زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۳ اسفند ۲۷, چهارشنبه

سازمان خبات كردستان ايران- برگزاري سومين پلنوم كميتة مركزي منتخب كنگرة پنجم

گزارش سياسي دبيركل سازمان خبات كاك بابا شيخ حسيني:


-       در حال حاضر يك طوفان سياسي بسيار بزرگ در كشور ايران با هدف ريشه كن كردن كاخ ستم آخوندي انتظار اين رژيم را ميكشد
-       سياست رژيم آخوندي در خصوص مردم كردستان هيچ تغييرات مثبتي نداشته و ستم ملي در همه ابعاد آن  نه تنها باقي مانده بلكه گسترش نيز پيدا كرده است
-       همه فشارها و سكوت بين المللي و به خصوص امريكا در خصوص فشارهايي كه بر روي اعضاي سازمان مجاهدين خلق ايران اعمال مي شود محكوم گرديد
-       دوستي و همكاري سازمان خبات كردستان ايران و سازمان مجاهدين خلق ايران مورد تاكيد قرار گرفت
در سومين پلنوم كميته مركزي منتخب كنگرة پنجم سازمان خبات كردستان ايران، كه با شركت كليه اعضاي رهبري در پايگاه مركزي سازمان خبات برگزار شد، كاك بابا شيخ حسيني گزارش خود را ارائه داد.
اين گزارش، ابتدا رويدادها و تحولات بين المللي را توضيح مي دهد و در ادامه به وضعيت سياسي و اقتصادي و اجتماعي ايران و كردستان مي پردازد. در بحث مربوط به اوضاع ايران، ضمن اشاره به دعاوي آخوند روحاني درنمايش انتخاباتي رژيم، آمده است:
« با گذشت زمان  مشخص شد كه نه تنها  تصوراتي كه در مورد روحاني ايجاد شده بود محقق نشدند، بلكه وضعيت ايران در همه زمينهها به سمت خرابي بيشتر گام نهاده  و يك بار ديگر اين حققيت نمايان شد كه تغيير رئيس جمهور نميتواند موجب تحقق تغييرات در وضعيت كشور گردد و همه اختيارات در دست خامنهاي قرار دارد و كسي هم نيست كه بتواند يا بخواهد تغييرات به سود مردم محقق كند. يك نقطه ديگر در خصوص وضعيت ايران گسترش مشكلات دروني جناحهاي رژيم و اخباري مبني بر اينكه چه كسي را بعد از مرگ خامنهيي ولي فقيه بكنند است  و اين فرضيه وجود دارد كه سال آينده اين مشكلات و اختلافات عميقتر گردند. از طرف ديگر مشكل برنامه هسته يي كه تاكنون نيز يك راه حل براي آن وجود نداشته يك بحران بسيار جدي را براي حكومت ايجاد كرده و اين احتمال وجود دارد كه خامنه اي در ادامه فشارهاي بين المللي جام زهر بنوشد و از افراطي گري هايش عقب نشيني كند. از طرف ديگر وجود محاصره اقتصادي و فساد اداري و به غارت بردن پول و سرمايه هاي مردم يك بحران بسيار بزرگ ايجاد كرده و مردم اين كشور را با فقر و فلاكت بسيار مواجه ساخته است. وجود اين وضعيت كاري كرده كه خسارات اجتماعي روز به روز گسترش پيدا كند و از طرف ديگر حكومت براي خاموش كردن و ايجاد جو رعب و وحشت به منظور مهار اعتراضات اجتماعي در سطح سياسي فضا را شديدتر بكند و سركوب و ايجاد وحشت و زندان و شكنجه و كشتار و اعدام را افزايش دهد».
دبيركل سازمان خبات كردستان ايران، در ادامه گزارش خود به اعتراضات مردمي به رغم فشارهاي حكومتي  پرداخته و مي افزايد:
«در حال حاضر يك طوفان سياسي بسيار بزرگ در كشور ايران با هدف ريشهكن كردن كاخ ستم آخوندي انتظار اين رژيم را ميكشد. در اين بخش ضعف اپوزيسيون سراسري بجز سازمان مجاهدين خلق ايران مشخص شد و تداوم ارتباط با سازمان مجاهدين به عنوان يك كار شايسته محسوب گرديد. در اين رابطه، همه فشارها و سكوت بين المللي و به خصوص امريكا در خصوص فشارهايي كه بر روي اعضاي سازمان مجاهدين خلق ايران اعمال مي شود محكوم گرديد و دوستي و همكاري سازمان خبات كردستان ايران و سازمان مجاهدين خلق ايران مورد تاكيد قرار گرفت».
گزارش دبيركل سازمان خبات، در بحث كردستان ايران و وضعيت سياسي و تغييرات و رويدادهاي آن، خاطرنشان مي كند:
«سياست رژيم آخوندي در خصوص مردم كردستان هيچ تغييرات مثبتي نداشته و ستم ملي در همه ابعاد آن  نه تنها باقي مانده بلكه گسترش نيز پيدا كرده است و (فضاي) امنيتي بر كردستان حاكم است. در زمينه سياسي به كوچكترين اعتراضات اجازه داده نميشود و هر حركتي نيز مجازات سنگين و اعدام و كشتار را در پي خواهد داشت و در همين رابطه اعدامهاي سياسي در كردستان ايران بالاترين آمار را به خود اختصاص داده است. آخرين اعدامهاي سياسي نيز اعدام پنج فرزند كردستان به جرم ارتباط با احزاب كردستاني بوده كه عليرغم اعتراضات بينالمللي بازهم حكم آنها را به اجرا درآوردند و اعدام شدند و علاوه بر اينها نزديك به سي نفر ديگر از فرزندان كرد در انتظار اجراي احكام اعدام هستند. همچنين روزي نيست كه فعاليتهاي مدني و كارگري و دانشجويي و مدافعان محيط زيست و ... به ادارات بدنام اطلاعات فراخوانده نشوند و تحت نظر قرار نگيرند. در زمينة اقتصادي نيز تحريمها از يك طرف و سياست تبعيض حكومت در قبال مردم كردستان زندگي مردم را بيشتر با بحران مواجه ساخته و اگر كساني هم ناچاراً به ”كولبر“ ي در مرزها روي ميآورند با گلوله و مصادرة اموالشان مواجه ميشوند. كردستان در زمينه بيكاري داراي بيشترين نسبت است و نتيجه اين بيكاري نيز گسترش خسارات اجتماعي در كردستان است»

سومين پلنوم كميته مركزي منتخب كنگرة پنجم سازمان خبات كردستان ايران، از سازمان جوانان خبات كردستان ايران براي برگزاري كنگره دوم و تصويب چندين ماده مهم براي پيشبرد وظايف خود سپاسگزاري نمود و به هيات مديرة جديد سازمان جوانان تبريك گفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر