شبکه «بی بی سی» عربی اعلام کرد که قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس شاخه برون مرزی سپاه پاسداران ایران به یمن رفته است، اما توضیحات بیشتری در این باره ارایه نکرد.
تصاویر قاسم سلیمانی بارها در عراق و سوریه منتشر شده است. در یکی از ویدیوها او در حالی به تصویر کشیده شده بود که خطاب به فرزندان یکی از نیروهای عراقی، به زبان عربی سخن می‌گفت.
پیشتر برخی گزارش‌ها حکایت از آن داشت که قاسم سلیمانی خود عملیات علیه داعش در تکریت را که در آن شبه‌نظامیان شیعه «بسیج مردمی» حضور دارند، فرماندهی می‌کند. این عملیات علیرغم وعده هایی مبنی بر اینکه در عرض چند روز به پایان خواهد رسید پس از چند هفته همچنان ادامه دارد.
سلیمانی یکی از برجسته‌ترین فرماندهان نظامی ایرانی به شمار می‌آید که نقش برجسته‌ای در توسعه نفوذ تهران به ویژه در عراق، سوریه و لبنان ایفا کرده است.
برخی از سلیمانی به عنوان قدرتمندترین مسئول امنیتی در خاورمیانه یاد می‌کنند که در سایه فعالیت دارد و بسیار به ندرت اعلام موضع می‌کند. اما حضور میدانی و نقش او در ماه‌های اخیر در عراق، با انتشار عکس‌ها و همچنین ویدیوهای تبلیغاتی از او توسط گروه‌های شبه‌نظامی شیعه عراقی، برجسته‌تر شده است.
شایان ذکر است که تا کنون هیچ منبع مستقلی این خبر را تایید نکرده است بویژه اینکه گزارش شده است که در اثر ممنوعیت پرواز بر فراز یمن و محاصره دریایی این کشور ده ها کارشناس نظامی ایرانی در آنجا به دام افتاده اند.