به دنبال شایعه پراکنی حوثی‌ها مبنی بر خروج عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن از عدن، منابع مطلع یمنی در گفتگو با تلویزیون "العربیه" بر حضور هادی در عدن تاکید کردند.
طبق این گزارش علاوه بر منابع العربیه، خبرگزاری رویترز هم به نقل از منابع نزدیک به رئیس جمهوری یمن، و همچنین خبرگزاری فرانسه نیز بر حضور عبدربه منصور هادی در عدن را تاکید دارند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه منصور هادی در عدن در جای امنی مستقر شده است و کشور یمن را ترک نکرده است.
این در حالی است که این منابع از بسته شدن فرودگاه بین المللی عدن و لغو همه پرواز‌ها به دلایل امنیتی خبر داده‌اند.
از سوی دیگر حوثی‌ها از طریق تلویزیون خود اعلام کردند که ارتش یمن وابسته به علی عبدالله صالح، «محمود الصبیحی» وزیر دفاع یمن را در استان «لحج» دستگیر کردند.
ساعاتی پیش نیروهای ارتش یمن وابسته به علی عبدالله صالح، دیکتاتور مخلوع این کشور، کنترل پایگاه هوایی «العند» در جنوب استان «لحج» را از دست نیروهای وفادار به منصورهادی خارج کردند.
در باره خروج عبدربه منصور هادی از عدن، انیس منصور روزنامه نگار یمنی در تماسی با تلویزیون «الحدث» ضمن تکذیب این خبر گفت: «رئیس جمهور هادی هنوز در عدن باقی است و هیچ دلیلی برای ترک یمن وجود ندارد».
انیس منصور گفته است که این شایعه‌ها را حوثی‌ها برای ایجاد هرج ومرج و در راستای جنگ روانی علیه مخالفان خود بکار گرفته‌اند.
کار‌شناسان سیاسی معتقدند که شایعه پراکنی حوثی‌ها دقیقا پس از درخواست عبدربه منصور هادی از شورای امنیت برای مداخله نظامی انجام می‌شود.