به گزارش "جیش الفتح" متشکل از مخالفان بشار الاسد در نبرد علیه شبه نظامیان و ارتش اسد در قلمون 40 عضو حزب الله لبنان کشته شده اند. 

پس از تلفات سنگین نیروهای رژیم سوریه و شبه نظامیان حزب الله در ادلب، جسر الشغور، درعا، بُصری الشام و گذرگاه نصیب این سنگین ترین تلفاتی است که در نبرد قلمون به حزب الله و نیروهای اسد وارد می شود.

جیش الفتح که به تازگی در پی ادغام شماری از گردان های مخالفان بشار اسد اعلام موجودیت کرده اعلام داشت که عملیاتی کیفی در منطقه "جرود عسال الورد" در قلمون واقع در حومه دمشق در جریان است.

بر اساس این گزارش افزون بر تلفات در میان شبه نظامیان و نیروهای بشار اسد، مخالفان سوری بامداد امروز پنجشنبه 7 مه 2015، در درگیرهایی که هنوز ادامه دارد تعدادی خودروی نظامی را نیز منهدم کردند.

به گزارش العربیه یک منبع جیش الفتح کنترل مناطقی در قلمون توسط نیروهای اسد و حزب الله را تکذیب کرد.

از سوی دیگر گروه های مخالف اسد در حلب، مواضع رژیم اسد در کوی الحمدانیه، اکادمی نظامی، منطقه العامریه و دانشکده آموزش توپخانه ای در کوی الراموسه را هدف قرار داده ضمن کشتن تعدادی از نیروهای رژیم مهمات این نیروها را نابود کردند.

پیشتر 14 گروه از مخالفان اسد به منظور اعلام آمادگی برای شرکت در نبرد بزرگ به "اتاق عملیات فتخ حلب" پیوسته بودند. 

اتاق عملیات "فتح حلب" در پایان ماه آوریل گذشته در پی ادغام مهم ترین گردان های نظامی مبارزان سوری در شهر حلب تشکیل شد.

این گردان ها عبارتند از: "الجبهه الشاميه، جنبش آزادگان شام، سپاه شام، گردان های انقلابیون شام، جيش الاسلام، گردان های فجر الخلافة و جمعیت "فاستقم كما أمرت".

در همین حال جنگنده های رژیم سوریه طی 50 حمله هوایی منطقه جسر الشغور را بمباران کردند هدف از این عملیات ایجاد پوشش هوایی برای پیشروی نیروهای زمینی اسد بود اما این عملیان ناکام ماند.