زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۴۰۲ بهمن ۱۰, سه‌شنبه

واکنش آمریکا به حمله پهپادی به پایگاه نظامی در اردن چگونه خواهد بود؟

واکنش آمریکا به حمله پهپادی به پایگاه نظامی در اردن چگونه خواهد بود؟

بایدن به کشته شدن سربازان آمریکائي چه پاسخی میدهد ؟

شبکه «سی‌ان‌ان» به نقل از مقام‌های آمریکایی: جو بایدن تحت فشار فزاینده‌ای قرار دارد تا به گونه‌ای به حملات شبه‌نظامیان پاسخ دهد که برای همیشه متوقف شود

 شبکه خبری «سی ان ان»، سه‌شنبه 10 بهمن، به نقل از مقامات آمریکایی گفت که ایالات متحده به حمله پهپادی شبه‌نظامیان که به کشته و زخمی شدن تعدادی از سربازان آمریکایی در اردن منجر شد، پاسخی احتمالا قوی‌تر از حملات تلافی‌جویانه قبلی واشینگتن در عراق و سوریه خواهد داد.

این شبکه خبری گفت که جو بایدن رئیس، جمهوری آمریکا تحت فشار فزاینده‌ای قرار دارد تا به گونه‌ای پاسخ دهد که این حملات برای همیشه متوقف شود.

به گفته این شبکه خبری بزرگترین چالشی که اکنون دولت بایدن با آن مواجه است، چگونه به حمله پهپادی مرگبار یکشنبه در اردن پاسخ دهد بدون اینکه جنگ در منطقه شعله‌ورتر شود.

در همین حال آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت، فضای خاورمیانه خطرناک است و واکنش آمریکا می‌تواند چند سطحی و مرحله‌ای باشد و در طول زمان ادامه یابد.

دولت بایدن می‌تواند تصمیم به حمله به گروه‌های شبه‌نظامی در عراق یا سوریه بگیرد یا اینکه رهبران شبه‌نظامیان منطقه را هدف قرار دهد.

گزینه‌های آمریکا

روزنامه «پولیتیکو» در گزارشی نوشت، مقامات آمریکایی، سه‌شنبه 10 بهمن فاش کردند که جو بایدن، به مشاوران خود دستور داده تا گزینه‌هایی برای پاسخ به شبه‌نظامیانی که پایگاه نظامی آمریکا را در شمال شرقی اردن را هدف قرار دادند، ارائه دهند.

«پولیتیکو» نوشت، از جمله گزینه‌های پیش روی «پنتاگون»، هدف قرار دادن شبه‌نظامیان ایرانی در سوریه، عراق یا حمله به کشتی‌های نظامی ایران در آب‌های خلیج است.

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که واکنش واشینگتن به بمباران پایگاه «التنف» در سوریه احتمالا تا دو روز پس از تایید بایدن آغاز خواهد شد. این پاسخ به صورت سلسله‌ای از حملات علیه اهداف نظامی خواهد بود.

ردپای گردان‌های حزب الله عراق

پنتاگون روز دوشنبه اعلام کرد، در حمله به پایگاه آمریکا در اردن ردپای گردان‌های حزب‌الله عراق گروه مورد حمایت ایران مشاهده می‌شود.

سابرینا سینگ، سخنگوی پنتاگون در یک کنفرانس مطبوعاتی افزود: «می‌دانیم که ایران از گروه‌هایی حمایت می‌کند که به نیروهای آمریکایی حمله می‌کنند».

به دنبال جنگ با ایران نیستیم

در همین حال سخنگوی کاخ سفید گفت که ایالات متحده معتقد نیست که ایران به دنبال وارد شدن به جنگ با آمریکا است و واشینگتن نیز به دنبال جنگ با تهران نیست.

او افزود: «ما به دنبال جنگ نیستیم، اما به حملات شبه‌نظامیان به نیروهای خود پاسخ خواهیم داد».

«آنچه لازم باشد انجام خواهیم داد»

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید همچنین با تاکید بر اینکه واشینگتن به دنبال جنگ با ایران نیست، گفت: «اشتباه نکنید که این هجوم به منزله تشدید تنش بود و نیاز به پاسخ دارد».

او همچنین افزود: «ما خواهان تشدید تنش نیستیم، اما برای محافظت از خود و نیروهایمان هر آنچه لازم باشد انجام خواهیم داد».

این در حالی است که تهران دست‌داشتن در حمله‌ای که منجر به کشته‌شدن 3 سرباز آمریکایی شد را تکذیب کرد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه گفت: «این اتهامات سیاسی و با هدف از بین بردن واقعیت‌ها در منطقه است».

تشدید تنش‌ها

حمله اخیر به پایگاه آمریکا در اردن که به کشته‌شدن 3 سرباز آمریکایی منجر شد، بدون شک تنش‌ها را در منطقه تشدید کرده و نگرانی درباره گسترش دامنه جنگی که در 7 اکتبر در نوار غزه آغاز شد را افزایش داده است. 

العربیه فارسی 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر