زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۴ اردیبهشت ۱۶, چهارشنبه

رجوي: توقان قاطع رؤياهاي توسعه طلبانه تهران را درهم شكست



سايت ايلاف  5 مي 2015
رجوي در كنفرانسي در مجلس سناي فرانسه راجع به بنيادگرايي اسلامي
رهبر اپوزيسيون ايران گفت كه توفان ائتلاف عربي محاسبات حكام ايراني براي تصرف يمن را به هم زد و زدن ضربات كاري بر بنيادگرايي و افراطي‌گري در عراق و سوريه امكانپذير شده است.
رئيس شوراي ملي مقاومت ايران مريم رجوي گفت كه دستيابي به بمب اتمي، نقض حقوق بشر و صدور بنيادگرايي و تروريسم چهار ستون رژيم ايران است. و به  خلع يد از ملايان در خارج از ايران و به طور مشخص در عراق و سوريه و لبنان و يمن و افغانستان، فراخواند.
و در كنفرانسي كه امروز سه شنبه تحت شعار «بنيادگرايي اسلامي از خاورميانه تا اروپا، چالشها و راه حل ها» در مجلس سناي فرانسه برگزار شد، رئيس جمهور شوراي ملي مقاومت ايران مريم رجوي گفت كه ديكتاتوري مذهبي در ايران عامل اصلي بي‌ثباتي منطقه است و اين فرضيه كه رژيم ايران و غرب در مقابله با داعش، شركاري ضروري براي مبارزه با داعش هستند، يك اشتباه بزرگ است. اين رژيم به جاي مقابله با داعش، در حال پاكسازي هولناك سني‌ها و گسترش هژموني خود بر عراق و سوريه است.
رجوي خاطرنشان ساخت كه تشكيل ائتلاف عربي محاسبات رژيم ايران براي تصرف يمن را برهم زد، او افزود، مي توان با مسلح كردن عشاير سني عراق براي مقابله با داعش، و كمك به اپوزيسيون ميانه‌رو سوريه براي بركناري رئيس جمهور رژيم سوريه بشار الاسد، ضربات كاري به بنيادگرايي و افراط گرايي در عراق و سوريه  وارد كرد.
رجوي آنچه را كه در جلسه استماع كنگره آمريكا در 29 ماه گذشته بود يادآورشد و گفت « بنيادگرايي اسلامي با رژيم ايران بر منطقه تسلط يافته و به طور نهايي با رفتن آن خاتمه پيدا مي‌كند».
رجوي كه به دعوت كميته فرانسوي براي ايران دمكراتيك در اين كنفرانس شركت كرده بود تأكيد كرد كه « اين رژيم ايران عميقاً بي ثبات است و به دروغ خود را ابرقدرت منطقه‌ جا مي‌زند. بدون مداخلات تجاوزكارانه و بدون بمب اتمي، قدرت ولي‌فقيه به سرعت متلاشي مي‌شود. همچنان كه بيش از 1500 اعدام در دوران روحاني به خاطر آن است كه رژيم بيش از هميشه خود را در مقابل مقاومت آسيب پذير مي بيند».
در اين كنفرانس كه توسط سناتور آلن نري، رئيس كميته فرانسوي براي ايران دموكراتيك و همكارش سناتور برنارد فورنيه عضو مجمع پارلماني شوراي اروپا، افتتاح شد، علاوه بر شخصيتهاي سياسي چون سيد احمد غزالي، نخست وزير پيشين الجزاير؛ نذير حكيم، دبير هيأت سياسي ائتلاف ملي انقلاب سوريه؛ خانم اود دو توئن، رئيس سابق فوروم بين المللي زنان؛ و سينيا فلوري، فيلسوف؛ شماري از سناتورهاي فرانسوي از گروههاي مختلف سياسي و همچنين سناتور ژان پير ميشل و فرانسوا كلكومبه اعضاي بنيانگزار كميته فرانسوي براي ايران دموكراتيك نيز حضور داشتند. ژان فرانسوا لوگاره شهردار منطقه يك پاريس نيز در اين جلسه سخنراني كرد.
پروژه‌هاي اتمي ايران
رجوي ديدگاه مقاومت در رابطه با پروژه‌هاي اتمي ايران را مورد بررسي قرار داده و گفت « از نظر حاكمين ايران بمب اتمي ضامن بقاي آنها و هژموني‌ بر منطقه است. فتواي خامنه‌اي در مورد حرام بودن سلاح هسته‌يي نيز يك فريب است. خميني به خامنه‌اي وصيت كرد كه به اقتضاي مصلحت نظام، «ولي فقيه مي‌تواند قراردادهاي شرعي را كه خود با مردم بسته به طور يكجانبه لغو كند».وتوضيح داد كه پروژه هاي اتمي به طور كامل ضد ملي است و مردم ايران عميقاً با آن مخالفند. و خاطرنشا ن نمود «ما رو در روي اين رژيم، يك ايران دموكراتيك و غير اتمي مي‌خواهيم».
 و افزود دستيابي به بمب اتمي، نقض حقوق بشر و صدور بنيادگرايي و تروريسم چهار ستون اصلي  حاكميت ديني بر ايران است. حقوق بشر در داخل ايران و خلع يد از ملايان در خارج از ايران و به طور مشخص در عراق و سوريه و لبنان و يمن و افغانستان، شاخصهاي واقعي هستند كه نشان مي دهند رژيم ايران از بمب اتمي دست كشيده است. هر چيز كمتر از اين، در هر لفافه يي هم كه پيچيده و عرضه شود خود فريبي و قبول كردن فاجعه ملايان مجهز به بمب است.
و گفت افزودن 6 يا 9 ماه به نقطه گريز، بعد از سه دهه مخفيكاري و فريبكاري راه‌ حل نيست. يگانه تضمين اجراي بي كم و كاست قطعنامه هاي ششگانه شوراي امنيت ملل متحد و توقف كامل غني سازي و واداشتن رژيم ايران به برچيدن سايتهاي اتمي، پروژه هاي تسليحات كشتار جمعي و موشكي هاي مربوط به آن بعلاوه انجام بازرسيهاي سرزده در هر زمان و هر مكان از تمام سايتهاي نظامي و غير نظامي، همچنين پاسخگويي رژيم درباره ابعاد نظامي پروژه‌هاي اتمي، متخصصان هسته‌يي و شبكه‌هاي قاچاق تجهيزات هسته‌يي خود،  است.
او توضيح داد كه  اعمال مجدد تحريمها در صورت نقض عهد و فريبكاري از سوي اين رژيم، نه پراتيك است و نه منطقي. تا زماني كه رژيم ايران به طور كامل برنامه هسته يي خود را كنار نگذاشته است، نبايد هيچ تحريمي عليه آن را برداشت و سيل پولهايي را به جانب آنها روان كرد كه هنوز توافقي امضا نشده صرف خريد تسليحاتي از قبيل موشكهاي پيشرفته از روسيه مي شود.
و گفت كه تجربه 36 ساله مقاومت نشان داده است كه ملايان تنها زبان قاطعيت و قدرت را مي‌فهمند. زمان آن است كه قدرتهاي بزرگ دست از مماشات و امتياز دادن به استبداد خونريز ديني، بانكدار مركزي تروريسم و ركوردار جهاني اعدام بردارند و حق مردم ايران براي مقاومت و آزادي را به رسميت بشناسند.
مريم رجوي درپايان ابراز اميدواري كرد فرانسه كه در مذاكرات اخير نقش بازدارنده‌يي در برابر سياستهاي سازشكارانه داشته، رهبري يك ابتكار عمل براي بستن مسير رژيم ايران به بمب اتمي را برعهده گيرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر