زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۴۰۲ بهمن ۳, سه‌شنبه

حکم اعدام محمد قبادلو با وجود پذیرش اعاده دادرسی اجرا شد

 حکم اعدام محمد قبادلو با وجود پذیرش اعاده دادرسی اجرا شد


محمد قبادلو قهرمان شورشی وقیام آفرین


قوه قضاییه ایران صبح امروز سه‌شنبه ۳ بهمن از اعدام محمد قبادلو از بازداشت‌شدگان خیزش سراسری سال گذشته خبر داد. اعدام او در حالی انجام شد که به گفته وکیل وی درخواست اعاده دادرسی در دادگاه هم‌عرض پذیرفته شده بود. 

خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه ایران بامداد سه‌شنبه از اجرای حکم قصاص محمد قبادلو خبر داد. قبادلو متولد سال ۱۳۷۹ از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری سال گذشته در ایران است که توسط دستگاه قضایی ایران به قتل فرید کرم‌پور، یک مامور پلیس از طریق زیر گرفتن با خودرو سواری به اعدام محکوم شده بود.

حکم اعدام قبادلو درحالی اجرا شد که امیر رئیسیان، وکیل او روز دوشنبه با انتشار تصاویر ابلاغیه‌های قضایی اعلام کرد که حکم قصاص موکل وی در شعبه اول دیوان عالی کشور نقض شده و پرونده به شعبه هم‌عرض ارجاع شده بود. او افزود که قرار بوده تا انجام «معاینات مجدد پزشکی قانونی حکم شایسته صادر شود.»

رئیسیان روز گذشته همچنین از دریافت ابلاغیه اجرای حکم اعدام موکلش خبر داد درحالی که پس از ماه‌ها پرونده وی در شعبه هم‌عرض بررسی نشده بود. وکیل قبادلو هشدار داده بود که اجرای حکم موکلش هیچ مجوز قانونی ندارد و بی تردید قتل محسوب می‌شود. 

از روز گذشته انتشار خبر احتمال اجرای حکم قبادلو واکنش‌های بسیاری را در فضای مجازی و در میان حقوق‌دانان برانگیخت. محسن برهانی، وکیل دادگستری و استاد حقوق دانشگاه تهران در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «اجرای حکم قصاص قبادلو در حالیکه اعاده دادرسی توسط دیوان عالی کشور پذیرفته شده و هنوز دادگاه همعرض در این مورد اظهارنظر نکرده است، یا ناشی از یک اشتباه است یا ناشی از یک شیطنت. اگر عقلای دستگاه قضا در این چند ساعت ورود نکنند، برخلاف قانون خونی بر زمین ریخته خواهد شد.»

همچنین بخوانیدحکم اعدام محمد قبادلو، از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری ایران در دیوان عالی کشور تایید شد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر