در پی درخواست ریاض یاسین، وزیر امور خارجه یمن از کشورهای عربی برای مداخله نظامی در این کشور، وزرای خارجه اتحادیه عرب قرار است روز پنجشنبه ۲۶ مارس در شرم الشیخ مصر در این باره تصمیم گیری کنند.

ریاض یاسین که در قاهره بسر می‌برد، روز چهارشنبه ۲۵ مارس، به تلویزیون الحدث گفت: «ما از کشورهای عربی، به ویژه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج، می‌خواهیم در یمن مداخله نظامی کنند. ما از اتحادیه عرب می‌خواهیم تا سریعا در یمن مداخله نظامی کند.» 

وزیر یمنی گفت که هر مذاکره‌ای فقط بعد از بازگشت حوثی‌ها به صنعا صورت خواهد گرفت، و هجوم حوثی‌ها به عدن امکان هرگونه مذاکره‌ای را از بین برده است. یاسین گفت که عبدربه منصور هادی هم اکنون در عدن است.

اتحادیه عرب بررسی می‌کند

نایب حلی، جانشین دبیر کل اتحادیه عرب، به تلویزیون العربیه گفت که وزیر خارجه یمن روز چهارشنبه از این اتحادیه خواسته است تا در یمن مداخله نظامی کند. حلی گفت: «اتحادیه عرب نسبت به یمن و مردم این کشور احساس مسئولیت می‌کند.» 

منصور هادی، رئیس جمهوری یمن هم روز چهارشنبه از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تا اجازه مداخله نظامی در یمن و بر علیه حوثی‌ها را صادر کند. 

در همین حال به گزارش روزنامه مصری الاهرام، بدر عبدالعاطی، سخنگوی وزارت خارجه مصر، خبر منتشره در مورد پذیرش مداخله نظامی از سوی مصر و کشورهای شورای همکاری خلیج را تکذیب کرد