زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۳ اسفند ۳, یکشنبه

پيام مريم رجوي به مناسبت درگذشت آندرانيك آساطوريان، آهنگساز وهنرمند بزرگ مردم و مقاومت ايران

پيام مريم رجوي به مناسبت درگذشت آندرانيك آساطوريان، آهنگساز وهنرمند بزرگ مردم و مقاومت ايران

03 اسفند, 1393

آندرانيك آساطوريان آهنگساز واستاد برجسته موسيقي ايران، هنرمند وارسته و محبوب مردم ايران، عضو شوراي ملي مقاومت و يار و هم‌آواي مجاهدان اشرفي، پس از نبردي سخت و استقامتي درخشان دربرابر بيماري سرطان، در 73 سالگي به سوي رفيق اعلا پركشيد.

فقدان اين رادمردشريف و آزاده هنر ايران را به همسر عزيزش آيدا و فرزندانش و ديگر اعضاي خانواده آساطوريان، به جامعه هنرمندان و مردم ايران كه دوستدار و شيفته هنر او بودند، به همه اعضاي شورا وخانواده بزرگ مقاومت، به ويژه مسعود و مجاهدان اشرفي- كه همين ديشب شاهد صحنه‌هاي تكاندهنده همسرايي و همدليشان با آندرانيك بوديم- تسليت مي‌گويم.
درودهاي مردم و رزمندگان آزادي ايران و سلام و رحمت حق، نثار اين هنرمند و انسان والا و فروتن باد كه در بستر بيماري هم مي‌خروشيد، خود را «مجاهد اشرفي» مي‌خواند و ترانه رهايي مي‌سرود! ايران و هنر ايران را رها از ستم آخوندها مي‌خواست، و زمين را «كره آبي عشق و آزادي» آروز مي كرد!
بيچارشب پرستان، بيچاره دشمنان هنر و آزادي، كه بعد از سي وشش سال بيداد و هنركشي در ايران، با چنين نسلي از هنرمندان آزاده  و رزمنده رو‌برويند و خوشا مردم و مقاومت ايران و همه پايداران و رهروان پيكار آزادي ميهن كه به چنين انسانهاي والايي پشتگرم و مفتخرند.
آندرانيك آساطوريان هنرمندي بزرگ بودكه بزرگان هنر بايد در باره خلاقيتها و ره‌آوردهاي او كه به حق پدر و مربي چند نسل از هنرمندان ميهن ما بود، بگويند و بنويسند و بسرايند. اما اين حقيقت تابناك، برهيچ كس پوشيده نيست كه درخشانترين هنر آندرانيك، انسانيت او و رزم‌آوري او براي آزادي، و وارستگي و صميميت او با مجاهدان آزادي بود...
و درست به همين دليل، شايسته  همين كلام حافظ است:
هرگز نميرد آن كه دلش زنده شد به عشق
ثبت است بر جريده عالم دوام ما
بله، آندرانيك آساطوريان افتخار جاودانه براي هنر و مقاومت ملت ايران، هرگزنمرده است. زيرا كه بعد از«وفات» هم از روح عاصي و شجاع و سرشارش كه در «سينه‌هاي مردم عاشق» جاي گرفته، هر لحظه و هرروز، ترانه آزادي برمي‌خيزد و تومار و دودمان رژيم ستمگر و هنركش حاكم بر ايران را درهم مي‌پيچد.
درگذشت آندرانيك آساطوريان را به طور خاص به ارامنه ومسيحيان ايران تسليت مي‌گويم. تسليتي همراه با اين تهنيت كه افتخار برشما كه با تقديم چنين فرزندي به ميهن، نام جاودانه ديگري را در تبارنامة بزرگان و در امتداد مجاهدان ارمني و ياران و ياوران ستارخان و باقرخان در صدر مشروطه و ديگر رزمندگان و مجاهدان شهيد مسيحي در مبارزات رهاييبخش مردم ايران، به ثبت داديد.
براي روح پرفتوح اين رادمرد هنر مردمي ايران، شادي و رحمت حق و براي آيداي عزيز و همه بازماندگان وعلاقمندان داغدارش، صبر و سلامتي آرزو مي‌كنم.
و سلام برمسيح، پيامبر بزرگ عشق و صلح و يگانگي، كه آندرانيك قلبي سرشار از ايمان به او داشت و مشمول اين كلام جاودان اوست كه مي‌گفت:
 «خوشا زحمتكشان براي عدالت، زيرا كه ملكوت آسمان از آن ايشان است».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر