زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۳ اسفند ۳, یکشنبه

يك معامله اتمي به هر قيمت با ايران؟ - نويسنده: پاتريك كندي

 
نويسنده: پاتريك كندي
  22 فوريه 2015
در حاليكه كاخ سفيد تعجيل دارد براي انجام يك معامله با تهران در رابطه با برنامه اتمي بحث‌انگيز آن تا مهلت 24 مارس، مردم آمريكا بايد يك لحظه فكر كنند كه اينكه ما ميخواهيم با آن معامله كنيم كيست؟. ايران يك رژيم ديكتاتوري بيرحم است و عمق خود را به خاورميانه گسترش ميدهد و درگيريهاي فرقه‌اي را تشديد ميكند و مخالفت با منافع غرب را پرورش ميدهد و تمام اين كارها را با به دنبال خود كشيدن آمريكا و سوء استفاده از حسن نيت دولت اوباما انجام ميدهد.
اما به هر جهت، هيچكس در جامعه بين‌المللي اين شجاعت را هنوز نيافته كه در مقابل تهاجم ايران در منطقه بايستد، منجمله در عراق و سوريه، و نيز سركوب مخالفان داخلي، منجمله كشتارهاي جمعي براي اعمال تفكر غير دمكراتيك خود از قداست ديني. ما با سكوت خود به اين تهديدات و تهاجمات تن ميدهيم تا به يك معامله اتمي برسيم كه سالهاست بدنبال آن هستيم و توافقي است كه جهان بسا بيش از تهران بدنبال آن است.
عليرغم انبوه شواهد از نقش ايران در تروريسم جهاني و داخلي، منجمله نامگذاري خود وزارتخارجه كه ايران دولت اول حامي تروريسم است و گزارش مشروح عفو بين‌الملل كه از سطوح و متدهاي شوكه كننده اعدام اپوزيسيون ايران، به ما يك نگاه از نزديك به ميزان وحشي بودن ايران ميدهد. در واقع، شوراي ملي مقاومت ايران يك آلترناتيو سياسي و فرهنگي به بنيادگرايي اسلامي است. اين شورا توسط يك زن مسلمان پرجاذبه يعني مريم رجوي رهبري ميشود و در ميان ايرانيان و نيز سياستمداران و سياستگزاران غربي حمايت وسيعي دارد.
اعضاي شوراي ملي مقاومت ايران و سازمان اصلي آن مجاهدين خلق در داخل و خارج ايران به تعداد زياد مورد آزار، شكار شدن و قتل قرار گرفته‌اند. حدود 3000 تن از اعضاي مجاهدين خلق در حال حاضر در يك كثافت در كمپ ليبرتي در نزديكي بغداد زندگي ميكنند و در آنجا توسط نيروهاي عراقي كه بصورت فزاينده تحت كنترل نيروي قدس پاسداران ايران هستند محدود شده‌اند. بسياري از اين ايرانيان تبعيدي زمان كمي براي خاكسپاري عزيزانشان داشتند كه توسط همين نيروها در كمپ اشرف در عراق كشته شدند قبل از بستن اجباري آن محل و جابجايي در صحرا.
كار مشكلي است كه حتي يك عضو شوراي ملي مقاومت را پيدا كنيم كه يك عضو خانواده را بواسطه ترور ملاها از دست نداده باشد. ناراضيان سياسي در سراسر ايران به تعداد هزاران در پايان جنگ ايران-عراق در سالهاي 1980 كشته شدند. تا به امروز، كسانيكه متهم به ارتباط با مجاهدين خلق و يا ديگر گروههاي اپوزيسيون هستند در خطر شكنجه و اعدام ميباشند و اين تاكتيكها عليه روزنامه‌نگاران، دانشجويان و فعالين حقوق بشري نيز بكار گرفته ميشود.
آدمي تعجب ميكند كه چرا دولت اوباما فكر ميكند اين شريكي است كه بايد با آن مذاكره كرد. خيانت به ارزشهاي آمريكا نميتواند در خدمت سياست خارجي آمريكا باشد. مذاكرات حول برنامه اتمي ايران به منفعتي براي جامعه بين‌المللي منجر نشده است. بعكس، رهبر عالي ايران و وزيرخارجه  هر دو تأكيد كرده‌اند كه آنها انتظار دارند كه مذاكرات منجر به حذف فوري تمامي تحريمهاي اقتصادي عليه ايران گردد.
در عين حال، آخرين پيشنهاد كه دولت اوباما روي ميز قرار داده به ايران اجازه ميدهد كه 10000 سانتريفيوژ را نگه دارد و در نتيجه كار چنداني عليه پتانسيل ايران براي توليد سلاح اتمي صورت نميدهد. كنگره ما بايد همه اقدامات لازم را صورت دهد تا از اعطاي چنين امتيازاتي جلوگيري كند.
عدم مقبوليت يك ايران مسلح به سلاح اتمي فرض اصلي مذاكرات در درجه اول بود. اما حتي اگر گفتگوها در دور نگه داشتن ايران از بمب مؤثر باشد و اين غيرمحتمل بنظر ميرسد، بهبود اقتصادي كه ايران تا همينجا در سال گذشته دريافت كرده اين رژيم را خطرناكتر خواهد ساخت. اين پول به تهران كمك خواهد كرد تا حمايت خود براي حزب‌الله، حماس و جهاد اسلامي را افزايش دهد و دخالتهايش در درگيريهاي فرقه‌اي در يمن و بحرين را تأمين مالي كند.
اين اقدامات بطور مستقيم آمريكا را تحت تأثير ممكن است قرار ندهد. اما ما بايد فهم كنيم كه ايجاد خشونت و سركوب توسط رژيم فراتر از شهروندان خودش ميرود. پتانسيل از دست دادن پايگاه يمني‌ مان براي عمليات در جنگيدن با القاعده در شبه جزيره عربستان بايد ما را متقاعد سازد كه خطر ايران براي منافع منطقه‌اي ما به برنامه اتمي آن ختم نميشود.
اين شجاعت ميخواهد كه فشار تحريمها را از سر گرفت كه ايران را به پاي ميز مذاكرات آورد. اين شجاعت ميخواهد تا از آلترناتيو دمكراتيك كه شوراي ملي مقاومت ايران نمايندگي ميكند حمايت كرد. اما يك درك روشن از طبيعت تهديد تهران بايد به ما كمك كند كه اين شجاعت را كسب كنيم كه بگوييم ديگر كافيست و روشن سازيم كه ما ديگر در ميز مذاكرات و يا هر كجايي كه ملاها ميخواهند دست درازي كنند، عقب نشيني نخواهيم كرد.ايران اسرار

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر