زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۴۰۲ بهمن ۶, جمعه

بیانیه مجمع پارلمانی اتحادیه اروپا: سرکوب وحشیانه مردم در ایران را محکوم می‌کنیم

 

بیانیه مجمع پارلمانی اتحادیه اروپا: سرکوب وحشیانه مردم در ایران را محکوم می‌کنیم

مجمع پارلمانی اتحادیه اروپا
مجمع پارلمانی اتحادیه اروپا

 مجمع پارلمانی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای نقض حقوق بشر و سرکوب وحشیانه مردم ایران را محکوم کردند. در این بیانیه که در سایت شورای اروپا ۶بهمن، منتشر شده آمده است:
ما سرکوب وحشیانه مردم در ایران را محکوم می‌کنیم. در سال ۲۰۲۳، ۸۶۴زندانی از جمله زندانیان سیاسی اعدام شدند. در چهار دهه گذشته دهها هزار زندانی سیاسی اعدام شده‌اند. تنها در سال ۱۹۸۸، ۳۰۰۰۰زندانی سیاسی که ۹۰درصد آنها از  مجاهدین خلق بودند، قتل‌عام شدند. در اعتراضات سال ۲۰۲۲، زمانی که مردم هر نوع دیکتاتوری، مذهبی و سلطنتی را رد کردند، سپاه پاسداران ۷۵۰نفر را کشت. به‌گفته یک گزارشگر ویژه سازمان ملل، فیلمهای تأیید شده نشان می‌دهد که نیروهای امنیتی عمداً به معترضان غیرمسلح از فاصله کوتاهی تیراندازی می‌کنند. 

این رژیم ثابت کرده است که اصلاح ناپذیر است. اعلامیه جهانی حقوق‌بشر (UDHR) شورش علیه ظلم و ستم را به‌عنوان آخرین راه چاره به‌رسمیت می‌شناسد. رژیم ایران هم‌چنین منبع اصلی تروریسم و ​​جنگ‌افروزی از جمله در جنگ کنونی در خاورمیانه و دریای سرخ است. ما به ۳۶۰۰نماینده پارلمان و ۱۲۵رهبر سابق جهان در حمایت از طرح ۱۰ماده‌ای مریم رجوی، پرزیدنت مقاومت ایران، برای جمهوری دموکراتیک سکولار، مبتنی بر انتخابات آزاد، برابری جنسیتی و همزیستی می‌پیوندیم.

ما فراخوان می‌دهیم:
- مسئول دانستن رهبران رژیم برای کشتن زندانیان سیاسی و تظاهر کنندگان؛
- با به‌رسمیت شناختن حق مردم ایران و مقاومت برای مبارزه برای آزادی خود در برابر رژیم و سپاه بر اساس اعلامیه جهانی حقوق بشر.
- قرار دادن سپاه در لیست سیاه به‌عنوان یک نهاد تروریستی
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر