باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید که ایران باید به منظور دستیابی به راه حل مسالمت آمیز بحران یمن کمک کند و خود بخشی از مشکل نباشد.
جمهوری اسلامی ایران حامی حوثی‌های یمن است.
اوباما در مصاحبه با شبکه «ام اس ان بی سی» گفت: «به طرف ایرانی ابلاغ کریم که باید در یافتن راه حل نقش ایفا کند و بخشی از مشکل نباشد.»
او افزود: «امیدوارم بتوانیم به آرام کردن اوضاع یمن برسیم. آن‌چه باید انجام دهیم گردهم آوردن همه طرف‌های تنش بر گرد یک میز و دستیابی به راه حل سیاسی است.»
ایران مدعی است که به حوثی‌ها کمک تسلیحاتی نکرده و تنها کمک‌های بشر دوستانه به یمنی‌ها ارائه داده است. این در حالی است که پیشتر نیز و قبل از آغاز تحرکات نظامی حوثی‌ها، عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری یمن از دستگیری شماری از اعضای سپاه پاسداران ایران خبر داده بود.
ائتلاف منطقه‌ای به رهبری سعودی سه شنبه پایان عملیات «توفان قاطعیت» را که حدود یک ماه پیش آغاز شده بود و آغاز مرحله‌ای با عنوان «بازگشت امید» اعلام کرد.
اوباما در پاسخ به سوالی درباره نزدیک شدن کشتی‌های نظامی ایرانی به سواحل یمن گفت که «این کشتی‌ها همچنان در آب‌های بین‌المللی هستند.»
او تاکید کرد که ایالات متحده درباره رساندن اسلحه به یمن هشدار داده و گفته است که چنین اقدامی «دریانوردی» در منطقه را تهدید می‌کند