همزمان با سفر رئیس جمهوری فرانسه فرانسوا هولاند به پادشاهی سعودی وشركت او به عنوان میهمان افتخاری برای نخستین بار در كنفرانس سران كشورهای عربی خلیج، بعد از ظهر روز سه شنبه 4-5-2015 در مجلس سنای فرانسه جلسه ای تحت عنوان «بنیادگرایی اسلامی از خاورمیانه تا اروپا، چالشها و راه حل ها» برگزار گردید.
به گزارش العربیه، جلسه مجلس سنای فرانسه که با حضور مخالفان رژیم های سوریه و ایران تشکیل شده بود، توسط سناتور آلن نری، رئیس كمیته فرانسوی برای ایران دموكراتیک و همكارش سناتور برنارد فورنیه عضو مجمع پارلمانی شورای اروپا، افتتاح شد.
اعضای مجلس سنای فرانسه رشد و دیگر سخنرانان رشد بنیادگرایی اسلامی در منطقه خاورمیانه را نتیجه عملکرد 36 ساله جمهوری اسلامی در این منطقه قلمداد کردند.
در این جلسه مریم رجوی از رهبران شورای ملی مقاومت ایران و شخصیت های سیاسی دیگر چون سید احمد غزالی، نخست وزیر پیشین الجزایر، نذیر حكیم، دبیر هیأت سیاسی ائتلاف ملی انقلاب سوریه، خانم اود دو توئن، رئیس سابق فوروم بین المللی زنان، و سینیا فلوری، فیلسوف، شماری از سناتورهای فرانسوی از گروه های مختلف سیاسی و همچنین سناتور ژان پیر میشل و فرانسوا كلكومبه اعضای بنیانگزار كمیته فرانسوی برای ایران دموكراتیک نیز حضور داشتند.
هیات سوری در این جلسه بر نقش منفی جمهوری اسلامی ایران در رویدادادهای سوریه و همکاری تهران با رژیم دمشق در سرکوب و کشتارها در سوریه تاکید کرده و آن را یکی از دلایل عمده رشد بنیادگرایی در سوریه و عراق قلمداد کرد.
از دیگر شخصیت های برجسته و سخنرانان در این جلسه ژان فرانسوا لوگاره شهردار منطقه یک پاریس بود.

شرکت اپوزیسیون ایران در جلسه سنای فرانسه

در این جلسه علاوه بر سخنرانان فرانسوی و سوری، مریم رجوی عضو برجسته «شورای ملی مقاومت ایران» که از سوی مجلس سنای فرانسه به حضور و شرکت در این کنفرانس دعوت شده بود، طی سخنانی گفت:«دیكتاتوری مذهبی در ایران عامل اصلی بی‌ثباتی منطقه است و این فرضیه كه رژیم ایران و غرب در مقابله با داعش، متحد طبیعی یكدیگرند، یك اشتباه خطرناك است. این رژیم به جای مقابله با داعش، در حال پاكسازی هولناک سنی‌ها و گسترش هژمونی خود بر عراق و سوریه است».
رجوی با تأكید بر اینكه تشكیل ائتلاف عربی محاسبات رژیم ایران برای تصرف یمن را برهم زد، گفت: «در عراق و سوریه هم با اخراج رژیم ایران و با مسلح كردن عشایر سنی عراق برای مقابله با داعش، و كمك به اپوزیسیون میانه‌رو سوریه برای بركناری اسد، می توان ضربات كاری به بنیادگرایی و افراط گرایی وارد كرد».
رهبر شورای ملی مقاومت ایران با یادآوری آنچه در استماع 29 آوریل به كنگره آمریكا گفته است، تأكید كرد:« بنیادگرایی اسلامی با رژیم ایران بر منطقه تسلط یافته و به طور نهایی با رفتن آن خاتمه پیدا می‌كند».
مریم رجوی با بررسی و بیان دیدگاه اپوزیسیون ایران در رابطه با پروژه‌های اتمی جمهوری اسلامی، گفت: « از نظر حاكمین ایران بمب اتمی ضامن بقای آنها و هژمونی‌ بر منطقه است. فتوای خامنه‌ای در مورد حرام بودن سلاح هسته‌یی نیز یک فریب است. خمینی به خامنه‌ای وصیت كرد كه به اقتضای مصلحت نظام، «ولی فقیه می‌تواند قراردادهای شرعی را كه خود با مردم بسته به طور یكجانبه لغو كند».
مریم رجوی با بیان اینکه پروژه های اتمی به طور كامل ضد ملی است و مردم ایران عمیقاً با آن مخالفند، افزود:«ما رو در روی این رژیم، یک ایران دموكراتیک و غیر اتمی می‌خواهیم».
رهبر «شورای ملی مقاومت» افزود:« دستیابی به بمب اتمی، نقض حقوق بشر و صدور بنیادگرایی و تروریسم چهار ستون اصلی حاكمیت دینی بر ایران است. حقوق بشر در داخل ایران و خلع ید از ملایان در خارج از ایران و به طور مشخص در عراق و سوریه و لبنان و یمن و افغانستان، شاخصهای واقعی هستند كه نشان می دهند رژیم ایران از بمب اتمی دست كشیده است. هر چیز كمتر از این، در هر لفافه یی هم كه پیچیده و عرضه شود خود فریبی و قبول كردن فاجعه ملایان مجهز به بمب است».
وی خاطر نشان کرد:«افزودن 6 یا 9 ماه به نقطه گریز، بعد از سه دهه مخفیكاری و فریبكاری راه‌ حل نیست. یگانه تضمین اجرای بی كم و كاست قطعنامه های ششگانه شورای امنیت ملل متحد و توقف كامل غنی سازی و واداشتن رژیم ایران به برچیدن سایتهای اتمی، پروژه های تسلیحات كشتار جمعی و موشكی های مربوط به آن بعلاوه انجام بازرسیهای سرزده در هر زمان و هر مكان از تمام سایتهای نظامی و غیر نظامی، همچنین پاسخگویی رژیم درباره ابعاد نظامی پروژه‌های اتمی، متخصصان هسته‌یی و شبكه‌های قاچاق تجهیزات هسته‌یی خود، است».
او در ادامه افزود:« اعمال مجدد تحریمها در صورت نقض عهد و فریبكاری از سوی این رژیم، نه پراتیک است و نه منطقی، تا زمانی كه رژیم ایران به طور كامل برنامه هسته یی خود را كنار نگذاشته است، نباید هیچ تحریمی علیه آن را برداشت و سیل پولهایی را به جانب آنها روان كرد كه هنوز توافقی امضا نشده صرف خرید تسلیحاتی از قبیل موشكهای پیشرفته از روسیه می شود».
عضو شورای ملی مقاومت گفت:«تجربه 36 ساله مقاومت نشان داده است كه ملایان تنها زبان قاطعیت و قدرت را می‌فهمند. زمان آن است كه قدرتهای بزرگ دست از مماشات و امتیاز دادن به استبداد خونریز دینی، بانكدار مركزی تروریسم و ركوردار جهانی اعدام بردارند و حق مردم ایران برای مقاومت و آزادی را به رسمیت بشناسند».
مریم رجوی درپایان ابراز امیدواری كرد فرانسه كه در مذاكرات اخیر نقش «بازدارنده‌ ای» در برابر سیاست های «سازشكارانه» داشته، رهبری یک ابتكار عمل برای بستن مسیر رژیم ایران به بمب اتمی را برعهده گیرد.