زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۴ اردیبهشت ۱۵, سه‌شنبه

اولاند در رياض گفت: تهران نباید به دنبال سلاح اتمی باشد، و تحریمهای تسلیحاتی باید باقی بماند.


به گزارش العربيه در 5 مي 2015 اجلاس مشورتی رهبران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج، روز سه شنبه 5 مه، در ریاض، پایتخت پادشاهی سعودی و با حضور فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه، کار خود را آغاز کرد. در این اجلاس به مسائل منطقه ای و عربی و به ویژه بحران یمن پرداخته خواهد شد.
فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه که به عنوان مهمان در اجلاس مشورتی شورای همکاری حضور دارد، در سخنرانی خود گفت: "هر تهدیدی برای کشورهای خلیج، تهدیدی برای فرانسه است، و ما می خواهیم یک متحد قوی و قابل اتکا برای کشورهای شورای همکاری باشیم. ما با ملک سلمان موافقیم که باید سطح همکاریهای دفاعی را گسترش دهیم."
اولاند تاکید کرد که منطقه با خطر القاعده و داعش و زیاده خواهی های کشورهای خارجی (ايران) روبروست. اولاند گفت که فرانسه "به همکاریهای خود با مخالفان میانه روی سوریه" ادامه می دهد، و برای "یک راه حل سیاسی برای لیبی تلاش می کند تا جلوی بروز هرج و مرج در این کشور را بگیرد."
اولاند در مورد یمن گفت: "شما می توانید روی فرانسه برای برقراری ثبات در یمن حساب کنید، و بی درنگ باید که قطعنامه شورای امنیت در مورد این کشور اجرا شود، و من از موضع پادشاهی سعودی برای فراخوان گفتگوهای سیاسی یمن در ریاض سپاسگزاری می کنم."
در مورد مناقشه اتمی ایران هم اولاند گفت: "تهران نباید به دنبال سلاح اتمی باشد، و تحریمهای تسلیحاتی باید باقی بماند."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر