جنگنده‌های ائتلاف عربی برای حمایت از مشروعیت در یمن، جمعه ۸ می به بمباران مواضع حوثی‌ها در استان صعده در شمال یمن ادامه دادند. دور تازه حملات به شمال صعده شامگاه دیشب آغاز شد.
این حملات ساعاتی پس از آن آغاز شد که جنگنده‌های ائتلاف با پرتاب بروشورهایی از غیرنظامیان ساکن صعده خواستند این منطقه را ترک کنند.
پیش از این در سپیده دم جمعه، نیروهای ائتلاف از انهدام مرکز فرماندهی حوثی‌ها در منطقه مذاب صعده و همچنین مرکز فرماندهی حوثی‌ها در منطقه ساقین در همین استان خبر داده بودند.
جنگنده‌های ائتلاف همچین مرکز مخابراتی المثلث در صعده را آماج حملات خود قرار دادند.
پیش از این نیروهای سعودی به غیر نظامیان درباره نزدیک شدن به پایگاه‌های نظامی در صعده هشدار داده بودند. منابع نظامی به العربیه گفته بودند که پایگاه‌های حوثی‌ها در صعده به مدت ۲۴ ساعت بدون توقف هدف حمله قرار خواهند گرفت.
یمن شاهد تحولات سریعی است که از مناطق شمالی آغاز می‌شود. پس از آن‌که در سه روز پیش، شبه‌نظامیان حوثی مناطق سعودی را در نزدیکی مرزهای مشترک هدف قرار دادند، پاسخ ائتلاف به کودتاگران قاطع بود. به گفته احمد العسیری مشاور دفتر وزیر دفاع سعودی، این پاسخ سخت خواهد بود، مواضع حوثی‌ها را در صعده و مران هدف قرار خواهد داد و اوضاع را بر روی زمین دگرگون خواهد کرد.
العسیری گفت: «معادله اکنون تغییر کرده. عملیات ابتدا برای حمایت از مشروعیت و شهروندان یمن بود. اما اکنون رودرویی به جایی رسیده که مرزها و شهروندان سعودی هدف قرار می‌گیرند، امنیت شهروند سعودی مورد تهدید قرار می‌گیرد.»
این تحرک پس از آن آغاز شد که حوثی‌ها شهروندان سعودی را در مناطق مرزی جازان هدف قرار دادند. در مناطق نزدیک مرز نیروهای زمینی سعودی سه خودروی زرهی حوثی‌ها را که در تلاش بودند به خط تماس نزدیک شوند منهدم کردند.