زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۴۰۲ دی ۲۹, جمعه

اطلاعات جدید در رابطه با ترور جنایت کارانه آقای ویدال کوادراس - روزنامه الکنفیدنشیال اسپانیا

 اطلاعات جدید در رابطه با ترور جنایت کارانه آقای ویدال کوادراس -  روزنامه الکنفیدنشیال اسپانیا روزنامه الکنفیدنشیال اسپانیا :


دکتر آلخو ویدال کوادراس سیاستمدار سرشناس وحامی مجاهدین

گروهی که به ویدال-کوادراس شلیک کردند برای مانیتور کردن وی در خانه اش، دستگاه های الکترونیک کار گذاشتند.
El Confidencial
تحقیقات پلیس به این گروه از تبهکاران به دلیل فناوری مورد استفاده و بودجه ای بالغ بر چند هزار یورو، سطح پیچیدگی را نشان می‌دهد.
منابع تحقیقاتی به ال کانفیدنشیال گفتند که گروهی که به آلخو ویدال کوادراس حمله کرد، نه تنها در روزهای گذشته سیاستمدار سابق را برای اطلاع از حرکات وی تحت نظر داشت، بلکه برای مانیتور کردن وی در خانه اش، دستگاه های الکترونیکی کار گذاشتند. این اطلاعات بخشی از اطلاعاتی است که در اختیار کارشناسان پلیس ملی قرار دارد و آنها در حال کسب جزئیات بیشتر در مورد برنامه ریزی و تامین مالی سوء قصد به ترور رهبر سابق حزب مردم کاتالونیا و یکی از بنیانگذاران Vox هستند.
سوء ظن مبنی بر اینکه مجرمان به این فناوری دسترسی داشتند، سؤالات جدیدی در مورد حمایت این گروه ایجاد می کند. این نوع دستگاه‌ها سطح بیشتری از پیچیدگی را به برنامه‌ریزی حمله اضافه می‌کنند. عاملان آن به زندگی ویدال کوادراس پایان ندادند و خطاهای مرتکب شده (آنها) در فرار ، به پلیس ملی اجازه داده است تا شش نفر از افراد درگیر را شناسایی کند و وظایف هر یک را مشخص کند. اما پیچیده ترین بخش تا کنون تایید انگیزه حمله به یک رهبر محافظه کار است که سال ها از خط مقدم سیاسی دور بوده است.
دادگاه ملی تحقیقات در مورد تروریسم را به صورت مخفیانه نگه می دارد. ویدال کوادراس به پلیس به مسئولیت احتمالی رژیم آیت الله ایران که دهه هاست با آن مبارزه کرده است، اشاره کرد. مسئولین این پرونده هرگز این مسیر تحقیقات را رد نکرده اند، اما این واقعیت که سامی بکال، سرکرده ادعایی، یک روز قبل از حوادث به مراکش گریخت، راه های جایگزین دیگری را باز کرد. بازرسان به این فرد به عنوان نیروی محرکه بقیه و مسئول هزینه ها اشاره می کنند.
تلفن همراه، وسایل نقلیه، بلیط هواپیما، اقامت در هتل، نقل و انتقال پول، سفر به مادرید، وسایل نظارت الکترونیکی... اولین نتیجه گیری ماموران این است که این گروه بودجه بالایی برای اجرای این طرح داشته است که بالغ بر چند هزار یورو به گفته منابع مورد بررسی، تنها برای خرید موتورسیکلتی که عامل تیراندازی با آن از صحنه فرار کرده بود، از 4000 یورو استفاده کردند. به نظر می رسد که در یک شهرک صنعتی در فوئنلابرادا سوخته است، اما پلاک آن، ES 9073 HZM دیده می شود. با توجه به این اطلاعات، پلیس اولین اقدامات تحقیقاتی را انجام داد.
این موتورسیکلت توسط یک جوان 22 ساله اهل میخاس (مالاگا) به نام آدریان روئیز خریداری شد که برای آن به مادرید سفر کرد. او به دلیل مشارکت در این رویدادها دستگیر شد، اما قاضی پس از بیانیه او را موقتاً آزاد کرد. او مدعی شد که نمی داند قرار است از آن موتور سیکلت برای چه استفاده کنند. برای خدمات ارائه شده نزدیک به 500 یورو به او دادند. آنها همچنین به او گفتند که گزارش کذب مبنی بر سرقت وسیله نقلیه خود ارائه کند. آدریان رویز معتقد است که آنها از او استفاده کردند و او را فریب دادند. او اکنون با اتهاماتی مواجه است که می تواند منجر به محکومیت شدید زندان شود.
سفرهای متعددی هم با ماشین و هم با قطار از اندلس به مادرید برای انجام اقدامات مربوط به حمله انجام شده در 9 نوامبر انجام شد. پس از این اقدام، یکی از بازداشت‌شدگان در گرانادا، نارایا گومز ، روزها با مغز متفکر گروه با استفاده از تلفن همراهی ارتباط برقرار کرد که او اساساً از آن برای باز کردن خط تماس استفاده می‌کرد. قبل از آن، او عامل تیراندازی، مهرز عیاری فرانسوی-تونسی ، را به پرتغال برد که محل فعلی او مشخص نیست. تا اینکه اندکی قبل از این عمل، جابه‌جایی پول در حساب‌های آنها وجود داشت. در حالی که سه روز مانده به حمله، سرکرده گروه 250 یورو دیگر به حساب بانکی بانک سانتاندر به نارایا گومز پرداخت کرد.
گرگ الیور هیگوئرا ، ونزوئلایی که سه شنبه در یک پاسگاه مرزی بین کشورش و کلمبیا بازداشت شده بود ، به محض شروع اولین دستگیری ها در 22 نوامبر فرار کرد. او به فرودگاه باراخاس مادرید سفر کرد و دقایقی پس از پرداخت نقدی بلیط، سوار هواپیما به مقصد آمریکای جنوبی شد. دستگاه های نظارت الکترونیکی به نظارت حضوری که بازرسان بر روی ویدال-کوادراس در محله سالامانکا مادرید، جایی که وی در آن زندگی می کند، می پیوندند.
یکی از اولین اقدامات پلیس، توقیف فیلم های ضبط شده دوربین های نظارت تصویری کسبه های منطقه به دلیل مشکوک بودن به تعقیب سیاستمدار بود. جنایتکاران با اطلاعاتی که از حرکات وی داشتند، در 9 نوامبر ویدال کوادراس را محاصره کردند و زمانی که تنها بود به او شلیک کردند و فک او را سوراخ کردند. او مجبور شد در بیمارستان Gregorio Marañón بستری شود و در آنجا تحت عمل جراحی اضطراری قرار گرفت. تز پلیس این است که مرد مسلح برای ترک سریع صحنه جرم باید از حمایت بیشتری برخوردار بوده باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر