زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۴ اردیبهشت ۹, چهارشنبه

شركت هيأت مقاومت ايران در کنگرة بين‌المللي زنان سيوداد رئال اسپانيا- آوريل 2015

شركت هيأت مقاومت ايران در کنگرة بين‌المللي زنان سيوداد رئال اسپانيا- آوريل 2015

چهارشنبه, 09 ارديبهشت 1394 00:00ايران افشاگر
    شركت هيأت مقاومت ايران در کنگرة بين‌المللي زنان سيوداد رئال اسپانيا- آوريل 2015
    به‌ابتكار انجمن سراسري زنان اسپانيا آفامر (AFAMMER)، اولين كنفرانس بين‌المللي صداي زنان روستايي جهان در شهر سيودادرئال اسپانيا با حضور ماريانو راخوي نخست‌وزير اين كشور و تعداد ديگري از مقام‌ها و شخصيت‌هاي برجستة اسپانيايي و بين‌المللي، برگزار شد.
    در اين كنفرانس دو روزه كه برگزاري آن در همکاري با صندوق مالي جمعيت سازمان ملل و با حمايت شرکت‌هاي اسپانيايي و بين‌المللي صورت گرفت، شركت‌كنندگان از جمله عبارت بودند از: باباتونده اوسوتيموهين Babatunde Osotimehin معاون دبيركل سازمان ملل و مدير اجرايي صندوق مالي جمعيت ملل متحد، آلفونسو آلونزو  Alfonso Alonso وزير بهداشت، سوسيال و برابري اسپانيا، ايزابل گارسيا تخرينا Isabel Garcia Tejerina وزير كشاورزي اسپانيا، دولورس كسپدالDolores Cospedal   رئيس دولت كاستيلا لا مانچا (بزرگترين دولت منطقه‌يي بعد از دولت مركزي در اسپانيا،) كارمن كيتانيا رئيس كميسيون زنان پارلمان اسپانيا و رئيس كنفدراسيون آفامر، شماري از سفراي كشورهاي خارجي، سناتورها و پارلمانترهاي زن از اسپانيا و ساير كشورها و هم‌چنين اقتصاددانان و مدافعان برجستة حقوق زنان از کشورهاي مختلف جهان شركت داشتند. در اين كنفرانس هم‌چنين هيأتي از كميسيون زنان شوراي ملي مقاومت ايران شركت داشت.
    در اين كنفرانس كه با شرکت بيش از ۵۰۰ زن از تمامي مناطق جهان که به رهبري در سطح کشوري و بين‌المللي شناخته مي‌شوند برگزار شد، موضوعات مختلف هم‌چون حقوق بشر، برابري جنسي، تنوع اقتصادي، توسعة پايدار، مشاغل، و از ميان برداشتن خشونت عليه زنان مورد بررسي قرار گرفت.
    در اين كنفرانس پيام خانم مريم رجوي، رئيس‌جمهور برگزيدة مقاومت ايران، در پنل «ايجاد فرصت براي حفاظت از حقوق بشر و قدرت‌بخشيدن به زنان» پخش شد.
    پيش از پيام رئيس جمهور برگزيده مقاومت خانم كارمن كينتانيا  رئيس كميسيون زنان پارلمان اسپانيا و رئيس كنفدراسيون آفامر، در معرفي خانم رجوي و هئيت مقاومت، گفت:
    ”ما امروز شخصيت هاي مهمي ا در اين پنل داريم از جمله نماينده كميسيون زنان شوراي ملي مقاومت ايران خانم الهه ارجمندي كه به وي خوش آمد ميگوييم، كميسيون زنان شوراي ملي مقاومت ايران براي دمكراسي و آزادي و برابري زنان ايران در سراسر جهان فعاليت ميكند. من سال قبل در كنفرانس بين المللي كه مقاومت ايران بمناسبت 8 مارس در پاريس برگزار كرده بود به همراه شخصيت هاي برجسته بين المللي شركت و در مقابل هزاران شركت كننده اي كه از سراسر جهان به آنجا آمده بودند سخنراني كردم و حمايتم را از فعاليت هاي زنان مقاومت ايران و بخصوص خانم رجوي و از ايستادگي خواهرانم در ليبرتي ابراز داشتم. 
    خانم مريم رجوي رئيس جمهور دولت در تبعيد مقاومت ايران است و از آنجا كه حقوق زنان در سراسر دنيا يك كليت به هم پيوسته است بايد كه امروز از مبارزه زنان در ايران براي آزادي و دمكراسي حمايت كنيم و ما امروز خوشحاليم كه پيام ويدئويي ايشان را كه به كنفرانس فرستاده اند، بشنويم.”
     
    بعد از توضيحات كارمن كينتانيا ، الهة ارجمندي از اعضا كميسيون زنان شوراي ملي مقاومت كه سرپرستي هئيت مقاومت ايران را در اين كنفرانس برعهده داشت، در سخنان خود به تشريح سركوب زنان در ايران تحت حاكميت رژيم آخوندي و نقش تعيين‌كنندة زنان در مقاومت ايران پرداخت  و گفت:
    ”در ديكتاتوري مذهبي حاكم بر ايران، سركوب و خشونت عليه زنان يكي از پايه هاي اساسي قدرت و لازمه حفظ رژيم است. 
    ديكتاتوري مذهبي حاكم بر ايران در اعمال جنايت عليه زنان شجاعي كه در مقابل آن به مقاومت و مبارزه برخاسته اند، هيچ ترديدي از خود نشان نداده و در سه دهه گذشته دهها هزار زن قهرمان به وحشيانه ترين شكل در زندانهاي اين رژيم شكنجه و اعدام شده اند. 
    اما زنان ايران در مقابل اين رژيم زن ستيز نه تنها عقب ننشسته اند بلكه در خط مقدم جنبش عليه ديكتاتوري مذهبي آخوندها قرار دارند. 
    الهه ارجمندي در ادامه سخنان خود  تصريح كرد كه برنامة ده ماده‌يي ارائه‌شده از سوي رئيس‌جمهور برگزيدة مقاومت براي يك ايران آزاد و دمكراتيك و تضمين‌كنندة فرصت‌هاي برابر براي تمام زنان در نقش‌آفريني سياسي، اقتصادي و اجتماعي و اعتلاي جامعه است.
    در ادامه پيام خانم رجوي خطاب به اولين كنفرانس بين‌المللي صداي زنان روستايي جهان پخش شد.
    در كنگره بين المللي زندان در سيوداد  رئال اسپانيا خانم ورا جورووا، كميسير اروپا در امور زنان طي پيامي،  ضمن قدرداني از كار ارزشمند خانم كارمن كينتانيا در برگزاري اين كنفرانس بر نقش زنان اروپايي در پيشبرد اقتصاد اروپا تاكيد كرد و موفقيت كشورهاي عضو را در گرو تصويب قوانين هر چه بيشتر در محترم شمردن حقوق زنان و نفي هرگونه تبعيض و خشونت عليه زنان در تمامي زمينه هاي  اجتماعي و اقتصادي دانست.  
    در پايان کنگرة بين‌المللي زنان در سيوداد رئال، ايزابل گارسيا تخرينا Isabel Garcia Tejerina وزير كشاورزي اسپانيا به سخنراني پرداخت و از نقش تعيين‌كننده زنان در اقتصاد كشور تقدير كرد؛ وي هم‌چنين بر لزوم حمايت هر چه بيشتر از زنان در ورود به پهنه‌هاي اقتصادي و اجتماعي تأكيد كرد.

    هیچ نظری موجود نیست:

    ارسال یک نظر