زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۳ اسفند ۷, پنجشنبه

آشنائي با سوابق “يان كوبيس“ نماينده ويژه جديد دبيركل در عراق




به گزارش يونامي عراق 25 فوريه 2015:
دبيركل ملل متحد بان كيمون امروز انتصاب يان كوبيس از اسلواكي بعنوان نماينده ويژه‌اش براي عراق و رئيس يونامي را اعلام نمود.
آقاي كوبيس جايگزين نيكلاي ملادنف از بلغارستان ميشود كه دبيركل از او بخاطر مساعي‌اش و رهبري يونامي تقدير ميكند كه در جايي خدمت كرده كه يكي از پرچالش‌ترين پستها است و در زماني كه رويدادهاي مهم سياسي و امنيتي در كشور بوده است.
آقاي كوبيس كه بعنوان نماينده ويژه و رأس هيئت مساعدت سازمان ملل در افغانستان (يوناما) از سال 2012 تا 2014 خدمت كرده است با خود چندين سال تجربه در ديپلماسي، سياست امنيت خارجي و روابط اقتصادي بين‌المللي، چه بصورت بين‌المللي و چه در كشور خودش، را به همراه ميآورد.
آقاي كوبيس بعنوان دبير اجرايي كميسيون اقتصادي سازمان ملل براي اروپا از سال 2009 تا 2011، بعنوان وزير امور خارجه اسلواكي از سال 2006 تا 2009، و بعنوان رئيس كميته وزاري شوراي اروپا از سال 2007 تا 2008، و بعنوان دبيركل سازمان براي امنيت و همكاري در اروپا از 1999 تا 2005 خدمت كرده است. آقاي كوبيس همچنين بعنوان نماينده ويژه اتحاديه اروپا براي آسياي ميانه كه دفتر آن در بروكسل است و بعنوان نماينده پرسنل رئيس در خدمت سازمان امنيت و همكاري اروپا براي آسياي ميانه، بعنوان نماينده ويژه دبيركل براي تاجيكستان و رئيس هيئت ناظران ملل متحد در تاجيكستان از سال 1998 تا 1999 خدمت كرده است. وي قبلاً مدير مركز جلوگيري از درگيري سازمان امنيت و همكاري اروپا بود. آقاي كوبيس در وزارتخارجه يوگوسلاوي سابق از سال 1976 تا 1992 و بعد از آن در وزارتخارجه اسلواكي كار كرده است. در سال 1993 وي بعنوان نماينده دائم اسلواكي به دفتر ملل متحد و ديگر سازمانهاي بين‌المللي در ژنو خدمت كرده است.آقاي كوبيس فوق ليسانس روابط اقتصاد بين‌الملل از انستيتو است و به زبانهاي اسلواك، چك، انگليسي، فرانسه و روسي صحبت ميكند. وي كه متولد سال 1952 ميباشد مزدوج و داراي يك دختر است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر