زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۳ اسفند ۵, سه‌شنبه



به گزارش شبکه خبری الجزیره نسخه‌هایی از آن يك اسناد محرمانه  به دست آمده كه در آن اطلاعاتی درج شده که آژانس اطلاعاتی آفریقای جنوبی از «جاسوسان» ایرانی در آن کشور گرد آورده‌ است.
به نوشته الجزیره، در گزارش ۱۲۸ صفحه‌ای تحت عنوان «تحلیل هدف عملیاتی» که در ژانویه 2010 توسط جاسوسان آفریقای جنوبی نوشته شده آمده است:،
·        نام و نشان و اطلاعات و اقدامات جاسوسی «ده‌ها نفر» که از مأموران مخفی رژيم ملايان درج شده‌ است.
·        برخی از افراد مظنون به انجام مأموریت‌های سرّی برای رژيم ملايان در سفارتخانه ایران در آفریقای جنوبی کار می‌کنند.
·        مقام‌های آمریکایی تعداد این افراد مظنون به انجام مأموریت‌های سری رژيم ملايان، به اضافه پرسنل حمایتی آنها، در سراسر جهان را «۳۰ هزار نفر» تخمین می‌زنند.
·        اسناد اطلاعاتی درز کرده مربوط به سازمان‌های اطلاعاتی روسیه، اسرائیل، بریتانیا، آفریقای جنوبی و استرالیا است؛ این اسناد مربوط به سال‌های ۲۰۰۶ تا دسامبر ۲۰۱۴ میلادی است.
·        سفر  آخوند حسن  روحانی به آفریقای جنوبی برای دور زدن تحریم‌ها
به نوشته این اسناد، مقام‌های ایرانی سعی کرده‌اند در دیدارهایی با «تابو امبکی»، رئیس‌جمهوری وقت آفریقای جنوبی، راه‌های دور زدن تحریم‌ها علیه ایران را با او در میان بگذارند و به این منظور هیئتی نیز به ریاست «آقاي روحانی» در اکتبر ۲۰۰۵ با آقای امبکی دیدار داشته است. در این سند آمده که ماهیت این گفت‌وگوها درخواست دولت ایران از دولت آفریقای جنوبی برای کمک آن کشور به برنامه هسته‌ای ایران و ارائه فناوری موشکی و مشاوره فنی به ایران بوده‌ است.
الجزیره ميگويد منظور از «آقای روحانی» در این سند به احتمال زیاد حسن روحانی، رئیس‌جمهوری کنونی ایران، است.
·        در این اسناد آمده است كه، مأموران اطلاعاتی آفریقای جنوبی می‌گویند که مقام‌های ایرانی به‌ویژه به فناوری‌های رهگیری ماهواره‌ای، نظارت بر اینترنت، و تکنیک‌های هک کردن علاقه‌مند بوده اند. همچنين به دنبال دست یافتن به ابزار شکستن قفل رمزهای اینترنتی، و ابزار حفاظت از اسرار اینترنتی خود هستند و در این ارتباط در سال ۲۰۰۵ تماس‌های متعددی با مؤسسات و شرکت‌های مختلف آن کشور داشته‌اند.
به گزارش روزنامه گاردين در مورد اين اسناد علاوه بر مواردي كه تلويزيون الجزيره گزارش كرد آمده است:
·        افراد مظنون به جاسوسی برای ایران تحت عنوان روزنامه‌نگار یا تاجر و کاسب عمل می‌کنند و «بسیاری از آنها از فرش‌فروشی‌های ایرانی به عنوان پوششی برای اقدامات خود استفاده می‌کنند».
·        گاردين بر اساس اسناد درز کرده می‌نویسد که «یکی از مظنونان در حالی که مشروب الکلی خورده و مست بود اذعان کرد که عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.» در سند آمده است كه اين پاسدار از مغازه فرش‌فروشی خود به عنوان محلی برای جمع شدن ایرانی‌ها، ازجمله پرسنل سفارتخانه ایران، استفاده می‌کند.
·        اسناد افشاشده اما نشان می‌دهد که آژانس اطلاعاتی آفریقای جنوبی ایران را تهدیدی قابل توجه برای کشور خود به‌ شمار نمی‌آورد. در این اسناد آمده‌ است که جمهوری اسلامی ایران تلاشی جدی برای «صدور انقلاب» به آفریقای جنوبی نکرده و اقداماتی برای تحریک مسلمانان شیعه در آن کشور انجام نداده‌ است.
·        در بخش دیگری از این اسناد آمده‌ است که قاره آفریقا در فهرست توجهات ایران برای اعمال نفوذ، در اولویت بالایی قرار ندارد و «نفوذ ایران در آفریقا محدود به مناطقی است که اقلیت‌های قابل توجهی از شیعیان دارند» یعنی کشورهای تانزانیا، اتیوپی، نیجریه، مراکش، سنگال، موریتانی، نیجر و گینه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر