زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۴۰۲ دی ۲۸, پنجشنبه

رسیدگی به پروندۀ قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر مختومه اعلام شد

 رسیدگی به پروندۀ قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر مختومه اعلام شد




حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز، بعد از دو روز محاکمه رسیدگی به پروندۀ قتل سینماگر ایرانی، داریوش مهرجویی، و همسرش وحیده محمدی‌فر را مختومه اعلام کرد. به اعتراف رئیس کل دادگستری استان البرز، کل رسیدگی به این پرونده یازده ساعت و طی دو جلسۀ دادگاه به طول انجامیده است.

در دومین و آخرین جلسه دادگاه که امروز برگزار شد دو متهم دیگر پرونده هم تفهیم اتهام شدند هم از خود دفاع کردند.

در پروندۀ قتل داریوش مهرجویی چهار نفر از جمله دو کودک چهارده و پانزده ساله به مباشرت و معاونت در قتل عمد و در سرقت، ورود به عنف به منزل مهرجویی  ... متهم شده‌اند. قرار است پس از صدور کیفرخواست، دادگاه احکام خود را در مورد متهمان صادر کند. در جلسۀ نخست دادگاه، متهم ردیف اول، اتهام قتل داریوش مهرجویی و همسرش را رد کرد.

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران تاکنون از اعلام هویت متهمان خودداری کرده است. ایسنا، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران، نوشت در جلسۀ امروز دادگاه، یکی از وکلای خانوادۀ مهرجویی و همسرش با استناد به اقاریر متهمان مبنی بر مشارکت شان در قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر خواستار صدور حکم قصاص برای متهمان شد. با این حال مونا مهرجویی، دختر قربانیان قتل، و وکیل خانواده مهرجویی پیش از این از نتایج تحقیقات و اقاریر متهمان ابراز بی‌اطلاعی کرده بودند.

داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر در مهر ماه گذشته در خانه شان در فردیس کرج توسط افراد ناشناس با ضربات چاقو به قتل رسیدند.   

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر