بيش از ۱۱۰ تن از اعضاي پارلمان (انگلستان) امضا شد، اعلام شد پارلمان بر اين عقيده است كه رد دخالت رژيم ايران توسط عراق يک امر حياتي براي رشد دموکراسي در عراق است و يک علامت خوب آن، طرز رفتار با ساکنان کمپ ليبرتي است. اين قطعنامه از دولت عراق مي‌خواهد که محاصرة غير انساني کمپ را ملغي كند و آن‌را کمپ پناهندگي معرفي کند و سلامت، حفاظت و حقوق ساکنان را تضمين کند. اين ديدگاه اخيراً به‌وسيلة 100 عضو شوراي اروپا و دو گروه قضايي انگلستان، جامعة وکلا و کميتة حقوق بشر مورد پشتيباني قرار گرفته است.

پس از آن استرون استيونسون رئيس بنياد اروپايي آزادي عراق ضمن ارائة گزارش خود دربارة وضعيت عراق، به تشريح مداخلات تروريستي رژيم آخوندي و رشد بنيادگرايي در منطقه پرداخت، و گفت:
الهام‌بخش همة گروه‌هاي تروريستي، رژيم مذهبي حاكم بر ايران است. سقوط آخوندها در تهران پايان‌بخش بنياد گرايي اسلامي است. تنها راه از بين بردن داعش بکار گرفتن قبايل سني است.
استرون استيونسون در ادامة سخنانش بر لزوم حمايت از مردم ايران براي سرنگوني ديكتاتوري آخوندي تأكيد كرد و پس از تشريح بن‌بست‌هاي اقتصادي رژيم و اعتراض‌هاي مردمي در داخل كشور ، تأكيد كرد كه رژيم هيچ قصدي براي كنار گذاشتن پروژة بمب‌سازي اتمي ندارد؛ وي در اين رابطه از جمله به افشاي سايت مخفي لويزان 3 توسط مقاومت ايران اشاره كرد.
استرون استيونسون در سخنراني‌ خود هم‌چنين به تشريح كتاب جديد خود  تحت عنوان «از خودگذشتگي، زندگي با مجاهدين ايراني» كه قرار است در خرداد ماه امسال منتشر شود پرداخت، و گفت:
کتاب من داستان خشونت و سرکوب قرون وسطايي را که بدست آخوندهاي ستمگر حاکم بر ايران اعمال شده و حاميان مجاهدين از آن رنج برده‌اند را، بازگو مي‌کند.
من قادر به بازديد از منطقه بوده‌ام و از نزديک شاهد شکست تحقير آميز سياست‌هاي مماشات‌گرانة غرب در قبال آخوندهاي حاكم بر ايران و عروسک‌هاي خيمه‌شب‌بازي آنها در عراق بودم و قادر به افشاي حقايق هستم. حقايقي از قبيل تلاش‌هاي مکرر رژيم عليه ۳۵۰۰ عضو سازمان مجاهدين در اشرف و در ليبرتي، تحت هدايت رژيم ايران
وي در پايان سخنانش، تصريح كرد: حمايت از بزرگترين و سازمان‌يافته‌ترين جنبش مخالفان دموکراتيک ايراني و رئيس جمهور منتخب آن مريم رجوي، تنها راه حلي خواهد بود که ما مي‌توانيم براي برقراري آزادي، عدالت، صلح، حقوق بشر و حقوق زنان و پايان‌دادن به شکنجه، اعدام، اختناق و ظلم و ستم ، اميدي داشته باشيم.

طاهر بومدرا سخنران بعدي اين جلسه، در ابتداي سخنانش، گفت وقتي كه ما تحت رياست مارتين کوبلر، به سفارت (رژيم) ايران مي‌رفتيم ، بايد به آنها گزارش کار مي داديم و  آنها مي‌خواستند براي کارهايي که در عراق مي‌کردند ما پاسخگو باشيم و با آنها کارهايمان را هماهنگ کنيم. حتي سازمان ملل يک دفتر يونامي هم در تهران باز کرد و هيچ‌کس از اين‌که چرا يونامي يک دفتر در تهران باز مي‌کند تعجب نکرد. اين البته سئولات زيادي ايجاد مي‌کند، دليل اين‌که يونامي يک دفتر در تهران باز کرد اين بود که رژيم ايران بتواند با مالکي کارهايش را هماهنگ کند.
وي سپس به وضعيت كمپ ليبرتي و عدم پايبندي ملل متحد به تعهداتش در قبال اشرفي‌ها پرداخت و بر ضرورت تحقيقات مستقل دربارة حملات به اشرف و ليبرتي تأكيد كرد. طاهر بومدرا، گفت:
ما از سازمان ملل تقاضا و دوباره درخواست مي‌کنيم که اين تحقيقات بايد انجام شود و مي‌بايست از طريق يک گروه بي‌طرف مثل سازمان ملل در ژنو انجام شود. وقت آن است که سازمان ملل از اشرفي‌ها پشتيباني کند. آنها آشکارا بايد وظايفشان را نسبت به محافظت از اشرفي‌ها انجام بدهند.

يكي ديگر از سخنرانان اين جلسه سر راجر گيل نمايندة پارلمان انگلستان بود. وي حمايت گستردة اعضاي اين پارلمان از مقاومت ايران را خاطرنشان كرد و سپس به محاصرة پزشكي مجاهدان ليبرتي پرداخت.
او در اين رابطه بي‌عملي ملل متحد را مورد انتقاد قرار داد و گفت كه دسترسي به خدمات پزشكي از پايه‌يي‌ترين حقوقي است كه از ساكنان ليبرتي انكار شده است.

لرد دالاکيا عضو مجلس اعيان انگلستان در سخنان خود محاصرة ظالمانة اشرفي‌ها در ليبرتي را «غير قابل قبول» دانست و بر ضرورت ارجاع عاملان اعمال محدوديت و فشار به مجاهدين به دادگاه جنايي لاهه تأكيد كرد.
وي با تأكيد بر مسئوليت‌ها و وظايف آمريكا و ملل متحد در قبال امنيت ساكنان ليبرتي سلب حقوق آنان را غير منصفانه و غير عادلانه توصيف كرد.

پس از آن استيو مك‌كيب از ديگر اعضاي پارلمان انگلستان، طي سخناني، تصريح كرد:
فکر مي‌کنم در درجة اول ما بايد از استرون (استيونسون) براي گزارش بسيار جامعي که ارائه کرده تشکر کنيم. اين گزارش نشان مي‌دهد که چه وقايعي در اين بخش از جهان براي مدت‌هاي مديد در جريان است.
استيو مك‌كيب سپس جنايت‌هاي شبه نظاميان رژيم در عراق را مورد توجه قرار داد و تأكيد كرد:
 (رژيم) ايران جزيي از مشکلاتي است که ما در عراق شاهد آن هستيم. در نهايت اين به نفع مانيست که با اين جلادها براي شکست ديگر قصاب‌ها کار کنيم. آنها دو روي يک سکه هستند؛ چيز مشترک بين آنها عدم احترام به حقوق بشر و عدم احترام به آنهايي است که افکار مخالف دارند و عدم احترام به آزادي‌هاي فردي. استيو مك‌كيب در پايان تصريح كرد كه استقرار يك دموكراسي در ايران كه به حقوق بشر و آزادي‌ها احترام بگذارد، وضعيت منطقه را تغيير خواهد داد.

سر ديويد ايمس رئيس مشترك كميتة پارلماني بريتانيا براي آزادي ايران در سخنراني خود در كنفرانس لندن، دخالت‌هاي رژيم آخوندي در منطقه را يك مشكل بسيار جدي و فوري براي جامعة جهاني توصيف كرد، و گفت:
 آنها سعي دارند بي‌ثباتي را در منطقه افزايش دهند، فعاليت‌هاي تروريستي را ادامه دهند و زياد کنند. هر کسي که فکر مي‌کند (رژيم) ايران يک شريک در جنگ با داعش است ديوانه است. و تاسف بار ترين چيز است که خانم ها و اقايان سياستمداران امروز راه حلي براي اين کابوس ندارند.
ديويد ايمس در ادامة سخنراني‌اش با تأكيد بر لزوم تأمين امنيت و سلامت مجاهدان اشرفي در ليبرتي، اضافه كرد: 
ملل متحد بايد کمپ ليبرتي را به‌عنوان کمپ پناهدگي اعلام کند و محاصرة پزشکي و ديگر اقدامات سرکوبگرانه را از ميان بردارد.
اکنون ما مي‌توانيم بحث‌هاي طولاني داشته باشيم که چرا وضعيت چنين شده است. اما من مي‌گويم، اگر به هر دليلي جامعه بين‌المللي نمي‌خواهد دخالت کند، تنها کار اخلاقي که مي‌تواند بکند اين است که ابزار حفاظتي در اختيار ساکنان کمپ بگذارند که از خود در برابر شبه نظاميان شيعي رژيم ايران و ديگر نيروهاي متخاصم از خود حفاظت کنند. حق دفاع از خود بايد به‌رسميت شناخته شود. اگر جامعة جهاني نمي‌خواهد، بايد اجازه دهد اين گروه از خود و اموالشان حفاظت کنند.

آخرين سخنران كنفرانس پارلماني در مجلس انگلستان لرد مگينس عضو مجلس اعيان اين كشور بود.
وي در سخنراني‌اش با يادآوري جنايت‌هاي صورت‌گرفته عليه اشرفي‌ها به‌خصوص حملة 10 شهريور 92 و شهادت 52 تن از مجاهدين، به مماشاتي كه در اين رابطه با دولت مالكي صورت گرفت انتقاد كرد.

لرد مگينس بر ضرورت و اهميت حمايت از مقاومت مردم ايران و رئيس‌جمهور منتخب آن رو در روي رژيم آخوندي تأكيد كرد، و گفت: مريم رجوي ديدگاه‌هاي دموكراتيكي براي آيندة ايران و عراق دارد... ما بايد تضمين كنيم كه صدايمان به دولت انگلستان برسد... از همة شما به‌خاطر وفاداري‌تان متشكرم. ما بايد به تلاش‌هايمان ادامه بدهيم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر