پس از تهدید حسن نصر الله درباره واکنش جدی نیروهایش در جنگ منطقه قلمون در حومه دمشق، مخالفان مسلح رژیم اسد برای مقابله با حزب الله لبنان اعلام آمادگی کردند. برخی گزارش ها از تبادل آتش میان دو طرف خبر دادند.
ائتلاف « واعتصموا بحبل الله» وابسته به ارتش آزاد سوریه، با همکاری جبهه النصره، «جنگی پیش دستانه» علیه شبه نظامیان حزب الله لبنان و نیروهای اسد در اطراف منطقه قلمون آغاز کرده اند.
بر اساس این گزارش، ائتلاف «واعتصموا بحبل الله» که در روزهای پایانی ماه گذشته تشکیل شد، بزرگترین شاخه های نظامی ارتش آزاد در قلمون را شامل می شود. لشکر الغرباء، گردان های السیف عمری، لشکر نسور دمشق و رجال القلمون تشکیل دهنده این ائتلاف هستند.
حزب الله لبنان که روز دوشنبه گذشته رهبر نیروهای خود در القلمون را از دست داد، تبلیغات رسانه ای گسترده ای را برای حمله به این منطقه و بازپس گیری مجدد آن آغاز کرده است.
حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان، تهدید کرد که نیروهایش به شکل جدی وارد جنگ قلمون خواهند شد. او اما زمان این حمله را اعلام نکرده است.
به گفته او این گروهها امنیت لبنان را به خطر انداخته اند و به اسارت سربازان لبنانی ادامه می دهند.
این در حالی است که بسیاری از تحلیگران، حسن نصر الله را مقصر اصلی، درگیر شدن لبنان با بحران سوریه می دانند چرا که وی از آغاز بحران این کشور، نیروهای حزب الله را برای جلوگیری از سقوط اسد به جنگ با مخالفان رئيس جمهور سوریه ارسال کرد.