عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران گفت مذاکرات خوب بوده است ولی هنوز پیشرفتی حاصل نشده است. برای بسیاری از مسائل کلیدی نتوانسته‌ایم راه حلی پیدا کنیم. یکی از مسائل کلیدی مورد مناقشه کاهش ظرفیت غنی سازی است.
آخرین دور مذاکرات حول برنامه هسته ای ایران با غرب شامگاه دوشنبه 23 فوریه در شهر ژنو سوئیس پایان یافت.
به گزارش آسوشیتد پرس مذاکرات ایران و غرب در برخی موارد پیشرفت‌هایی داشته است. این خبرگزاری به نقل مقا‌م‌هایی از شش کشور مذاکره کننده که نامشان آورد نشده نوشته است که مذاکرات روی توافقی دور می‌زند که بر اساس آن برنامه هسته‌ای ایران در ابتدا محدود خواهد شد، اما در دراز مدت ایران این امکان را دارد که برنامه هسته‌ای خود را توسعه دهد.
این مقام‌ها از حفظ ۶۵۰۰ سانتریفوژ توسط ایران سخن گفته‌اند. اما ایران می‌تواند بعد از یک دوره محدودیت، تعداد سانتریفیوژهای خود را به ۱۰ هزار یا بیشتر برساند. ایران هم‌چنین باید قسمت عمده‌ای از اورانیوم غنی شده خود را به خارج از کشور منتقل کند و یا پودر کند به شکلی که قابل استفاده در سلاح هسته‌ای نباشد. گفته شده هدف از این توافق تشویق ایران به خاطر پای‌بندی این کشور به توافقی است که سال گذشته انجام شد.
خبرگزاری فارس گزارش داد، محمد جواد ظریف روز دوشنبه ۲۳ فوریه پس از پایان سیزدهمین دور مذاکرات که در ژنو انجام گرفت، گفته که «هنوز راه زیادی برای رسیدن به توافق نهایی در پیش داریم» اما افزوده است که «تا حدودی پیشرفت در برخی مباحث صورت گرفت».
ظریف  تاکید کرد که «تا وقتی در مورد همه مسائل توافق صورت نگیرد در هیچ موضوعی توافق نشده است. بنابراین مذاکرات ادامه پیدا می‌کند».
وزیر امور خارجه ایران، و یک مقام ارشد آمریکا گفتند که ایران و کشورهای ۱+۵ هفته دیگر مذاکرات هسته‌ای خود را ادامه می‌دهند. ظریف گفته است که مذاکرات هفته آینده نیز در ژنو سوئیس برگزار خواهد شد.
مذاکرات آتی بین ایران و قدرت‌های بزرگ در حاشیه جلسه حقوق بشر سازمان ملل متحد روز دوشنبه آینده در ژنو برگزار خواهد شد.