زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۴ فروردین ۱۰, دوشنبه

جام زهر براي ولي فقيه - مرحله پایانی مذاکرات اتمی در لوزان

مرحله پایانی مذاکرات اتمی در لوزان

مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ روز دوشنبه در لوزان ادامه یافت. به گفته دیپلمات‌های غربی به‌رغم برخی اختلافات احتمال ارائه یک توافق سیاسی وجود دارد. محافل سیاسی ایرانی نیز سناریوی شکست مذاکرات را منتفی می‌دانند.

نشست ایران و گروه ۱+۵ صبح دوشنبه (۳۰ مارس/۱۰ فروردین) در هتل بوریواژ پس از یک و نیم ساعت گفت‌وگو پایان یافت.
نشست صبح دوشنبه در سطح وزیران خارجه ۷ کشور (ایران، آمریکا، فرانسه، آلمان، بریتانیا، چین و روسیه) برگزار شد. خانم فدریکا موگرینی هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این نشست شرکت داشت.
به گفته ناظران سیاسی مذاکرات اتمی به مراحل "حساس" و "تعیین‌کننده" رسیده و به‌رغم خبرهای ضد و نقیض هنوز احتمال دست‌یابی به یک توافق سیاسی وجود دارد.
در آخرین نشست، معاونان وزیران خارجه ۷ کشور و همچنین حسین فریدون، دستیار حسن روحانی و علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا نیز حضور داشتند.
بنا به آخرین خبرهای رسیده، سرگئی لاوروف، وزیر امورخارجه روسیه پس از پایان مذاکرات شهر لوزان را ترک کرده و گفته است که در صورت لزوم و وجود "نشانه‌های ملموس" در روز سه‌شنبه به مذاکرات خواهد پیوست.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز ضمن تایید این خبر افزود: «آقای لاوروف در صورت شانس واقعی برای توافق، روز سه‌شنبه به سوئیس باز خواهد گشت.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر