زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۴۰۲ بهمن ۱۰, سه‌شنبه

بایدن در مخمصه ، پاسخگوئی به کشته شدن سربازان آمریکائی در اردن

 بایدن در مخمصه ، پاسخگوئی به کشته شدن سربازان آمریکائی در اردن

بایدن در مخمصه

افزون براین، این حمله در برهه‌ای بسیار حساس برای بایدن و تلاش او به منظور پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر آینده رخ داد. نباید فراموش کرد که بایدن در معرض انتقادات بسیاری خصوصا از سوی دونالد ترامپ، رقیب جمهوری‌خواه خود قرار دارد که بارها او را ضعیف خوانده و به سستی در قبال تهران، متهم کرده است.

به‌نظر بسیاری از تحلیل‌گران و ناظران، دولت کنونی آمریکا از 3 گزینه برای پاسخ به این حمله کهبه کشته‌شدن 3 سرباز و زخمی‌شدن 34 سرباز دیگر انجامید، برخوردار است. گزینه نخست، ضربه سنگین و دردناک به گروه‌های تحت حمایت ایران در عراق و سوریه است.

گزینه دوم حمله به پایگاه‌های ایران در سوریه و گزینه سوم که کمتر محتمل است، انجام حملاتی علیه مواضع ایران در داخل این کشور است.

حمله آسان در خاک کشوری هم‌پیمان

در همین راستا، جوئل ریبورن که در دوران ترامپ به عنوان فرستاده ویژه به سوریه فعالیت داشت، حمله به «برج 22 » در شمال شرق اردن را هدفی آسان در خاک یک کشور هم‌پیمان دانست که تمام خطوط قرمز را پشت سر گذاشت.

«وال استریت ژورنال» به نقل از ریبورن آورد که واشنگتن باید راه‌های وادرکردن نظام ایران به پرداخت بهای مستقیم این حمله را مورد بررسی قرار دهد. به‌نظر او در صورت عدم پاسخ موثر و کارساز آمریکا، حملات گروه‌های نیابتی ایران به احتمال زیاد ادامه خواهد داشت.

دیگر راه‌های پاسخگویی

از سویی آرون دیوید میلر، مذاکره‌کننده آمریکایی سابق صلح در خاورمیانه که در حال حاضر در بنیاد کارنگی برای صلح بین‌المللی کار می‌کند، خاطرنشان کرد، راه‌های گوناگونی برای پاسخ، نظیر هدف قرار دادن عوامل ایرانی در سوریه یا عراق یا حتی تجهیزات متعلق به نیروی دریایی ایران. در آب‌های خلیج وجود دارند.

میلر گفت: «آنچه دولت در حال حاضر باید انجام دهد، ارسال سیگنالی شفاف با این مضمون است که ادامه این حملات با واکنش بسیار شدیدتر نسبت به گذشته مواجه خواهد شد».
به‌گفته او می‌توان بدون عبور از خط قرمز که حمله مستقیم به خاک ایران است، پاسخی قاطع داد.

خواسته جمهوری‌خواهان

این در حالی است که بسیاری از جمهوری‌خواهان ظرف چند ساعت گذشته خواهان حمله به اهدافی در داخل خاک ایران شده‌اند.

سناتور تام کاتن، از اعضای کمیته‌های اطلاعاتی و خدمات مسلح سنا، گفت که ایالات متحده باید از طریق «اقدام تلافی‌جویانه ویرانگر نظامی علیه نیروهای تروریستی ایران، چه در ایران و چه سراسر خاورمیانه»، پاسخ دهد.

از سویی گروه‌های تحت حمایت ایران در عراق، سوریه، یمن و لبنان هفته گذشته تهدید کردند که مرحله دوم حملاتشان علیه نیروهای آمریکایی، شامل تشدید حملات در مدیترانه به‌هدف محاصره بنادر اسرائیل را آغاز خواهند کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر