زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۴۰۲ بهمن ۹, دوشنبه

منابع سوری کشته شدن شماری از مستشاران سپاهی در دمشق را تأئید کردند

 منابع سوری کشته شدن شماری از مستشاران سپاهی در دمشق را تأئید کردند

حسین سلامی وقاآنی سرکردگان سپاه تروریستی پاسداران

رویترز به نقل از منابع دولتی سوریه نوشت که در حملۀ هوایی امروز اسرائیل به مقر عملیات سپاه پاسداران در جنوب دمشق شماری از "مستشاران نظامی ایران" کشته شدند که معنای آن، این است که کشته شدگان همگی از فرماندهان سپاه پاسداران بوده‌اند و مرکز بمباران شده در اصل مرکز مستشاری ایران در سوریه بوده است.

منابع دولتی سوریه شمار کشته شدگان مستشاران یا فرماندهان سپاهی را اعلام نکرده‌اند، ولی گفته‌اند که شماری غیرنظامی نیز در این حمله جان خود را از دست داده‌اند.

در حالی که برخی منابع خبری در ایران از حملۀ اسرائیل به "مرکز مستشاری ایران" در سوریه خبر داده بودند، حسین اکبری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه مدعی شد که "مرکز مستشاری جمهوری اسلامی ایران هدف قرار نگرفته است و هیچیک از مستشاران ایرانی نیز به شهادت نرسیده است."

در بیستم ژانویه در حمله‌ای مشابه که به اسرائیل نسبت داده شد سیزده تن دیگر از فرماندهان و افسران ارشد سپاه پاسداران از جمله معاون اطلاعاتی نیروی قدس کشته شدند. در دسامبر گذشته حکومت ایران اعتراف کرد که یک فرماندۀ ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران در سوریه، رضی موسوی، توسط اسرائیل به قتل رسید.

با این حال، حمله به فرماندهان سپاه پاسداران که به اسرائیل نسبت داده شده همزمان است با تشدید تنش ها و خطر درگیری مستقیم میان آمریکا و ایران پس از کشته شدن سه سرباز آمریکایی در حملۀ پهپادی نیروهای نیابتی حکومت تهران به پایگاه آمریکا در نزدیکی مرز سوریه در خاک اردن. در پی این حمله جو بایدن تهدید کرد که آمریکا قطعاً به همۀ مسببان این حمله پاسخ خواهد داد.

اسرائیل تاکنون صدها بار مواضع و انبار مهمات و تسلیحات سپاه پاسداران و متحدان آن در سوریه را بمباران کرده است. اما، هدف قرار دادن فرماندهان یا "مستشاران" سپاهی در سوریه به ویژه پس از حملۀ هفتم اکتبر حماس به اسرائیل تحولی مهم در حملات این کشور به نیروهای سپاهی در سوریه به شمار می‌رود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر